کد مطلب: ۳۷۹۰۵۸

طلا صعود خود را از سر گرفت

طلا صعود خود را از سر گرفت

قیمت طلا در معاملات امروز جمعه بازار جهانی به دلیل تقاضا برای خرید دارایی‌های امن افزایش یافت و در مسیر ثبت نخستین رشد ماهانه خود از ژانویه قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیو ز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۹۰.۶۸ دلار رسید. طلا از ابتدای ماه مه تاکنون حدود ۰.۶ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۲۹۰.۵۰ دلار رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد روی واردات کالاهای این کشور تعرفه بالاتر وضع می‌کند که از ۵ درصد شروع خواهد شد و تا زمان ادامه موج مهاجرت غیرقانونی از مکزیک، افزایش پیدا خواهد کرد.

بازارهای سهام آسیا و اوراق قرضه دولتی در پی انتشار این خبر سقوط کردند زیرا سرمایه گذاران نگران هستند که این اقدام آمریکا و اقتصاد جهان را دچار رکود کند.

بر اساس گزارش رویترز، تهدید جدید وضع تعرفه روی واردات مکزیک به همراه آمار اقتصادی نامطلوب آمریکا و ادامه جنگ تجاری پکن و واشنگتن احتمال اقدام بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری را تقویت خواهد کرد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر به نفع طلا خواهد بود و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند که سوددهی ندارد را تقویت می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱۴.۱۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۷۹۲.۱۴ دلار ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۳۶۲.۴۵ دلار رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.