کد مطلب: ۴۷۲۸۳۸

بورس در این هفته چه شد؟ / ارزش معاملات باز هم کاهش یافت

بورس در این هفته چه شد؟ / ارزش معاملات باز هم کاهش یافت

با وحود رشد 100 هزار واحدی شاخص کل در دو روز پایانی معاملات این هفته، سومین هفته نزولی بورس نیز به ثبت رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات بورس در اولین هفته شهریورماه، شاخص کل با افتی 2.2 درصدی نسبت به هفته گذشته مواجه شد تا سومین هفته افت بورس به ثبت برسد. این در حالی بود که در دو روز پایانی هفته شاخص کل بیش از 100 هزار واحد رشد داشت و اگر روند صعودی آهر هفته نبود، بورس از نظر عملکرد منفی رکوردی جدید را به ثبت می‌‎رساند.

Untitled 3
حمایت حقوقی‌ها و ورود حقیقی‌ها

در روز دوشنبه شاخص کل در حالی به پایین‌ترین سطح خود در یک ماه اخیر رسیده بود، که از دو هفته پیش نگرانی‌ها در خصوص تداوم روند نزولی بورس موجب خروج بسیاری از معامله‌گران از بازار سهام شده بود. در این هفته به جز دو روز پایانی شاهد خروج پول حقیقی‌ها از بورس بودیم ولی حمایت روز دوشنبه کدهای حقوقی که به صورت هماهنگ انجام شد منجر به این شد که از روز سه‌شنبه کدهای حقیقی مجددا وارد روند معاملات شوند به طوری که روز چهارشنبه حقیقی‌ها بیش از 90 درصد کل خریدها را انجام دهند و رکورد جدیدی را در این زمینه به ثبت برسانند.

ادامه روند نزولی ارزش معاملات

در پایان معاملات این هفته در مجموع حدود 58 هزار میلیارد تومان معامله در بورس انجام شد که معادل ارزش معاملات روزانه 11 هزار و 581 میلیارد تومان بود. رقمی که در مقایسه با هفته گذشته 4 درصد کمتر بود. این سومین هفته متوالی بود که میانگین ارزش معاملات کاهش پیدا می‌کند. با این حساب از نظر ارزش معاملات هفتگی، اولین هفته شهریور کمترین میزان معاملات را از ابتدای تابستان به نام خود ثبت کرد.

12 1
هفته بدون عرضه اولیه و پذیره‌نویسی پالایشی یکم

در این هفته هیچ عرضه اولیه‌ای در بازار سهام انجام نشد تا پس از چند هفته متوالی این هفته هیچ نماد جدیدی وارد بورس نشود. یکی از مهمترین دلایل این اتفاق، آغاز پذیره‌نویسی دومین صندوق قابل معامله بورسی دولتی با نماد «پالایشی یکم» بود. این ETF که با نام «دارا دوم» در میان معامله‌گران جا افتاده بود از روز چهارشنبه قابل پذیره‌نویسی شد. سقف پذیره‌نویسی افراد در دارا یکم و پالایشی یکم 5 میلیون تومان است. بدین ترتیب افرادی که در دارا یکم پذیره‌نویسی کرده بودند تنها 3 میلیون تومان از این صندوق را می‌توانند سفارش دهند.

در این هفته شاهد روند بهبود معاملات و ثبت سفارش‌ها بودیم که دلیل اصلی آن افزایش ظرفیت هسته معاملاتی بود. موضوعی که یکی دیگر از اتفاقات مثبت این هفته بازار سهام بود. با توجه به پایان روند نزولی شاخص کل در این هفته، انتظار می‌رود از هفته بعد بورس مجددا عملکرد هفتگی مثبتی را از خود به جای بگذارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید

    قبلا تجارت نیوز روزانه پیش بینی می کرد بعد شد هفتگی حالا به ماهانه تبدیل شده
    یعنی هنوز امید داره بتونه جو بازار رو منفی نشون بدهدوستان عزیزانشاءالله بازار بورس هر روز بهتر میشه چون هم دولت فهمید نباید در بورس دخالت کنه و هم تازه وارد های بورس فهمیدن نباید هیجانی عمل کنند و از طرف دیگر اتحاد حقوقی ها و حقیقی ها خیلی پیوند خوبی می تواند باشد چون منافع هر دو تامین خواهد شد.

