کد مطلب: ۴۷۰۵۲۸

عرضه اولیه گدنا بخریم یا نخریم؟ / کوچکترین عرضه اولیه بازار سهام چقدر ارزنده است؟

عرضه اولیه گدنا بخریم یا نخریم؟ / کوچکترین عرضه اولیه بازار سهام چقدر ارزنده است؟

روز سه‌شنبه عرضه اولیه گدنا در حالی انجام می‌شود که به نظر می‌رسد حداکثر 6 هزار تومان برای خرید این عرضه پول لازم باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فردا عرضه اولیه شرکت دنا آفرین فدک با نماد گدنا در فرابورس انجام می‌شود. شرکتی که 60 میلیون سهم خود (معادل 20 درصد) را از طریق ثبت سفارش عرضه خواهد کرد که از این میان تعداد سهام قابل عرضه به عموم 51 میلیون سهم خواهد بود و 9 میلیون مابقی سهمیه صندوق‌های سرمایه‎گذاری است.

معرفی شرکت و وضعیت مالی

شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک در سال 1393 ثبت و در مهرماه 98 در بازار دوم فرابورس ایران پذیرفته شد. میزان سرمایه این شرکت 300 میلیارد ریال بوده و دو شرکت دون هاوزر و ارزش آفرینان فدک با حدود 50 درصد بزرگترین سهامداران این شرکت هستند. این شرکت در سال 97 از محل مطالبات و پرداخت نقدی سرمایه خود را از 10 میلیون ریال به 300 میلیارد ریال افزایش داده است.

روند تولید دنا که از زمستان سال 1394 آغاز شده بود، با شروع سال 1395 و اضافه‌شدن رام‌های جدید قطار فدک از حدود 20 هزار وعده غذایی در ماه به حدود 120 هزار وعده غذایی در شهریور همان سال رسید. با این حال در مجموع در سال 1396 حدود 5 میلیون و 950 هزار بسته غذایی در کترینگ دنا تولید شد که نسبت به سال 95 رشدی 65 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در سال 1397 حدود 6 میلیون و 650 هزار بسته غذایی در شرکت تولید شد که 14 درصد بیشتر از سال 96 و 90 درصد بیشتر از سال 95 بیشتر بوده است. در سال 98 نیز میزان تولیدات با اندکی رشد به 6 میلیون و 831 هزار بسته غذایی رسید.

2 7

ظرفیت اسمی تولید کارخانه در هر شیفت معادل 20 هزار بسته غذایی در روز است و در صورت نیاز و با اضافه کردن پرسنل مورد نیاز قابل افزایش به 40 هزار بسته غذایی در روز است.

گدنا در پایان سال مالی 1398 توانسته در مجموع 741 میلیارد و 392 میلیون ریال درآمد داشته باشد که 72 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

1 13
در این عرضه که از ساعت 13 تا 17 روز سه‌شنبه 28 مرداد ماه انجام خواهد شد، هر کد بورسی می‌تواند حداکثر 20 سهم در بازه قیمتی 580 تا 600 تومانی سفارش دهد که حداکثر معادل 12 هزار تومان خواهد بود. البته با فرض مشارکت بالای 5 میلیون نفر در این عرضه، سهمیه احتمالی تخصیص داده شده به هر نفر حداکثر 10 سهم خواهد بود که به 6 هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت. با وجود اینکه این عرضه اولیه روز سه‌شنبه انجام می‌شود اما تخصیص سهام روز چهارشنبه صورت خواهد گرفت و شروع معاملات ثانویه از روز شنبه اول شهریور ماه خواهد بود.

با این حال قیمت پایین عرضه این نماد یکی از مهمترین ویژگی‌های آن است به طوری که در صورت عرضه حقوقی در روزهای ابتدایی می‌تواند این سهم را برای خریدهای ثانویه جذاب‌تر کند به طوری که تا پایان سال ارقام بالای 1500 تومان را به خود ببیند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابمان

    من سال گذشته با دویست هزار تومان شروع کردم کم کم الان صد و هشتاد میلیون تو بورس دارم. یک شبه نمیشه عزیزان صبر و تحمل میخواد. وقتی پول کم داری همین هم غنیمته.

