کد مطلب: ۷۴۵۴۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۱۴ دی ۱۴۰۱ / اسکناس آمریکایی به عقب‌نشینی ادامه می‌دهد؟

قیمت دلار امروز 14 دی 1401 / اسکناس آمریکایی به عقب‌نشینی ادامه می‌دهد؟

قیمت دلار امروز نیز مشابه روزهای گذشته مسیری کاهشی را در پیش گرفته است. از روز پنجشنبه و پس از تغییر رئیس بانک مرکزی با استفاده ارزپاشی و سیاست‌های دستوری سعی شده تا قیمت دلار کنترل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز هم در مسیر کاهشی قرار گرفته و در حال حاضر 39 هزار 131 تومان ثبت شده است.

قیمت دلار توافقی 37 هزار 875 تومان ثبت شده است، نرخ این دلار نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است. دلار صرافی ملی نیز که روز گذشته از دلار توافق فاصله گرفته بود امروز مجددا هم‌ردیف با این دلار قیمت‌گذاری شده است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

رایج است دو هاب قیمتی هرات و سلیمانیه به بازار دلار ایران سیگنال دهند، اما حالا با کاهش قیمت دلار از روز پنجشنبه و نزول از کانال‌های بالای 40 هزار تومان در بازار آزاد قیمت این دو نیز نسبت به قبل کاهش یافته است. در حال حاضر دلار هرات حدود 39 هزار و 700 تومان است و قیمت دلار سلیمانیه نیز 39 هزار و 750 تومان برآورد می‌شود.

قیمت دلار امروز 14 دی 1401

دولت از روز پنجشنبه هفته گذشته با ارزپاشی و سیاست‌های دستوری سعی کرده قیمت ارز را که از مرز 40 هزار تومان نیز عبور کرده بود پایین بیاورد. اما باید در نظر داشت که کاهش نرخ ارز بدون کاهش تورم تبعات زیادی در پی دارد و در طولانی‌مدت باعث افزایش نرخ دلار خواهد شد.

از سویی دیگر برخی از کارشناسان می‌گویند اگر مشکلات تحریم‌ها حل نشود و حرفی از ادامه مذاکرات به میان نیاید قیمت دوباره دوباره مسیر افزایش را در پیش خواهد گرفت.

عده‌ای دیگر از کارشناسان نیز کف فعلی دلار را 34 تا 35 هزار تومان می‌دانند و معتقدند دلار در حال کف‌زنی است. مرتضی افقه، اقتصاددان هم در گفتگو با رویداد 24 گفته است افزایش قیمت دلار با خبر تغییر ریاست کل بانک مرکزی چند روزی کُند یا متوقف می‌شود؛ اما اگر در مدتی کوتاه مشکل تحریم‌ها حل نشود یا حرفی از تداوم مذاکرات زده نشود، قیمت دلار به روند افزایشی خود بازخواهد گشت.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل کسری بودجه دولت و افزایش نقدینگی به تحریم‌ها بازمی‌گردد، ادامه داد: تحریم به‌تنهایی و مستقیما بر قیمت دلار اثرگذار است. فقط و فقط حرف‌های خوش بینانه یا بدبینانه نسبت به توافق آتی برجام یا مشابه آن و ترسیم افقی که تحریم‌ها رفع شوند می‌تواند فعلا روند گرانی قیمت دلار را متوقف کند.

آخرین پیش‌بینی‌ها را هر روز در صفحه پیش بینی قیمت دلار بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلاررادولت راتاپایین آورده و دوباره ببردبالامگرمیشوددلارپایین بیایدباگرانی وتحریم

    • هیچ کس فقط خدا

      دولت مقصر نیست فقط مردم

    • ناشناس

      بیچاره مردم که هنوز هم کاسه کوزه ها رو سرشون خراب می کنن و دولت رو عاری از هرگونه اشتباه و تقصیر می دونن

    • ناشناس

      حرف مفت . همیشه مردم مقصرند

  • ناشناس

    برای کاهش قیمت دلار ، دولت هیچ برنامه اجرایی و مدونی اقتصادی و سیاسی ندارد و نوسان موجود اثرات امواج روحی و روانی مردم است ، لذا باید منتظر بود تا دلار با یک دورخیز با سرعت زیاد رشد قیمت داشته باشد . ارز فرزینی ۲۸۵۰۰ تومان جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی جهانگیری شد و تفاوت نرخ بیش از ۳۰ درصدی ارز نیمایی و آزاد عامل رانت‌خواری….

  • ناشناس

    دلارباید ۳۰هزار تومان شود

    • سید محمد حسین طباطبایی

      چشم👍

  • مستاجر

    خدایا یا درستش کن یا جان مارا بگیر خسته شدیم😢

  • ناشناس

    قیمت ریال هیچ نمیره بالاتاکی ایران بایدتوریال باشه

  • ناشناس

    خدایاماتاکی بایدتوریال باشیم دودوتا۴تاکنیم

  • ناشناس

    خیلی جالبه که قبول دارن قیمت دلار به تحریم ربطی ندارد اینو مردم خیلی سال می دونستن که تمام بدبختی ها از داخل ریشه دارد فقط یک علت دارد آنهم نسل ایرانی رو از بین ببرید کار ی که صهیونیست نتونست انجام بده دولت انجام داد