کد مطلب: ۵۲۱۰۷۹

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک کودکان خبر داد:

قاچاق شیر خشک به عراق و افغانستان / هشدار درباره کمبود شیر خشک در کشور

قاچاق شیر خشک به عراق و افغانستان / هشدار درباره کمبود شیر خشک در کشور

چندی پیش برخی از فعالان اقتصادی نسبت به قاچاق شیرخشک هشدار داده بودند. انجمن تولیدکنندگان شیر خشک کودکان می‌گوید: شیرخشک در ایران ارزان است و شیرخشک‌های ایرانی به عراق و افغانستان قاچاق می‌شود. همین مسئله باعث از دست رفتن بازار صادراتی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از تولیدکنندگان شیرخشک کودکان به دلیل عدم تامین ارز مورد نیاز مدت‌هاست که در صف طولانی تخصیص ارز معطل مانده‌اند که به گفته تولیدکنندگان این معطلی تا هشت ماه هم طول کشیده است. همچنین عده‌ای از این فعالان اقتصادی نسبت به تداوم تخصیص ارز دولتی به این صنعت گلایه دارند.

به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک کودکان، تداوم تخصیص ارز دولتی باعث افزایش قاچاق شیرخشک به عراق و افغانستان شده است.

هانی تحویل‌زاده به تجارت‌نیوز گفت: تخصیص ارز دولتی برای تولیدکنندگان شیرخشک دردسر ساز شده و این منابع ارزی دولتی جز افزایش قاچاق مزیت چندانی نداشته است. قیمت شیرخشک به دلیل دریافت ارز دولتی از سوی سازمان حمایت تعیین می‌شود، همین موضوع باعث شده عده‌ای از تاجران با خرید شیرخشک از داروخانه‌ها این کالا را به عراق و افغانستان قاچاق کنند.

بازار صادراتی را از دست داده‌ایم

چندی پیش یکی از تاجران نیز از افزایش قاچاق شیرخشک ایرانی به عراق و افغانستان خبر داده بود. رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک کودکان در این باره اظهار کرد: جنس ما ارزان تمام می‌شود و همین مسئله منجر به آن شده بازار صادراتی را از دست بدهیم. اکثر تاجران شیرخشک را قانونی نمی‌‌خرند. تداوم این مسئله هم به ضرر تولیدکننده و هم به ضرر صادرکننده تمام می‌شود.

به گفته او چنانچه تولیدکنندگان از دریافت ارز دولتی معاف شوند، هم خط تولید آنها توسعه پیدا می‌کند و هم قطعات آنها بروزرسانی می‌شود.

آیا ممکن است کشور با بحران کمبود شیرخشک رو به رو شود؟ تحویل‌زاده پاسخ داد: چنانچه شیوه قیمت‌گذاری اصلاح نشود، با قاچاق شیرخشک به بازارهای همسایه کشور با کمبود شیرخشک رو به رو می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یکسال هست شیرخشک نیست تو بازار،الان هشدار میدین؟؟؟
    من بدبخت برای پیدا کردن شیر خشک آپتامیل پپتی دو تهران، سمنان، مشهد، قوجان و چند شهر بزرگ و کوچک رو زیر رو میکنم , هییی خدا کجایی؟؟؟؟ مگه همه بندگانت مثل من آشنا دارن ؟؟؟ خدایا به دادمون برس

  • ناشناس

    همینو کم داشتیم