کد مطلب: ۵۳۴۷۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فروش سهام عدالت دوباره کی شروع می‌شود؟

فروش سهام عدالت دوباره کی شروع می‌شود؟

مسئولان بورسی می‌گویند که اول باید وضعیت بورس باثبات شود تا فروش سهام عدالت آغاز شود حالا شاخص کل بازار سرمایه دو روز پایانی هفته گذشته را با صعود ۲۰ هزار واحدی به پایان رسانده، آیا فروش سهام آغاز می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در دو روز پایانی هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس ۲۰ هزار واحد رشد کرد و کانال ۱٫۲ میلیون واحدی را دوباره پس گرفت.

در جریان معاملات روز سه‌‎شنبه ۷ اردیبشهت شاخص کل به کانال ۱/۲ میلیون واحد رسید و رشد ۱۵ هزار واحدی را ثبت کرد. در روز چهارشنبه نیز با رشد پنج هزار واحدی سطح یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحدی را برای پایان هفته ثبت کرد.

سهام عدالت هم این هفته همانند بورس روند صعودی داشت و ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ده میلیون ۵۷۹ هزار تومان رسید.

قرار بود با آزادسازی سهام عدالت و فروش آن نقدینگی خانوارها افزایش یابد اما فرصت فروش حدود ۲/۵ آن هم به صورت کند انجام شد، واریزی‌ها نیز قطره‌چکانی بود. بنابراین پس از گذشت یک سال عملا هدف آزادسازی محقق نشده و جدود ۹ ماه است که فروش متوقف شده است.

در این خصوص مسئولان می‌گویند فروش سهام عدالت منوط به ثبات بازار و توسعه ظرفیت‌های لازم است و باید راهکاریی ارایه شود که فشاری به بازار سرمایه وارد نکند.

اگرچه در این ۹ ماه دو بار روش فروش سهام کمی تغییر کرده اما نتیجه را در پی نداشته است، حالا بورس دو روز کاری قبل را روند صعودی پشت سر گذاشته امیدها به ادامه روند صعودی بورس و فروش سهام عدالت نیز کمی بیشتر شده است. اما پیش‌بینی‌ها برای آینده بورس در هفته آینده از روند متعادل بازار حکایت دارد.

بنابراین برای این که سهام عدالت فروخته شود باید روند صعودی بورس ادامه داشته باشد، در هفته اخیر نیز مسئولان و سازمان‌های مختلفی جلسه تشکیل دادند. رئیس سازمان بورس هم گفته بود که افراد خارجی با خرید سهام در بازار سرمایه می‌توانند اقامت ۵ ساله را بگیرند. شرکت‌ها می‌توانند تا یکسال مالیات‌شان را به تعویق بیندازند و از این منابع از سهام‌شان حمایت کنند.

با این وجود باید دید در این ماه مسئولان برای احیای بورس چه تصمیمی می‌گیرند و روند بورس چگونه صعودی می‌شود؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این روشی که میگن مستقیم در واقع (( غیر غیر مستقیم*)) هستش
    مستقیم یعنی اینکه خودت بری تو بورس سهامت رو بفروشی پولش رو بگیری و تمام ! به کارگزار و دولت و نظام و بورس و نیروی انتظامی و .. ربطی نداره !

  • زهرا

    سیستم کی باز میشود

    • ناشناس

      مجردین

    • ناشناس

      آخر برج ۲ امروز خودم رفتم پرسیدم

  • علیرضا

    آقای رئیسی رئیس جمهور عزیز گرامی لااقل سهام داران بهزیستی کمیته امداد را بفروشین آخه ما اول خدا دوم امید به جنابعالی داریم ای سید محرومان به داد ماها برس ،،، قربانت ارادت

  • ناشناس

    سلام توروخداسهام عدالت روآزادکنیدبااین اوضاع گرونی بایدچیکارکنیم اجاره نشینی دولت ازکجامیدونه ماچی می کشیم راحت جلوفروش سهام عدالت روگرفته

  • ناشناس

    سلام لطفا سهام عدالت روآزادکنید مااجاره نشین هستیم ازکجابیاریم بااین اوضاع گرونی به پولش احتیاج داریم

  • ناشناس

    بابا سهاممونوبفروشیدوالله بده کاریم مسلمونا بکی بگیم گرسنه ایم فقدبفروشید یک ساله منتظریم

  • ناشناس

    سایت کی باز میشه تا سهام عدالت رابفروشیم لطفا جواب؟؟؟

    • ناشناس

      من امروز رفتم شرکت بورس گفتن تا ۳۱ ،۲ باز نمیشه

  • m.v

    تولید و عرضه لوکان در جهان
    رنو لوگان خودرو مقرون به صرفه کلاس C جزوه ده خودروی ارزان است. این خودرو ارزان ترین خودروی بازار جهانی را به خود اختصاص داده است ال نود با پیکربندی اولیه عمدتاً در اروپای شرقی و سایر کشورهای در حال توسعه با قیمت 6000 دلار فروخته می شوند . در حالی رنو لوگان سال در جنوب شرق آسیا با قیمت 9500 دلار عرضه می شود و قیمت آن در بازار اروپا غربی 12000 دلار عرضه می شود.

  • ناشناس

    سلام سایت باز کنید بتونیم سهاممون بفروشیم بدهکاریم به بانک خودمونم تحت حمایتم

  • محمدصباحی

    چرااینقدرمسخره شنیدم که قراره سهام روازدوباره از یک‌درصدشروع به آزادسازی کنندآخه یک درصد من نوعی بخوام بفروشم مگه پولش چقدرمیشه که بتونم گره ازمشکلم بازکنم