خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۴۰۸۰

فیروز نادری، دانشمند ایرانی فلج شد

فیروز نادری، دانشمند ایرانی فلج شد

فیروزنادری،‌ دانشمند ایرانی در صفحه فیس‌بوک خود خبر داد که در پی یک حادثه ناگوار از گردن به پایین فلج شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علت فلج شدن فيروز نادر ضربه محکمی است که به گردن این دانشمند وارد شده است.

در صفحه فيروز نادری‌ در شرح این حادثه آمده که وی در پی افت ناگهانی ضربان قلب از حال رفته و سرش با دیوار برخورد کرده است. بر اثر این برخورد، مهره گردن وی جابجا شده و نخاع آسیب‌ دیده‌ که نتیجه آن فلج شدن این دانشمند از گردن‌ به پایین است.

فیروز نادری دو روز پیش تحت عمل جراحی‌ قرار عرفته و پزشکان به او اعلام کرده‌اند که دوران نقاهتش چهار تا پنج ماه طول می‌کشد. این اطلاعات در صفحه فیس‌بوک او منتشر شده و ایشان‌ اعلام کرده که خانواده‌اش به نیابت‌ از او این خبر را منتشر کرده‌اند.

فيروز نادری‌ کیست؟

فیروز نادری دانشمند فضایی متولد ۱۳۲۵ است که حدود سه دهه‌ در ناسا مشغول به کار بود. او در ناسا سمت‌های مختلفی بر عهده داشت از جمله مدیرکل اکتشافات منظومه شمسی.

وی فارغ التحصیل لیسانس مهندسی برق در دانشگاه آیالتی آیووا و فوق لیسانس و دکترای الکترونیک از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است او مدیریت بخش اکتشافات منظومه شمسی در ناسا را برعهده داشت.

نادری از سال ۲۰۱۶ از ناسا بازنشسته شد و هم‌اکنون در سمت مشاور مدیریت در ناسا و به عنوان یک سخنران عمومی فعالیت می‌کند. دلیل شهرت نادری‌ ماموریت‌های موفق او برای پرتاب کاوشگرهای مختلف به فضاست. وی فروردين ماه 1379 در شرايطی كه چندين ماموريت متوالی سازمان فضایی ناسا در پرتاب فضاپيما به سوی مريخ با شكست مواجه شده بود، به مديريت برنامه‌ های اكتشافات مريخ منصوب شد

او توانست در طی چهار سال، سه ماموريت مهم از جمله پرتاب دو كاوشگر مريخ‌ نورد روح و فرصت را با موفقيت به انجام رساند

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خداوند سلامتی عنایت بفرماید برای این دانشمند ارزنده

  • ناشناس

    کار خدا رو ببین… کسی که سی سال در افلاک‌و کهکشان ها مطالعه میکرده ولی به وجود خدا و خالق نرسیده، خدا میگه با یک لحظه نتپیدن قلبت همچین اتفاقی میفته… حالا ایمان آوردید؟ …

    • ناشناس

      اونی که خدا نشناسه توی که از درد مردم خوشحال میشی جای خدا نظر میدی اونی که مفلوکه توی این دانشمند افتخار ایرانه خدا پرستی حتما این نیست که خدا گول بزنی با ریا کاری یکم نگاه خودت کن ببینم کار مثبتت واسه انسانیت چی بوده .

  • ناشناس

    انشاله سلامتیشون رو بدست بیارن پروفسور فیروز نادری الگوی بسیاری از جوانان و دوست داران نجوم هستش..

  • فاطمه

    من خودم آدم مذهبی و دین داری هستم و پروفسور نادری رو دوست دارم ایشون فوق العاده متواضع،ایشون چون گوشه ای از اسرار خلقت خدا رو برای ما آشکار کرد و حداقل این که کار به این بزرگی و مفیدی انجام داده اما اونا که دکتر نادر رو شماتت میکنن یه نگا بندازین جه سودی واسه بشریت داشتید جز بدگویی و عیب جویی چی بلدید ؟ چه بسا خدا پروفسور نادری رو به خاطر این زحمات و کارهای سودمند ببخشه اما تو موجود عیبجو رو نه ، پس بهتره به فکر اصلاح خودمون باشیم