    • سید

      سلام. من با بورس آشنا نیستم.
      میشه به منم یاد بدین باید چیکار کنم؟
      اگه آیدی اینستاگرام یا شماره ای چیزی دارین تا ارتباط برقرار ، البته اگه مزاحم نیستم

    • ناشناس

      سلام یاد ما هم بده که چی خریدی وفوت کوزه گری هم یاد ما بده که تونستی موفق باشی ممنون

    • ناشناس

      لطفا توضیح میدید چی خریدید
      ممنون

  • ناشناس

    درباره غکورش پست بذارید که خوبه یا نه

  • ناشناس

    مهمترین دلیل خرید سود است که این عرضه اولیه های خیلی کوچیک ندارن پس چرا بخریم

  • ایرانی

    فعلا تو داری کوچیک فکر میکنی دل کسی برا مردم نسوخته تا حالا

  • ناشناس

    بنیادش خوب نیست بنظرم

  • بنده

    من نخریدم، چون این مقدار سهم دوست نداشتم، به جای اینکه اعصابتون خرد کنید نخرید تا به کسانی که می خرند سهم بیشتر برسه که اونها خوشحال بشن ان شاء الله. خدا یار نگهدار همگی شما.

  • ناشناس

    دولت برای اینکه سهامشرکتهاش تودنیاقیمت وخریدارپیداکنه
    باید هم قیمت سهام عدالت را بالا ببره….
    هم پول فروش مشتریاراواقعی وسریع بده بهترین تبلیغ هست ب اش
    والا به گل پیشینه و ورشکسته میشه.
    سهم عدالت سهم کوچیکیه وسریع جوش کنه…
    تمام بورسبازان دنیاازجمله کشورهای پولدار قطر و امارات میدوندسهام دولت رامیخرند

  • ناشناس

    بابلاییکه سرسهام عدالت اورد دولت بواسطه ی کارگزاریهاش وکلاه گشادی که گذاشت‌بورسش یک ریال هم نمیرزه و کسی هم نمیخره

  • ناشناس

    باسلام من عرضه اولیه خریدم ولی بعد یک روز حذف می کنند علت چیست نمی دانم الان شش تا عرضه اولیه مرا حذف کردن لطفاً رسیدگی کنید متشکرم حسین زاددولتی ماسوله هستم از تهران

    • ناشناس

      چون‌ قیمت‌ کف‌ را میخری

  • حسین اشتیاقی

    اینایی که میگن چه وضعه عرضه اولیست و فلان سهم ۹ تا دونه کمه و فلان سهم قیمتش زیاده و…
    خوب شما که ناراحتید نخرید…
    اینا همونایین که برا دلار ۲۱ تومنی صف میبندن و پراید ۱۰۰ میلیونی میخرن بعد همون روز میان تو اینترنت به اونایی که این کار میکنن ایراد میگیرن و خودشونو علامه دهر میدونن!
    ۹۰٪ مملکت رو این افراد تشکیل دادن متاسفانه متاسفانه متاسفانه
    نگید این که این حرف میزنه خودش دلار ۲۱ خریده و پراید ۱۰۰ تومنی! به خداوندی خدا نه دلار ۲۱ خریدم نه پراید ،این عرضه ها هم ۱ دونه باشه ۱۰۰۰ تا باشه میگم خدارو شکر یا میتونم میخرم یا نه ،همین تعداد کم امروز کمه فرداش باز میشه ،همون دقایق اول خرید بزنید به جای چندتا ۱۰۰.۰۰۰ تا بخرید ،غُرم نزنید ،حاضرم شرط ببندم اگه همین عرضه اولیه رو بگن نفری ۱۰۰.۰۰۰ تا میرسه همینا که کامنت نوشتن میگن چه وضعشه و ما انقدر پول نداریم بخریم و زیاد دادن که ما پول نداشته باشیم پولدارا بخرن و…
    خلاصه که همیشه یه دلیلی برا ایراد گرفتن و نق زدن دارن!کلا زندگی ارزش انقدر غُر زدن و حرص خوردن نداره…
    #انسانم_آرزوست