کد مطلب: ۵۷۸۰۶۸

آخرین خبر از عرضه صندوق‌های املاک و مستغلات در بورس

آخرین خبر از عرضه صندوق‌های املاک و مستغلات در بورس

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دستورالعمل صندوق املاک و مستغلات طی هفته‌های آینده ابلاغ و تا پایان سال اجرایی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میثم فدایی درباره صندوق‌های املاک و مستغلات افزود: در بخش مسکن دو صندوق «زمین و ساختمان» و «املاک و مستغلات» تعریف شده، که صندوق زمین و ساختمان سمت عرضه مسکن را تقویت می‌کند و سرمایه‌ها از سرمایه‌گذار جمع‌آوری و برای ساخت مسکن استفاده می‌شود، اما در صندوق املاک و مستغلات بیشتر سمت تقاضای مسکن تقویت می‌شود به طوری که با جمع‌آوری سرمایه مردم، صندوق اقدام به خرید و بهره‌برداری از املاک مسکونی و تجاری می‌کند.

وی اضافه کرد: در صندوق املاک و مستغلات، املاک خریداری و اجاره داده می‌شود و سود آن در قالب واحدهای سرمایه‌گذاری، نصیب سهامداران می‌شود.

وی بیان کرد: در کشور ما، ملک به عنوان دارایی محسوب می‌شود و با توجه به افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است. با خرید هر واحد از این صندوق، مردم می‌توانند در ملک سرمایه‌گذاری کنند و با افزایش قیمت مسکن، قیمت واحدهای صندوق نیز افزایش می‌یابد

وی افزود: این صندوق قدرت نقدشوندگی بالایی دارد به طوری که هر واحد در قالب صندوق‌های قابل معامله (etf) برنامه‌ریزی شده است و مردم به راحتی می‌توانند واحدها را خرید و فروش کنند.

فدایی ادامه داد: در طی هفته‌های آتی دستورالعمل این صندوق ابلاغ می‌شود و بورس کالا یا بورس املاک و مستغلات پذیرای این صندوق خواهد بود.

منبع: صداوسیما

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالا دلالهای عمده املاک پیداشون میشه به اسم بنای ساختمان و آبدارچی بنگاه مسکن و غیره مثل دلالهای سیمان و هزاران داستان سرهم میکنند که بورس املاک را گران میکنه!
    در قضیه سیمان هم به اسم سرایدار و راننده کارخانه سیمان و مصالح فروش چه داستانها که نگفتند و همزمان با احتکار و قیمتهای کاذب سیمان را گران کردند که البته بتدریج داره اثر کارهاشون خنثی میشه

  • ناشناس

    این طرح اگر بدرستی اجرا شود هم ارزش پول سرمایه گذار حفظ میشود و هم اینکه هزینه شارژ و استهلاک ملک حذف میشود.نقد شوندگی آن نیز بالاست.

  • 2lux

    خیلیا گول خوردن به هوای عرضه اولیه ۴ میلیونی سهام فروختن حالا الان اعلام کردم به هرکس تقریبآ ۶۰۰هفتصد هزارتومن بیشتر نمیرسه.
    واقعآ چقدر راحت مردمو میذارن سرکار و سهامشون رو صاحب میشن.

  • ناشناس

    سازمان بورس یه صندوق یا سندیکا هم برای متضرران بورس مرداد ماه 99 تا الان درست کنه خیلی کاربرد داره بدرد وزیر اقتصاد میخوره . خیلی ها عضوش میشن .

  • دادخواه

    فکر بسیار عالی و ارزنده بود.با سپاس از دست اندر کاران

  • سید محمد

    تو این مملکت چی ارزون شده تا حالا ?

  • علی

    تا حالا صد مدل صحبت کردند