کد مطلب: ۴۶۴۵۵۱

بازدهی یک درصدی «دارا یکم» در آخرین هفته تیرماه

بازدهی یک درصدی «دارا یکم» در آخرین هفته تیرماه

در پایان این هفته، ارزش هر واحد دارا یکم با رشدی یک درصدی به ۲۵ هزار و ۱۴۴ تومان رسید تا ۲۰۰ واحد از این صندوق دولتی بیش از ۵ میلیون تومان ارزش داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات این هفته بازار سهام، ارزش هر واحد دارا یکم در حالی به ۲۵ هزار و ۱۴۴ تومان رسیده که نسبت به هفته گذشته رشدی یک درصدی داشته است. بدین ترتیب ارزش ۲۰۰ واحد صندوق ETF دولتی که در اردیبهشت ماه با مبلغ ۲ میلیون تومان پذیره‌نویسی شد در پایان این هفته به ۵ میلیون و ۲۸ هزار تومان رسید تا نسبت به اوج ارزش خود در ۱۴ تیرماه ( ۶ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان) همچنان فاصله زیادی داشته باشد. این در حالی است که در هفته گذشته دارا یکم بازدهی ۱٫۸ درصدی را به ثبت رسانده بود.

D1.png

معاملات این هفته دارا یکم در حالی به پایان رسیده که خالص ارزش دارایی‌های این صندوق (NAV) در پایان هفته ۳۰ هزار و ۵۴۵ تومان بود که نسبت به هفته گذشته رشدی ۳٫۶ درصدی داشته است. با این اوصاف به نظر می‌رسد دارندگان اولین صندوق ETF دولتی همچنان در حال ارزان‌فروشی دارایی خود هستند چرا که خالص ارزش دارایی‌های دارا یکم ۲۱ درصد بیشتر از قیمت پایانی این نماد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یقیناً دارایکم در روز شنبه به کانال رشد ده درصدی خواهد رفت و این هدف دولت است چون دارادوم در راه هست و دولت میداند که باید ضمینه را برای مشارکت بیشتر فراهم کند.البته این رشد تا زمانی خواهد بود که پذیره نویسی دارا دوم تمام شود!! از من گفتن از شما گوش نکردن??

  • ناشناس

    میدونین کی مجاز میشه برا فروش؟ فعلا متوقفه که

  • فرهاد

    بندهاردیبهش ۵۰۰هزارتومان ازاین صندوق خرید کردم اما روی پرتفوی نمیاد

  • حسین اشتیاقی

    از وقتی این دارا یکم اومد ۲ تا اتفاق افتاد که گند زد تو بورس ،اول این که تا قبلش صندوق های ای تی اف اصلا محدودیت دامنه نداشتن من خودم رو یه سهم تو یه روز 1۲۸٪ هم سود کرده بودم ،ولی از وقتی این اومد دولت که چشم دیدن سود سرمایه گزاران رو نداره مثل بقیه سهم ها محدودیت دامنه سود و ضرر ۱۰٪ تعیین کرد.
    ۲. ساعت ها مسخره شد یه سهم ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۳۰ یکی ۲ تا ۳ یکی ۳ تا ۴ و… قبلا نهایت نیم ساعت اونم بعضی موقع ها تازه بازم اونم به کل بازار اضافه میشد ،معلومه الان وقتی چند تا سهم بعد از ساعت بازاره یه سری تازه کار وقتی تو ساعت بازار نتونستن بخرن یا بفروشن برای این که روز رو از دست ندن تو اون ۱،۱.۵ ساعت گند میزنن به صف خرید و فروش…تا وقتی ساعت ها درست نشه یعنی کل بازار تو یه تایم مشخص نباشه و یه سهم هایی فقط ۱ ساعت وقت داشته باشه (که اون یه ساعتم کارگزاری درست کار نمیکنه و دیلی داره) این بورس درست نمیشه و یه روز درمیون قرمز و سبز الکیه…
    یعنی من ۳۲ سالمه ،تو این ۳۲ سال تو هر زمینه ای دولت حرف زده یا دست گذاشته که بهترش کنه دیدم که بدتر از بدتر شده…
    پیشنهاد میدم یه مدت دولت به هیچی هیچ کاری نداشته باشه قسم میخورم خیلی از مشکلات حل میشه.