کد مطلب: ۴۴۳۷۳۳

تجارت‌نیوز برررسی کرد:

عملکرد مالی یک نماد بورسی / بازدهی «سخزر» چقدر بوده است؟

عملکرد مالی یک نماد بورسی / بازدهی «سخزر» چقدر بوده است؟

گزارش صورت‌های مالی شرکت سیمان خزر نشان می‌دهد میزان فروش این شرکت در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ رشدی ۶۳ درصدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اطلاعات ثبت شده در وبسایت کدال، شرکت سیمان خزر که با سرمایه ۲۳۰ هزار میلیارد ریالی در بورس فعال است، در گزارش صورت‌های مالی سال ۹۸ خود توانسته سودی ۳۸۴ میلیارد و ۴۳۱ میلیون ریالی را شناسایی کند. این در حالی است که افزایش سرمایه ۱۱۷ درصدی این شرکت هنوز در بورس به ثبت نرسیده است. سخزر در حالی توانسته برای هر سهم خود ۷۶۹ ریال سود محقق کند که در سال گذشته این رقم ۷۸۷ ریال بود.

12 1

سیمان خزر در کل سال ۹۸ بیش از یک میلیون و ۷۶۱ هزار تن سیمان تولید کرده که و از فروش انواع سیمان یک هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال فروش داشته است. فروشی که در مقایسه با سال مالی ۹۷ رشدی ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد. بررسی صورت‌های مالی سخزر نشان می‌دهد این شرکت در پایان سال ۹۸ در محموع ۷۰۶ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال بدهی داشته که نسبت به سال مالی گذشته ۱۱ درصد کمتر بوده است. بر این اساس حاشیه سود خالص سخزر در سال ۹۸ معادل ۲۴ درصد بوده که در مقایسه با حاشیه سود ۱۸ درصدی سال ۹۷ رشد قابل توجه ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

12 2

شرکت سیمان خزر همچنین در گزارش عملکرد مالی اسفندماه خود خبر از فروش ۱۱۳ میلیارد و ۹۷۴ میلیون ریالی انواع سیمان داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کمتر بوده است. بر این اساس کل تولید سیمان سخزر نیز نسبت به سال ۹۷، رشدی ۲۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

بازده یکساله سخزر در بورس در حالی به ۲۸۲ درصد رسیده که این نماد در سه ماه اخیر بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است. مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و در آن در خصوص تصویب صورت‌های ملی سال و برخی موارد دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.