خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۹۹۴۵

همتی مطرح کرد:

فعالیت بانک مرکزی برای تامین منابع ارزی مورد نیاز کشور

فعالیت بانک مرکزی برای تامین منابع ارزی مورد نیاز کشور

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: بانک مرکزی در ادامه رویکرد فعال و تلاش‌های خود با همراهی و پشتیبانی وزیر محترم امور خارجه تمام توان و همت خودش را صرف تامین منابع ارزی مورد نیاز کشورمان از محل منابع متعلق به ایران برای تدارک دارو تجهیزات پزشکی و انسان دوستانه کرده و به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود نوشت: این روز‌ها زندگی اقتصادی مردم تحت فشار تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه و شیوع ویروس کرونا نیازمند پشتیبانی و تلاش جدی و فوری مسئولان است بانک مرکزی در ادامه رویکرد فعال و تلاش‌های خود با همراهی و پشتیبانی وزیر محترم امور خارجه تمام توان و همت خودش را صرف تامین منابع ارزی مورد نیاز کشورمان از محل منابع متعلق به ایران برای تدارک دارو تجهیزات پزشکی و انسان دوستانه کرده و به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: تلاش برای دسترسی به تامین مالی سریع از صندوق بین‌المللی پول به عنوان حق قانونی و قطعی ایران و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا مسدود شده است همگی در این راستا است.

همتی اظهار کرد: به حمدلله پیگیری‌ها در هر دو مورد تاکنون روند مثبتی داشته است. در مورد تبلیغات برای وارونه نشان دادن تلاش‌های ایران برای استفاده از حقوق و منابع محدود خودش برای تامین نیاز‌های دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم و این ادعا که ایران در تلاش برای دسترسی به پول نقد است نه دارو و تجهیزات پزشکی!

وی افزود: باید توضیح بدهم که تلاش‌ها صرفاً در جهت برداشتن محدودیت‌ها‌ی انتقال منابع ارزی بانک مرکزی برای تداوم تأمین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالمگیر است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: همه می‌دانند که شرایط خطیر کنونی ایجاد می‌کند کشور‌ها در مبارزه جهانی با این معضل در تامین نیاز‌های ضروری و انسان دوستانه خود با محدودیت مواجه نباشند. مطمئنا بانک مرکزی تمامی تلاش خود را در جهت گشایش‌های بیشتر در رفع مشکلات و تأمین نیاز‌های مردم انجام خواهد داد، همانطور که قبل از شروع کرونا مسیر رو به بهبود در رشد اقتصادی و تورم را بدون استفاده از منابع مسدود شده شکل داده است.

همتی 5

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.