خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۵۲۵۶

انگشت‌نگاری برای ویزای کانادا یا بیومتریک کانادا ۲۰۲۰

انگشت‌نگاری برای ویزای کانادا یا بیومتریک کانادا 2020

در این مقاله سعی شده به صورت کامل در خصوص انگشت‌نگاری برای ویزای کانادا یا بیومتریک کانادا و روند دریافت آن چگونه است؟ صحبت شود و تمامی سوالات و ابهامات ذهنی متقاضیان برطرف شود.

انگشت‌نگاری کانادا برای متقاضیان ویزای توریستی، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و کاری کانادا الزامی است. انگشت‌نگاری یا به اصطلاح وک، در دفاتر سفارت کانادا انجام می‌شود و برای گذراندن این پروسه، نیازی به مراجعه به سفارت نیست. با تغییراتی که از سال 2013 اعمال شد، متقاضیان ملزم به چک شدن اطلاعات بیومتریک‌شان در مبادی ورودی کانادا می‌باشند.

انگشت‌نگاری ویزای کانادا به دلیل آن است که اطمینان حاصل گردد که متقاضی که ویزا برایش در پاسپورت درج گردیده است در واقع همان فردی است که قصد ورود به کانادا را دارد. در قانون جدید انگشت‌نگاری کانادا این شرایط براى کشورهاى آسیایى، آفریقایی، و آمریکا از تاریخ سى و یکم دسامبر ٢٠١٨ شدیدتر خواهد شد. مسافرین از کشورهاى معاف از ویزا که با (eTA) مجوز مسافرت الکترونیکى و به عنوان توریست وارد کانادا مى‌شوند، نیازى به گذراندن این پروسه ندارند.

فرآیند انگشت‌نگاری کانادا

در زمان انگشت‌نگاری کانادا متصدی ویزا با دوربین یک عکس از شما خواهد گرفت و از شما می‌خواهد که انگشتان خود را روی یک صفحه شیشه‌ای قرار دهید. این پروسه حدود ۵ دقیقه برای هر متقاضی طول خواهد کشید و برای انجام آن نیازی به گرفتن وقت قبلی از دفاتر انگشت‌نگاری نیست.

نکات مهم در مورد انگشت‌نگاری برای ویزای کانادا

متقاضی تنها ۳۰ روز فرصت دارد نسبت به انگشت‌نگاری یا بیومتریک کانادا اقدام نماید و درصورت عدم مراجعه متقاضی، پرونده کنسل و در نهایت مردود اعلام خواهد شد.

  • تمام افراد پرونده (همسر و یا پدر و مادر) می‌بایست همزمان برای انگشت‌نگاری اقدام نمایند.
  • اگر خالکوبی روی دست و صورت خود دارید قبل از انگشت‌نگاری آنها را پاک کنید.
  • برای انگشت‌نگاری نیاز نیست مدارک پرونده را به همراه داشته باشید و نامه انگشت‌نگاری به تنهایی کفایت می‌کند.
  • برای انگشت‌نگاری سفارت کانادا نیاز به وقت قبلی نیست و متقاضی در هر زمان (یک بازه ۳۰ روزه) می‌تواند برای بیومتریک کانادا اقدام نماید.
  • تمامی پرونده‌های درخواست ویزای کانادا برای ایرانیان برای بررسی نهایی به سفارت کانادا در ترکیه (آنکارا) ارجاع داده می‌شود و می‌بایست برای دریافت پاسخ به این شهر مراجعه شود.

اگرچه انگشت‌نگاری برای ویزای کانادا روندی اجباری است اما در موارد خاص و برای افرادی خاص نیاز به بیومتریک نیست. این موارد عبارتند از:

  • افراد بالای ۸۰ سال و کمتر از ۱۴ سال
  • افرادی که ویزای مهاجرتی دارند.
  • افراد مقیم کانادا
  • افراد با پاسپورت کانادایی
  • دیپلمات ها و افرادی که در سازمان ملل متحد و سازمان‌های دولتی کار می‌کنند.
  • افرادی که حین درخواست ویزا در کانادا هستند.

در تمامی موارد دیگر و برای به جریان افتادن درخواست ویزای کانادا ، فرد متقاضی به شرحی که در بالا اشاره شد، می‌بایست با حضور در یکی از سفارت‌های کانادا نسبت به انگشت‌نگاری خود اقدام نماید. به‌دلیل تعطیلی سفارت کانادا در ایران، هموطنان عزیز به ناچار می‌بایست به یکی از دفاتر VAC در کشورهای همسایه سفر کنند.

45dfgg

مدارک مورد نیاز برای انجام انگشت‌نگاری ویزای کانادا

اگر به صورت آنلاین درخواست بیومتریک داده شده باشد می‌بایست رسید درخواست ویزا را به همراه اصل پاسپورت به همراه داشته باشید. اگر مبالغ مربوط به ویزا و انگشت‌نگاری را قبلا آنلاین پرداخت کرده‌اید یا مشاورین قصران گشت آن را پرداخت کرده‌اند، نیازی به پرداخت هیچ هزینه دیگری نخواهد بود. همچنین این امکان وجود دارد که مدارک کاغذی را در یکی از دفاتر VAC تحویل دهید و هزینه ویزا و انگشت‌نگاری را در همان دفتر پرداخت کنید.

اما یکی از خدماتی مهمی که متقاضیان محترم به راحتی می‌توانند در مسیر درخواست ویزای کانادا ازآن بهره‌مند شوند، خدمات پیکاپ ویزا است. همان‌گونه که اشاره شد برای انگشت‌نگاری هر فرد باید در دست داشتن نامه انگشت‌نگاری به یکی از سفارت‌های این کشور در خارج از ایران سفر کند. این در حالی است که پس از بررسی نهایی می‌بایست برای دریافت جواب بیومتریک کانادا و یا نتیجه نهایی بار دیگر به ترکیه سفر کند.

پیکاپ ویزای کانادا

پس از انجام انگشت نگاری و دریافت نتیجه ویزا از مشاور خود، با استفاده از خدمات پیکاپ ویزا‌ نیاز شما برای سفر مجدد به کشورهای همسایه مرتفع می‌شود. قصران گشت با برخورداری از مجوزهای قانونی از پلیس مهاجرت و همچنین دفاتر برون مرزی خود، از طریق نماینده‌ای قانونی و پروازهای اختصاصی هفتگی پاسخ درخواست ویزا به همراه پاسپورت شما را در تهران تحویل خواهد داد. اگر نماینده متقاضی به جای او برای پیکاپ اقدام می‌کند، حتما فرم معرف تکمیل شود. این فرم را از دفاتر آژانس دریافت کنید.

oiuythfg

اطلاعات بیومتریک تا چه زمانى اعتبار دارند؟

جواب بیومتریک کانادا در همان لحظه در پرونده مهاجرتی شما ثبت می‌شود و نیاز به اقدام دیگری نیست.

اگر براى ویزاى کانادایى (دانشجویى، کارى، توریستى و دیدار با اقوام) اقدام مى کنید، اطلاعات بیومتریک ده ساله قابل قبول است. یعنى هر ده سال یک بار باید اطلاعات خود را به روز کنید. اگر مى‌خواهید به عنوان یک ساکن دائمى اقدام کنید، به گفته IRCC شما مى‌بایست اطلاعات بیومتریک را از اول انجام دهید و به علاوه هزینه جدید براى آن پرداخت کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • shahin akbari

    عالی بود