کد مطلب: ۴۶۵۰۶۵

خودروی استپ‌وی در بازار چند؟

خودروی استپ‌وی در بازار چند؟

با اینکه از آخرین نمونه‌های تولید شده از دو خودرو ‌رنو‌ساندرو و برلیانس سی کراس زمان زیادی می‌گذرد ولی این دو محصولاتی هستند که همچنان در سطح پرداخت 350 میلیون تومان طرفدار دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پارس خودرو داشت به یکی از قطب‌های مهم صنعت خودرو تبدیل می‌شد که تحریم شیره جانش را کشید. انتخاب دو شریک خوب یعنی رنو و برلیانس موجب شده بود تا محصولاتی جذاب را در سبد تولیداتش به مشتریان ارائه کند.

از جمله این محصولات البته یکی رنو ساندرو‌استپ‌وی بود. خودوریی جنجالی که داستان پیش‌فروش آن در سال‌های 95 و 96 همیشه تیتر رسانه‌ها بود. برلیانس سی‌کراس هم در همان رده قیمتی محبوب افراد تنوع طلب بود.

رنو محصول خود را روی پلتفرم بی90 که پلتفرمی کاملا مشترک با خودروی نام آشنای تندر 90 است ساخته بود. خودرویی که تنها تفاوت آن با هاچ‌بک ساندرو، اندکی افزایش در ارتفاع خودرو به همراه یک رینگ متفاوت و اندکی تجهیزات ظاهری بود.

ساندرو استپ‌وی که دقیقا از همان موتو و گیربکس تندر90 بهره می‌برد، کم مصرف است و با دوام. استپ‌وی از یک پیشرانه 1،6 لیتری 16 سوپاپ بهره می‌برد که قادر است حداکثر قدرت 105 اسب بخار و حداکثر گشتار 140 نیوتن متر را از طریق یک گیربکس اتوماتیک چهار سرعته به محور جلوی خودرو منتقل کند که با این مشخصات این خودرو قادر است تا در زمان 11،5 ثانیه در مدل اتوماتیک سرعت خودرو را به مرز 100 کیلومتر در ساعت برساند.

رانندگی با استپ‌وی در جاده بسیار معمولی است ولی خودرو به گاه گاز دادن بد عمل نمی‌کند. خوشبختانه این نسخه از ساندرو در سیکل ترکیبی مصرف سوختی معادل 7 لیتر دارد که چندان بد نیست.

با اینکه ظاهر خودرو بهتر از ساندرو است ولی کماکان پشت سر برلیانس سی‌کراس قرار دارد. برلیانس‌کراس، در واقع مدل کراس 320 است. کراس از پیشرانه 1،65 لیتری چهار سیلندری بهره می‌برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 113 اسب بخار و بیشینه گشتاور 154 نیوتن‌متر است که این قدرت را از طریق یک گیربکس اتوماتیک چهار دنده با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند.

برلیانس کراس با استاندارد آلایندگی یورو ۴ در سیکل ترکیبی مصرفی معادل ۷،5 لیتر به ازای هز 100 کیلومتر مسافت طی شده دارد که به میزان جزیی از رقیبش یعنی استپ‌وی بیشتر است.

رنگ سقف کراس با بدنه تفاوت دارد و ارتفاع خودرو به دلیل تفاوت سیستم تعلیق و نصب روف راک، حدود 5 سانتی‌متر در مقایسه با بقیه محصولات افزایش یافته است.اتاق به نسبت استپ‌وی بزرگتر است و کابین هم‌طرح بهتر اما کیفیت کمتری دارد.

این خودرو هر چقدر ظاهر خوبی دارد ولی در بازار فروشش ساده نیست و به همین خاطر با سطح بالاتر فنی از قیمت کمتری برخوردار است. اگر زیبایی و گنجایش برایتان مهم است قطعا سراغ سی‌کراس بروید. اگر دوام و کیفیت اهمیت بیشتری دارد، حتما رنو را انتخاب کنید.

یادتان باشد، قیمت روز استپ‌وی در نسخه اتوماتیک و 98 حدود 350 میلیون تومان است اما برلیانس سی‌کراس را بین 300 تا 320 میلیون می‌توانید بخرید. این فاصله 30 تا 50 میلیونی را هم نباید فراموش کرد.

آخرین قیمت خودرو را در گزارش قیمت خودروی تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: روزنامه هفت‌صبح

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.