کد مطلب: ۴۲۱۱۲۰

یک پژوهشگر اقتصادی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت طلا به بیش از ۱۵۶۰ دلار نمی‌رسد

قیمت طلا به بیش از 1560 دلار نمی‌رسد

به‌گفته علی صادقین، التهاب بازارهای جهانی تا چند روز آینده پایان می‌یابد و پس از آن قیمت طلا به کمتر از هزار و 550 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به‌دنبال حمله هوایی آمریکا به عراق و شهادت سردار سلیمانی، بازارهای جهانی تحت تاثیر قرار گرفتند؛ تاجایی‌که قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه به هزار و 552 دلار، یعنی بالاترین سطح چهار ماه گذشته رسید.

علی صادقین، مدرس و پژوهشگر اقتصادی در گفتگو با تجارت‌نیوز به پیش‌بینی قیمت جهانی طلا با توجه به عوامل تاثیرگذار بر بازارهای جهانی پرداخته است.

او معتقد است که بازارهای جهانی تنها طی چند روز آینده دچار التهاب خواهند بود و پس از آن قیمت طلا به کمتر از از هزار و 550 دلار کاهش خواهد یافت.

به‌گفته صادقین، قیمت جهانی طلا به کمتر از هزار و 460 دلار نخواهد رسید و هزار و 560 دلار هم به‌نوعی هیجان فروش بازار را به‌دنبال خواهد داشت. بنابراین اتفاقی که در بازار فلز زرد می‌افتد، فقط برای چند روز بازارها را ملتهب می‌کند، اما دوباره به روند عالی خود بازمی‌گردد.

این پژوهشگر اقتصادی در مورد آینده قیمت طلا در سال 2020 گفت: این موضوع به چند عامل مهم بستگی دارد. آیا توافق میان ترامپ و دولت چین نهایی می‌شود؟ آیا تعرفه‌ها تشدید خواهند شد؟ آیا چشم‌انداز رکود جهانی تشدید می‌شود یا رو به بهبود می‌رود؟ آیا ما شاهد اتفاقی در مورد نااطمینانی و ناامنی در جهان خواهیم داشت؟ اگر چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی به سمت مثبت باشد، توافق میان چین و آمریکا شکل بگیرد و ما اخبار ناامیدکننده از نظر ناامنی و نااطمینانی نداشته باشیم، به‌عقیده من روند قیمت جهانی طلا هم دچار تغییر خاصی نخواهد شد. اما اگر برعکس آن اتفاق بیفتد، اونس طلا به بیش از هزار و 650 تا هزار و 700 دلار هم افزایش خواهد یافت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان 1572 دلار شود
    نابغه

    • الهام میرمحمدی

      منظور کارشناس پس از پایانِ شوک هست دوست عزیز.

  • ناشناس

    بنظرتون سکه تاچه قیمتی بالامیره