کد مطلب: ۴۳۴۶۲۱

فروش اینترنتی سکه ممنوع است

فروش اینترنتی سکه ممنوع است

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: سطح دادوستدها در بازار به شدت کاهش یافته و کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایران حباب سکه را از بین برده است. در اين شرايط امکان خرید و فروش طلا در فضای مجازی برای واحدهای صنفی فعال در این حوزه ممکن نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر نوشت: قیمت هر قطعه سکه امامی در هفته گذشته به بیش از شش میلیون تومان رسیده بود اما از روز جمعه با کاهش شدید ارزش هر اونس طلا در بازارهای جهانی قیمت سکه در بازار داخل ایران هم کاهش یافت. در روز جمعه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 58 دلار کم شد و با کاهش نرخ ارز در بازار داخل، قیمت طلا و سکه روند نزول قیمت را در پیش گرفت و به زیر شش میلیون تومان رسید.

از روز گذشته قیمت هر قطعه سکه به طور متوسط بین 500 تا 650 هزار تومان کم شده است. امروز باتوجه به ادامه این روند، قیمت هر قطعه سکه امامی به 5 میلیون و 750 هزار تومان رسیده که نسبت به هفته گذشته 400 هزار تومان کمتر است.

سطح دادوستدها در بازار به شدت کاهش یافته است و کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایران حباب سکه را از بین برده است. اکنون قیمت‌ها براساس قیمت ارز و قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی تعیین می‌شود اما بازار خلوت است و معامله‌ای در کار نیست. در سال‌های گذشته بازار در این ایام از سال بسیار شلوغ بود و خرید و فروش‌ها جریان داشت.

باتوجه به شیوع ویروس کرونا امکان خرید و فروش طلا در فضای مجازی برای واحدهای صنفی فعال در این حوزه ممکن نیست. هیچ دستورالعملی برای معامله در فضای مجازی تهیه نشده است و تا پیش از تهیه و ابلاغ آن، معامله طلا و سکه در فضای مجازی ممنوع است.

بعضی واحدهای صنفی که برند شده‌اند، در این فضا برای تبلیغ استفاده می‌کنند و از این طریق با مشتریان خود ارتباط دارند. از نظر قانون نظام صنفی، تبليغات در فضای مجازی منعی ندارد و معامله با این واحدها به نظر خریدار و میزان اعتماد او بستگی دارد. از سوی دیگر بعضی قطعات طلا در پلتفرم‌های خرید و فروش مثل دیجی کالا عرضه می‌شود که در این مورد، به دلیل دریافت مجوز از وزارت صمت، مشکل قانونی وجود ندارد. اما در مورد دیگر واحدهای فروشنده طلا و سکه تا زمان تهیه و صدور آیین‌نامه و دستورالعمل‌های خاص، فروش در فضای مجازی ممنوع است.

منبع: پايگاه اطلاع‌رسانی اتاق بازرگانی تهران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.