کد مطلب: ۳۱۸۵۳۴

نتایج نظرسنجی کیتکو از ۶۸۲ کارشناس منتشر شد:

پیش‌بینی‌ قیمت طلا در سال ۲۰۱۹

پیش‌بینی‌ قیمت طلا در سال 2019

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، 682 کارشناس اعلام کرده‌اند که تا کنفرانس بعدی کیتکو در سال 2019، قیمت طلا به یک‌هزار و  532 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

قیمت طلا طی ماه‌های گذشته نوسانات فراوانی داشته و از یک‌هزار و 366 دلار و 7 سنت در ماه ژانویه به یک‌هزار و 159 دلار و 96 سنت در ماه آگوست کاهش یافته است. با این حال اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت طلا سال آینده روندی صعودی به خود خواهد گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، 682 کارشناس اعلام کرده‌اند که تا کنفرانس بعدی کیتکو در سال 2019، قیمت طلا به یک‌هزار و 532 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که هفته گذشته قیمت طلا به بالاترین قیمت سه ماهه گذشته رسید و به این ترتیب طلا چهارمین هفته متوالی افزایش قیمت را پشت سر گذاشت. این زمان چهار هفته‌ای طولانی‌ترین دوره افزایش قیمت هفتگی از ماه ژانویه تاکنون محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، نشریه فوربس به تازگی در گزارشی بازار طلا و بیت‌کوین را در ماه اکتبر مقایسه و اعلام کرده، عملکرد فلز زرد طی نوسانات ماه اکتبر به مراتب بهتر از عملکرد معروف‌ترین ارز دیجیتال، بیت‌کوین بوده است.

زمانی که سرمایه‎گذاران دارایی‌های جایگزین را انتخاب می‌کنند، معمولا به دو نکته توجه دارند.

اولین مساله اینکه آیا دارایی مورد نظر می‌تواند به عنوان یک سرمایه امن عمل کند؟

آنچه باید به آن توجه داشت این است که در ماه اکتبر شاهد تحول بازارها بوده‌ایم. به عنوان مثال، بازار سرمایه در ماهی که گذشت یکی از شدیدترین نوسانات یک‎روزه خود را تجربه کرد. به‎‌گونه‌ای که در ابتدای روز، بازار به‌طور قابل توجهی رشد داشت، در پایان روز اما به پایین‌ترین سطح دوره قبلی خود رسید. همچنین شاخص S&P 500 در ماه اکتبر بیش از هشت درصد افت داشته است.

به رغم ریزش بازار سرمایه، قیمت طلا که اوایل ماه اکتبر به یک‌هزار و 189 دلار بود، به تازگی با قیمت ‌یک‌هزار و 220 دلار معامله شد. این در حالی است که بیت‌کوین به عنوان یک دارایی پیشرو ارزش خود را دست داد. قیمت این ارز دیجیتال در ماه جولای با شش هزار 573 دلار شروع شد و اخیرا با بیش از چهار درصد کاهش، با قیمت شش هزار و 271 دلار معامله شد.

با نوساناتی که سایر بازارها در ماه اکتبر تجربه کردند، به نظر می‎رسد در حال حاضر طلا امن‌ترین دارایی محسوب می‌شود.

دومین مساله‌ای که سرمایه‌گذاران عمدتا به آن توجه دارند، تنوع سرمایه‌گذاری است. به این معنا که آنها در هنگام سرمایه‌گذاری از این موضوع اطمینان حاصل می‌کنند که دارایی‌های آنها و سرمایه‌گذاری‌هایشان از تنوع برخوردار است و درآمد حاصل از آنها در یک جهت، بالا یا پایین حرکت نمی‌کنند. بنابراین با افت یک بازار، این امید وجود دارد که دارایی دیگر رشد داشته باشد.

بررسی بازارها در ماه اکتبر نشان می‌دهد که در حال حاضر طلا بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده است. در حالی که بازار سهام افت داشته اما قیمت طلا هر چند اندک توانسته سایر زیان‌ها را جبران کند. این مساله در مورد بیت‌کوین اما صادق نبوده و این ارز دیجیتال موفق نشده میزان ریسک موجود در بازار سرمایه را کاهش دهد.

اگرچه یک ماه، برای بررسی و ارائه چشم‌انداز کافی نیست، اما دست‌کم طی یک ماه گذشته بیت‌کوین به عنوان یک دارایی تنوع‌بخش عملکرد خوبی نداشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.