کد مطلب: ۶۰۱۰۸۵

فیلمی از پشه خطرناک در بندرعباس

فیلمی از پشه خطرناک در بندرعباس

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پشه آئدس خطر ویروسی ندارد و تاکنون نیز بیمار مشکوکی به مراکز درمانی بندرعباس مراجعه نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در یکی دو روز گذشته پشه آئدس در محلات شهر بندرعباس یافت و سپس همکاران حشره‌شناس استان آن را صید کردند.

وی بیان کرد: خوشبختانه این پشه خطر ویروسی ندارد و تاکنون نیز بیمار مشکوکی به مراکز درمانی بندرعباس مراجعه نکرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: پشه‌های بالغ باید از بین بروند و تا شعاع یک کیلومتری مکانی که پشه آنجا رؤیت شده ضدعفونی شود.

نوروزیان ادامه داد: تنها راه مقابله با این حشره سم پاشی محل است و امیدواریم شهروندان با مأموران بهداشتی نهایت همکاری را برای رعایت سلامتی خود داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی از مناطقی که این پشه در آنجا زیست می‌کند بشقاب‌های زیر گلدان و اطراف آن است که آب در آنجا می‌ماند، گیاه بامبو و نقاطی که آب کولر جمع می‌شود محلی برای رشد و نمو این پشه خطرناک است.

وی بیان کرد: پشه آئدس سال گذشته در بندرلنگه مشاهده و به سرعت از بین برده شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سرمایه سرگردان

    سلام
    شبیه این پشه را در تهران دیدیم من در حال نقاشی سقف اتاق بودم پشه ای شبیه این فیلم علاقه زیاد به رنگ سفید پلاستیک سقف داشت روی رنگ می نشست و بلند نمیشد که محکوم به مرگ شد جون لکه سیاهی روی سقف میگذاشت .

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر کاش یه فکری بحال خورشیلات میکردین محله نایبندشمالی خیلی کثیفه و احتمال اینکه این پشه اونجا باشه زیاده چون اب مونده زیاده