کد مطلب: ۷۵۹۴۲۶

شبکه نمایش خانگی فعالیت خود را ادامه می‌دهد؟

شبکه نمایش خانگی فعالیت خود را ادامه می‌دهد؟

وزیر ارشاد امروز 20 بهمن اعلام کرد که ما نمی‌توانیم شبکه نمایش خانگی را ببندیم و برای اصلاح تخلفات این شبکه‌ها به آنها فرصت می‌دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت فعالیت شبکه نمایش خانگی و برخورد با تخلفات این حوزه خبر داد.

وزیر ارشاد گفت: برای اصلاح وضعیت شبکه نمایش خانگی به فعالان این حوزه فرصت می‌دهیم و نمی‌توانیم شبکه نمایش خانگی را ببندیم. نگاه ما فرصت‌محور است و اگر این شبکه اشکال دارد، باید اصلاحش کنیم.
محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در نشست با فعالان فرهنگی و هنری استان قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، ‌با اشاره به تخلفات صورت‌گرفته در حوزه شبکه نمایش خانگی اظهار داشت: در این حوزه ضوابط و مقررات خاصی نداریم و تا ضوابط نباشد، دادستانی نمی‌تواند به صورت جدی به تخلفات این حوزه ورود کرده و با کسانی که تخلف می‌کنند، برخورد کند. مهم این است که در این حوزه محتوای خوب تولید کنیم که امروز در این زمینه مشکل داریم.

وی افزود: برای اصلاح وضعیت شبکه خانگی به فعالان این حوزه فرصت می‌دهیم و نمی‌توانیم شبکه خانگی را ببندیم. بعضی‌ از دوستان می‌گویند که شبکه نمایش خانگی را ببندید، در حالیکه 35 درصد این شبکه مخاطب دارد. نگاه ما فرصت‌محور است و اگر شبکه خانگی اشکال دارد، باید اصلاحش کنیم.

وزیر ارشاد با اشاره به اهمیت حوزه بازی‌های رایانه‌ای برای وزارتخانه متبوعش اظهار داشت: آخرین پیمایش‌های آماری نشان می‌دهد که 34 میلیون نفر بازیکن یارانه‌ای در کشور داریم که به صورت متوسط در روز 95 دقیق بازی می‌کنند.

وی اضافه کرد: 4 میلیون نفر بازیکن حرفه‌ای رایانه‌ای داریم که هفته‌ای بالای 21 ساعت بازی می‌کنند و 15 میلیون نفر هم بالای 15 ساعت در هفته بازی می‌کنند. بالاترین مصرف فرهنگی در کشور بعد از موسیقی به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص دارد.

اسماعیلی با اشاره به جلسه 2 روز گذشته با رئیس‌جمهور در شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: وقتی دولت را تحویل گرفتیم، شبکه ملی اطلاعات 23 درصد پیشرفت کرده بود، اما امروز پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به 61 درصد و پیشرفت مرکز ملی فضای مجازی به 57 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسم دولت ما را دولت انسدادی گذاشته‌اند، تصریح کرد: با این حال ما در یک‌ سال اخیر حتی یک فیلم را توقیف نکردیم و همه آیین‌نامه‌های صدور مجوز تولید و نمایش فیلم آخرین مرحله تصویب را در شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گذارند و این آیین‌نامه‌ها و مقررات به نفع آن خوانشی خواهد بود که انطباق بیشتری با فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد.

راه‌اندازی دفاتر جدید سینمای جوان

وزیر ارشاد از اختصاص اعتبار 180 میلیارد تومانی به سینمای جوان خبر داد و گفت: تا تابستان سال آینده 50 دفتر جدید سینمای جوان در کشور راه‌اندازی می‌شود. همچنین در حوزه حمایت از فعالان قرآنی 15 هزار نفر را بیمه کردیم.

اسماعیلی علت اصلی مشکلات رسانه‌ها را صدور بی‌رویه مجوز دانست و افزود: 14 هزار مجوز رسانه داریم. در توسعه‌یافته‌ترین کشورهای دنیا 5 خبرگزاری بیشتر ندارند، اما در ایران 48 خبرگزاری داریم. به همین خاطر کار را از دولت شروع کردیم و بنا داریم 5 خبرگزاری را در ایرنا ادغام کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.