کد مطلب: ۷۶۸۳۱

مهلت ثبت نام غایبین سرشماری ۹۵ تا سوم آذر

رئیس مرکز آمار ایران می‌گوید در سرشماری سال ۱۳۹۵ با آمار چهار درصدی غایبین مواجه بوده‌ایم که تلاش مرکز آمار بر این است که از طریق مراجعه حضوری چندباره ماموران و همچنین دادن مهلت ثبت نام اینترنتی به غایبین این چهار درصد در سرشماری ۱۳۹۵ لحاظ شود. امیدعلی پارسا با بیان این‌که تا پایان امروز

رئیس مرکز آمار ایران می‌گوید در سرشماری سال ۱۳۹۵ با آمار چهار درصدی غایبین مواجه بوده‌ایم که تلاش مرکز آمار بر این است که از طریق مراجعه حضوری چندباره ماموران و همچنین دادن مهلت ثبت نام اینترنتی به غایبین این چهار درصد در سرشماری ۱۳۹۵ لحاظ شود.

امیدعلی پارسا با بیان این‌که تا پایان امروز یکم آذرماه سرشماری سال ۱۳۹۵ به پایان می‌رسد، گفت: تا صبح امروز ۹۹.۲ درصد جمعیت کشور سرشماری شده‌اند که این میزان شامل ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور است و پیش‌بینی ما این است که تا پایان امروز سرشماری تمام شود.

رئیس مرکز آمار ایران همچنین اظهار کرد: با این همه جمعیتی معادل چهار درصد جزو غایبین سرشماری سال ۱۳۹۵ بوده‌اند که طی امروز، دوم و سوم آذرماه فرصت دارند از طریق اینترنت نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. با این همه ماموران ما نیز مجبور شده‌اند که دوبار و حتی چندبار به درب منزل غایبین مراجعه کرده تا بتوانند آنها را در سرشماری لحاظ کنند.

وی افزود: ما اصرار داریم حتما تعداد غایبین به زیر یک درصد برسد و پیش‌بینی ما این است که در سه روز باقی‌مانده برای ثبت نام غایبین این خلا موجود پر شود.

به گزارش ایسنا، پارسا همچنین گفت: با این همه ما مجبور هستیم اطلاعات مربوط به جمعیتی را که از قلم افتاده است، از طرق دیگر و با استفاده از اطلاعات دیگری پر کنیم و به هرحال نمی‌شود اطلاعات نفوس و مسکن بخشی از خانوار ایرانی را ولو کمتر از یک درصد از جمعیت کل کشور از قلم انداخت و در برنامه‌ریزی‌های کشور قرار نداد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.