خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۸۷۸۹

قاچاق موجب شده که تولید داخلی از عرصه رقابت حذف شود

قاچاق موجب شده که تولید داخلی از عرصه رقابت حذف شود

صدق‌آمیز گفت: قاچاق در کشور موجب شده که تولید داخلی از عرصه رقابت حذف شود و کالای داخلی شانسی برای رقابت با کالای قاچاق موجود در بازار ندارد.

محمد‌جواد صدق‌آمیز، نماینده فدراسیون جهانی پوشاک، در خصوص قاچاق و آسیب‌های آن به بدنه تولید اظهار کرد: مهم‌ترین مفهوم در بحث رشد صنعت و اقتصاد مربوط به رقابت می‌شود و مصرف‌کننده با توجه به فضای رقابتی بازار کالایی که در رقابت موفق‌تر بوده را انتخاب می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: کالا داخلی اگر بخواهد در بازار داخلی با کالای خارجی رقابت کند باید بتواند در حوزه تامین کیفیت و قیمت مناسب حرفی برای گفتن داشته باشد.

صدق‌آمیز ادامه داد: وظیفه اصلی بخش خصوصی و تولیدکننده این است که محصولی را متناسب با نیازهای جامعه و دستاوردهای نوین تولید کند تا کالا بتواند در بازار رقابت کند که در این امر نواقصی در نظام صنعتی کشور وجود دارد.

نماینده فدراسیون جهانی پوشاک بیان کرد: در حوزه قیمت‌گذاری و رقابت بین کالای داخلی با کالای خارجی رقابت به صورت برابر و منصفانه وجود ندارد.

وی گفت: قاچاق در کشور موجب شده که تولید داخلی از صحنه رقابت حذف شود و کالای داخلی شانسی برای رقابت با کالای قاچاق موجود در بازار ندارد که در اینجا ضرورت مبارزه با کالای قاچاق روشن می‌شود و باید تمام راهکارها را برای مبارزه با این موضوع در اولویت قرار بگیرد.

صدق آمیز توضیح داد: مردم در کشور سالانه ۱۴, ۵ میلیارد دلار پوشاک خریداری می‌کنند و با توجه به اینکه این صنعت اشتغالزایی بالای ۱.۵ میلیون نفری دارد، اما با این میزان اشتغالزایی وسیع در این حوزه و ارزش افزوده بالا به درستی برای این بخش برنامه ریزی نشده است.

نماینده فدراسیون جهانی پوشاک تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ای که دولت‌ها در دنیا می‌توانند برای توسعه فضای کسب وکار، اقتصاد، تولید و تجارت انجام دهند تامین یک بستر کاملا سالم، آماده و بدون مداخلات غلط در حوزه رقابت‌هاست.

وی بیان کرد: ۶۰ هزار واحد صنفی در سراسر کشور عرضه پوشاک انجام می‌دهند و در این بین مرزهای ورودی کشور بیش از ۱۵ مرز نیستند که در حال حاضر از مبادی ورودی غافل شده‌ایم و به سراغ واحدهای صنفی می‌رویم که این کار نتیجه مطلوبی نداشته است.

صدق آمیز افزود: تشخیص کالای قاچاق از کالای غیرقاچاق در سطح بازار در کشور کار بسیار پیچیده‌ای است زیرا نظام کدینگ ندارد و سیستم ریجستری دچار مشکل است اما در لحظه ورود به کشور کاملا مشخص است که کالا به صورت قاچاق وارد می‌شود و ابهامی و جود ندارد در حالی که این موضوعات در آن قسمت‌ها رها می‌شوند.

نماینده فدراسیون جهانی پوشاک تاکید کرد: مخاطب حمایت از کالای ایرانی دولت، بخش خصوصی و مردم به عنوان مصرف کنندگان هستند که در این میان همه باید به وظایف خود عمل کنند تا بتوانیم جایگاه کالای ایرانی را در داخل و خارج ارتقا بدهیم.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.