خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۴۰۷۲

قیمت دیگنیتی پرستیژ/ محصول جدید بهمن‌موتور چه مشخصات فنی دارد؟

قیمت دیگنیتی پرستیژ/ محصول جدید بهمن‌موتور چه مشخصات فنی دارد؟

دیگنیتی پرستیژ یکی از خودروهای بهمن‌موتور است که اوایل سال گذشته از آن رونمایی شد. اما این خودرو چه مشخصات فنی دارد؟ دیگنیتی پرستیژ با چه قیمتی در بازار خرید و فروش می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیگنیتی پرستیژ یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی بهمن‌موتور است که در اردیبهشت سال 1401 در نمایشگاه خودرو تهران از آن رونمایی شد. قیمت کارخانه دیگنیتی پرستیژ یک میلیارد و 611 میلیون تومان است. اما این خودرو در بازار آزاد، دو میلیارد و 595 میلیون تومان قیمت دارد. به عبارتی اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد دیگنیتی پرستیژ حدود یک میلیارد تومان است.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

دانگ‌فنگ Fengon ix5 که بهمن آن را دیگنیتی نامیده، اولین کراس‌اوور کوپه‌ مونتاژی کشور به حساب می‌آید که در مدت کوتاه از عرضه توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب نماید. با این حال نسخه اولیه یا همان پرایم علیرغم ظاهر اسپرت و جوان‌پسندانه‌، از نظر فنی یک کراس‌اوور معمولی نشان داد و با موتور 1.5 لیتری توربو و جعبه‌دنده اقتصادی CVT نظر مشتریان خود را جلب کند. اما در نسخه پرستیژ اوضاع کاملاً تغییر کرده است. در این مدل یک پیشرانه 2 لیتری توربو GDI جایگزین انجین 1.5 لیتری قبلی شده و گیربکس 6 سرعته AT ساخت پاورتک نیز قدرت را به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند.

مهم‌ترین تغییر صورت گرفته روی نسخه پرستیژ در بخش فنی صورت گرفته است. یعنی جایی که پیشرانه‌ نه چندان قدرتمند 1.5 لیتری توربو جای خودش را به انجین 2 لیتری توربو GDI داده است تا شاهد قدرت‌نمایی 228 اسب بخاری و گشتاور 355 نیوتن‌متری باشیم.

آن‌گونه که خودروبانک نوشت، گیربکس CVT هم با جعبه‌دنده 6 سرعته AT جایگزین شده تا ماشین‌بازها حس لذت‌رانندگی بالاتری را تجربه نمایند. البته پرستیژ بدلیل موتور بزرگ‌تر و گیربکس متفاوت و برخی جزئیات دیگر حدود 230 کیلوگرم سنگین‌تر شده اما این اختلاف وزن در برابر افزایش قدرت پیشرانه ناچیز به حساب می‌آید.

از دیگر مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ می‌توان به سیستم تعلیق مک‌فرسون جلو و مولتی‌لینک عقب، ترمزهای چهارچرخ دیسکی، فرمان برقی و ساختار انتقال قدرت تک‌دیفرانسیل (جلو) اشاره نمود. ضمناً همانطور که اشاره شد باید در نظر داشت که موتورهای توربو GDI حساسیت بالایی به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱ لطفآ تاریخ قرعه کشی را به مشتریان اعلام کنید از تاریخ ثبت نام ۱۲ دی تا تاریخ ۲۳ دی ماه زمان زیادیست انتظار از مرگ خطرناکتر است ؛ ارسال از استان لرستان

  • فرهاد نامجو

    با سلام . دیگنیتی پرستیژ با چه قیمتی و چه زمانی به بازار میآید؟