کد مطلب: ۴۰۵۲۰۵

علت علاقه روز افزون افراد به خرید ارزهای دیجیتال چیست؟

علت علاقه روز افزون افراد به خرید ارزهای دیجیتال چیست؟

امروزه با توجه به افزایش مبادلات اینترنتی در سراسر دنیا، نیاز به شناخت و کسب آگاهی درباره خرید و فروش ارزهای دیجیتال به عنوان یک پدیده‌ نو ظهور بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیو ز، ارز دیجیتال یا cryptocurrency نوعی پول است که به عنوان یک ابزار مالی مورد استفاده مردم و سرمایه گذاران قرار گرفته و به عنوان یک روش بهینه و امن برای تبادلات مالی در نظر گرفته می‌شود.

در حقیقت ارزهای مجازی نوعی سیستم مالی برای تسهیل مبادلات اقتصادی هستند که وجود شخص سوم و واسطه‌هایی مانند بانک را تا حد ممکن از معاملات حذف می کنند. ارزهای دیجیتال فرایند تولید کاملا متفاوتی نسبت به پول‌های رایج داشته و تقلب در تراکنش‌های مربوط به خرید ارز دیجیتال جایی ندارد، کسی مالک آنها نیست و هیچ کس نمی‌تواند آن ها را متوقف یا هک کند.

ایرانیان در صدر جدول علاقمندان به خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال

پس از انفجار قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2017 علاقه نسبتا زیادی هم نسبت به فضای اغوا کننده ارزهای دیجیتال در بین ایرانیان شکل گرفت که میزان افزایش این علاقه با بررسی آمار الکسای سایت های مربوطه و معتبر قابل اثبات است.

طبق بررسی‌های انجام شده از نظر جمعیت نسبی، ایرانیان پس از کاربران آمریکایی، چینی، هندی، ژاپنی و کره ای در رده ششم علاقمندان به ارزهای دیجیتال قرار گرفته‌اند که نسبت به توسعه کشورهای فوق این یک آمار چشمگیر برای کشور ایران محسوب می‌شود.

امروزه آگاهی سرمایه گذاران نسبت به پروژه هایی که بر روی آن سرمایه گذاری می‌کنند افزایش یافته است و حدود 20 درصد از افزایش تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر، ناشی از تشدید تحریم ها بوده که جذابیت این ارزها را برای فعالان اقتصادی افزایش داده است.

666

طرفداران ارزهای دیجیتال معتقدند در آینده‌ای نه چندان دور ارزهای رمز نگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم جایگزین مناسبی برای دلار، یورو و سایر ارزها خواهند شد و نقش تعیین کننده‌ای در آینده دنیا ایفا خواهند کرد.

ارزهای دیجیتال انتخاب اول سرمایه گذاران

هدف از سرمایه گذاری، افزایش قیمت یک دارایی در طول زمان است و از طرفی با توجه به بحران‌های اقتصادی کنونی ، نیاز به یک سرمایه گذاری امن برای حفظ ارزش پول، بیش از پیش مورد توجه افراد جامعه قرار گرفته است.

در حال حاضر سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال به دلیل عواملی مثل حفظ ارزش پول، عدم دخالت سیاستمداران و دولت‌ها، فناوری شگفت انگیز مورد استفاده در آن‌ها و … به بهترین نوع سرمایه گذاری و به عنوان اولین گزینه انتخابی بین سرمایه گذاران تبدیل شده است.

پس از بازار گاوی سال 2017 و افزایش بی سابقه قیمت بیت کوین ، ارزهای رمز نگاری شده توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده و توانستند روزهایی با سود نجومی برای سهامداران خود رقم بزنند. این موارد بر بازدهی بسیار بالای بازار ارزهای دیجیتال و افزایش دارایی هنگام سرمایه گذاری روی آن‌ها تاکید دارد. نمودار زیر رشد ارزهای دیجیتال در این سال‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد.

667

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال در بسیاری موارد ثابت کرده ارزشمندترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است. با بررسی نمودارهای قیمت سال‌های گذشته می‌توانید شاهد افزایش قیمت فوق‌العاده آن باشید. از طرفی برخی فعالان اعلام کرده‌اند پنج ارز دیجیتالی که ارزش سرمایه گذاری تا سال 2020 را دارند عبارتند از: بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، ریپل و استلار.

668

بازار این ارزها با یک فضای دموکراتیک و رقابتی همراه بوده و از شفافیت بسیار بالایی برخوردار است. این میزان شفافیت در بازار پول‌های رایج کنونی هم به هیچ عنوان وجود ندارد و به همین دلیل خرید ارز دیجیتال در سال‌های اخیر مورد استقبال بسیار زیادی از سمت کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است. به علاوه از آنجایی که این نوع ارزها دارای کلیدهای رمز نگاری شده عمومی و خصوصی هستند، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری قابل اعتماد بین افراد جامعه پذیرفته شده است.

به عبارتی آنچه در مورد این ارزها می‌توان گفت این است که این ارزها از آینده‌ای روشن برخوردار هستند و سرمایه گذاری روی آن‌ها می‌تواند در بلند مدت برای سهامداران سود‌آور و مفید باشد.
امروزه وب سایت‌های مطمئن و قابل اعتماد زیادی مثل وب سایت خدمات ارزهای دیجیتال اکسکوینو وجود دارند که کاربران از طریق آن‌ها قادر به معامله ارز دیجیتال مورد نظر خود خواهند بود و این سایت‌ها با فراهم کردن یک بستر امن برای انجام معاملات به عنوان یک رابط برای تسهیل کار کاربران عمل می‌کنند.

جان مکافی: شما نمی‌توانید پدیده‌هایی مانند بیت کوین را متوقف کنید. بیت کوین همه دنیا را خواهد گرفت. جهان و دولت‌های جهان باید خودشان را با آن تطبیق دهند.

منبع: ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.