خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۴۱۰۵

کاهش قیمت طلا و سکه امروز اول شهریور ۱۴۰۰

کاهش قیمت طلا و سکه امروز اول شهریور ۱۴۰۰

انس جهانی در بازار امروز با کمی افزایش همراه بود و به ۱۷۸۸ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان بازار امروز انس جهانی با افزایش همراه بود و به ۱۷۸۸ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار با کمی کاهش قیمت یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان را ثبت کرد.

قیمت سکه طرح جدید با رود کاهشی به ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید اما در قیمت سکه در معاملات امروز برای ساعاتی کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد.

قیمت نیم سکه شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

اگرچه احساسات بازار در چند ماه اخیر نسبتا متغیر بوده اما نتایج نظرسنجی این هفته کیتکونیوز بدبینی در میان سرمایه گذاران غیرحرفه ای را نشان داد. خوش بینی در میان این گروه به پایینترین حد در بیش از پنج ماه گذشته نزول کرد.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که بازار طلا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد زیرا اقتصاد جهانی با رشد تورم و کندی روند احیا بر اثر پاندمی کووید ۱۹ روبروست. همزمان سرمایه گذاران تلاش می کنند گام بعدی بانک مرکزی آمریکا و تاثیر آن بر بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا را ارزیابی کنند.

دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالیتیکس در این باره گفت: از نقطه نظر تکنیکال، قیمت طلا برای تحویل در دسامبر وضعیت آشفته ای دارد. بازار هفته گذشته بین دلار قویتر و مسائل ژئوپلیتیکی گیر افتاد.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر معادل ۴۷ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و چهار نفر معادل ۲۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده و به همین تعداد نظری نداشتند.

55 18

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام ، امروز رفتم بازار برای خرید طلا ، خیلی ارزون شده بود. خواستم از شما برای اطلاع رسانی و از دولت نو پا برای کنترل بازار کمال تشکر و قدر دانی رو داشته باشم ، امیدوارم که دیگه بیشتر از این ارزون نشه که از خوشحالی غش میکنم، در پایان از همه دعوت میکنم تا صبور باشند و چند روز باقی مانده از عمر خود را با ناراحتی و نارضایتی تلف نکنند.

    • احمد

      خخخخخخخخخخخ

    • مینو

      ???

    • ناشناس

      من طلافروشی دارم ارزون نمیشه تا ۳تومنم میره

    • امید

      احسن به نطق بیان شما. و شرم بر کسایی که مردم ایران رو دارن نابود میکنن

    • ناشناس

      دولت نوپا! خودتون دارید میگید نوپا. هنوز کابینه وزرا تایید نشده و وزاری سابق درراس هستن. عجیب مردمانی هستیم! ۸ سال دولت بنفش ما رو غارت کرد انتفادنکردیم اونوقت ازدولتی که تازه هنوز شکل نگرفته انتقادداریم. خدایاکمکمان کن

    • ناشناس

      ????????????

  • ناشناس

    ??

  • ناشناس

    قیمت طلا بیشتر بستگی به بازار جهانی داره