کد مطلب: ۱۸۸۳۱۲

قطار چین به خاک ایران رسید

قطار چین به خاک ایران رسید

یک قطار کانتینری باربری از ایستگاه راه‌آهن آک‌یایلای ترکمنستان به ایران آمد. این قطار سفر در مسیر کشورهای چین-قزاقستان-ترکمنستان- ایران را آزمایش می‌کند.

یک قطار کانتینری از ایستگاه راه‌آهن آک‌یایلای این کشور عازم ایران شده و این قطار در حال انجام سفر آزمایشی در مسیر کشورهای چین- قزاقستان- ترکمنستان- ایران و مجهز به واگن کانتینری که روز ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷ از شهر چانگشای چین عازم این سفر شده حامل کالاهای مصرفی است و قصد دارد قابلیت های زیرساختی این مسیر برای سفرهای دائمی را ارزیابی نماید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این خبر، اعزام این قطار از مسیر چنگشا (چین) - آلتین یول (قزاقستان) - بولاشاک- سرحتیاکا (ترکمنستان)-آک یایلا- اینچه بورون (آیران)-تهران یک اتفاق مهم در زمینه حمل‌و‌نقل منطقه‌ای کالا محسوب می‌شود.

پس از اعزام نخستین قطار باری از این مسیر قطار دوم هم روز ۲۹ دسامبر شهر یینچوان را به مقصد تهران ترک کرد و در روز ۳۰ دسامبر هم قطار سوم از شهر ژی‌آن در شمال چین به ایران آمد.

نخستین قطار باری که هدف از اعزام آن آزمایش زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی و لجستیکی ۴ کشور مذکور بود روز ۴ ژانویه به ایستگاه مرزی آلتین یول در قزاقستان و در روز ۷ ژانویه به مرز ترکمنستان رسید.

سپس این قطار با طی مسافت ۸۲۵ کیلومتری به ایستگاه آک‌یایلا در جنوب ترکمنستان رسید و جلوتر از برنامه زمان بندی به ایران وارد شد و مسیر ریلی قزاقستان-ترکمنستان- ایران اقتصادی‌ترین مسیر حمل‌و‌نقل کالا میان آسیا و اروپا و کوتاه‌ترین راه برای تحویل کالاها هم‌اکنون و حمل‌و‌نقل مسافر در آینده می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.