  • خلیل

    آقا چه گناهی کردیم روش مستقیم عدالت انتخاب کردیم سهام عدالت دوستم در بیرجند با روش غیر مستقیم20 میلیون ارزش داره که به راحتی قابل فروش شده من به بانک ملت 3 ماهه سفارش فروش دادم 700000 واریز شده!!

  • سلطان

    دارا دوم(پالایشی) خریدش برا بلندمدت سوداوراست حداقل6ماه. ولی کوتا مدت صف فروش میشه. دارا اول 3/5میلیون خریدند بعداز دو ماه تا40درصد زیرnavداره معامله میشه.

  • ایمان

    اون دوستانی که با هر بادی مثل بید میلرزن و رفتار گله ای دارن و توی صفهای فروش این هفته بعد از ساعتها انتظار نتونستن خارج بشن و تو همین سایت و همه جا مدام نق میزدن و سمپاشی میکردن و الان با دیدن مثبت ها رنگ عوض کردن و طرفدار بورس شدن و تصمیم به موندن گرفتن لطفا و خواهشا زودتر خارج شن. عزیزم اصلاح تو ذات بازاره و علیرغم روند کلی صعودی بورس این اصلاح ها بازهم بارها و بارها اتفاق خواهد افتاد. الان که سبز شده شما شدی طرفدار بورس و صداتم در نمیاد اما سری بعد که دوباره اصلاح شروع بشه میشی دشمن بورس و سمپاش شماره یک مملکت. لطف کن به خودت و بقیه و پولتو بردار برو جای دیگه. اره باباجون برو در خونه خودتون بازی کن. بزار به کار و زندگیمون برسیم. دیگه با اینهمه گرفتاری، حوصله نق و پوق تو یکی رو نداریم. به سلامت…

  • محسن

    چرا سیگنال منفی میدی
    بورس تازه داره با روال منطقی رشد می‌کنه و رشد شارپی نداره
    بده؟

  • حباب

    شاخص بورس تهران نباید از مرز 2 میلیون فراتر بره هرچقدر ازین میزان بالاتر بره غیرواقعی و حباب خواهد بود و پتانسیلش برای ریزش شدید نظیر اون چیزی که شاهدش بودیم افزایش پیدا میکنه

  • مصطفی

    دیگر بورس جای ماندن نیست. این چند روز که حقوقی ها به صورت موقت حمایت می کنند بهترین زمان برای فروش و خروجه بعدا نگید که نگفتم

    • غ _ خ

      شما فرصت خوبی برای خروج از بازار سرمایه را داری پس زودتر بفروش و برو وووو
      دلواپس و نگران بقیه ملت نباش خواهشن!!!

    • غ _ خ

      شما و امثال شما بفروشین و برین به سلامت
      نگران و دلواس دیگران نباشید !!!!

  • ناشناس

    باز هم مثل همیشه عنوان خبر منفی بافانه و غیر کارشناسی
    ارزش معاملات بخاطر کاهش حجم معاملات بوده که آنهم بخاطر قفل شدن معاملات در صف خرید سنگین و آنهم بخاطر نبود فروشنده و فشار خریدار یعنی نسبت بالای تقاضا به عرضه میباشد که در روندهای افزایشی پایدار با مومنتوم بالا طبیعی است

    • عابدی

      اگر اینگونه که می گویی
      چرا حقوقی ها کلان عرضه نمودند؟
      چرا صف فروش تعداد سهم ها هنوز جمع نشد؟واقع بین بود نه مثبت اندیش نه منفی گرا

  • حمید خان

    دوستان من همیشه گفتم تو بورس صبر داشته باشید دید بلند مدت داشته باشین و گول حرفای مفت بعضی آدمای منفی باف نخورید اگه سهام ارزنده و بنیادی دارین به هیچ وجه از دست ندین . سهامدار و پرسود باشین