کد مطلب: ۶۱۴۳۴۹

دبیر اتحادیه طلای تهران اعلام کرد:

ممنوعیت‌های معامله سکه/ خرید سکه از طلافروشی تخلف است؟

ممنوعیت‌های معامله سکه/ خرید سکه از طلافروشی تخلف است؟

برخی فروشندگان سکه به خریداران فاکتور نمی‌دهند. این در حالی است که دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: طبق قانون اتاق اصناف کلیه واحدهای صنفی که کالایی را با قیمت بیش از ۱۰ هزار تومان می‌فروشند باید فاکتور صادر کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد برخی از فروشندگان سکه از ارائه فاکتور فروش خودداری می‌کنند. برخی‌ دیگر هم به مشتریان سکه‌هایی می‌فروشند که کارت آنها با نام مغازه سنخیت ندارد.

هر چند در ماه‌های گذشته فروش سکه‌های تقلبی در بازار خبر ساز شده بود و فعالان بازار نسبت به خرید و فروش سکه هشدار داده بودند اما برخی فروشندگان همچنان طبق قانون عمل نمی‌کنند.

فروش سکه بدون صدور فاکتور خلاف قانون است. دبیر اتحادیه طلای تهران در این مورد گفت: فروشندگانی که بابت فروش سکه فاکتور صادر نمی‌کنند، متخلف هستند. البته در سال‎های گذشته هم برخی طلافروشان بابت فروش طلاهای زیر یک گرم فاکتور صادر نمی‌کردند. این در حالی است که طبق قانون اتاق اصناف عدم صدور فاکتور خلاف قانون است.

نادر بذرافشان به تجارت‌نیوز توضیح داد: از این پس فروشندگان برای فروش اقلام بیش از ۱۰ هزار تومان خود باید فاکتور صادر کنند. هدف از صدور فاکتور هم این است که فروشندگان جزئیات فروش کالای خود را در فاکتور قید کنند تا در آینده منجر به چالش جدید برای خریدار یا فروشنده نشود.

از طلافروشی‌ها سکه نخرید

او ادامه داد: مردم برای خرید سکه حتما باید به واحدهای صنفی فروش سکه که دارای مجوز از اتحادیه طلا هستند، مراجعه کنند. این در حالی است که برخی مردم سکه را از طلافروشی‌ها می‌خرند.

دبیر اتحادیه طلا گفت: طلافروشان در واحدهای صنفی خود نمی‌توانند سکه بفروشند و این اقدام قانونی نیست. رسته سکه فروشان و طلا فروشان متفاوت است. طبق قانون سکه فروشان حق فروش طلا را ندارند و در مقابل طلافروشان هم نباید سکه بفروشند.

بذرافشان به مردم توصیه کرد: سکه را از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب از اتحادیه صنف طلا بخرید. همچنین به نشان هولوگرام روی سکه نیز دقت کنید.

براساس این گزارش تقلب در فروش طلا زیاد شده است. پیش‌تر، تاج‌داران رئیس اتحادیه طلای بابل گفته بود: فضای عجیبی در بازار طلا ایجاد شده است. متاسفانه برخی طلافروشی‌ها مصنوعات طلا با عیار ۱۳ را به جای طلاهای ۱۸ عیار با ترفند طلای کم اجرت به مردم می‌فروشند!

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت طلا در هفته دوم شهریور ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    ولله در این کشور شریط بی نظمی،و عدم وجود امنیت اجتماعی، اعتمادبه هیچ چیز نیست، از دولت بگیر تا اصناف، وووووووو،،،،،،،،،،، هزاران سوال بی جواب

  • ناشناس

    ببخشید‌شماکه‌این‌چنین‌دستوراتی‌را‌می‌دهید‌فقط‌برای‌شهر‌تروتمیزی‌مثل‌تهران‌است‌ما‌بقیه‌مردم‌وملت‌که‌دسترسی‌به‌راسته‌سکه‌فروشان‌ندارن‌باید‌چه‌خاکی‌بر‌سرشان‌بکنن‌ریس‌وروسای‌صنف‌شما‌فقط‌همه‌چیزو‌داخل‌تهران‌می‌بینید‌اگه‌یک‌بد‌بخت‌فلک‌زده‌ای‌داخل‌شهری‌مثل‌کهنوج‌سیستان‌….می‌خواد‌مهریه‌قسطی‌بپردازد راسته‌سکه‌فروشان‌از‌کجا‌پیدا بکنه‌……عاقلان‌کل‌رییسان‌تصمیم‌گیر‌برای‌روز‌گارسیاهی‌مردم‌کمی‌بهتر‌فکر‌بدبختی‌مردم‌باشین

  • ناشناس

    همش داستان حرف پوچه
    عوامل اکثریت طلا فروشها از رئیس اتحادیه تا اون آخر در گروههای معاملات سفته بازی مشارکت دارن با باندبازی پولهای مردم را دربازار طلا وسکه
    باایجاد نوسانات کاذب قیمت بالا پایین میکنن به جیب میزنن
    قیمت سکه وطلا توسط گروههای شبانه سفته بازی توسط عوامل تایین میشه
    اقتصاد کشور اسیر یک عده دلال سفته باز حقوقی خصوصی وبانکی شده
    قیمت واقعی سکه امروز دربازار باید دوازده میلیون ودویست هزار تومن باشه متاسفانه سفته بازان عوامل مانع از کاهش قیمت میشن

  • ناشناس

    هیچ جا فاکتور نمیدن برای سکه

  • ناشناس

    من طلا خریدم زیر یک گرم بود و فاکتور نمیداد .ولی من بزور و با دعوا گرفتم ازش

  • محمد

    من ربع سکه خریدم ازطلافروشی ۵۰بیشتر قیمت تابلو بهم داد