خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۴۲۶۱

آخرین سیگنال‌ها برای طلا پیش از اعلام قیمت امروز

آخرین سیگنال‌ها برای طلا پیش از اعلام قیمت امروز

قیمت طلا تا پیش از امروز 13 شهریور ماه چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی برای آینده این بازار قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه با 9 هزار و 700 تومان کاهش به یک میلیون و 106 هزار و 500 تومان رسید.

اما آخرین وضعیت بازار سکه چطور بوده است؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: سکه از چند روز گذشته مسیر صعودی را طی می‌کند و در نهایت در ادامه سیر صعودی آرام گرفت و هیچ تغییری نسبت به روز گذشته نداشت و هر سکه طرح جدید در بازار آزاد روز چهارشنبه 11 میلیون و 350 تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت جهانی طلا تحت تاثیر صعود شاخص‌های مهم بورسی آمریکا افت 32 دلاری را نشان می‌دهد.

از طرفی افزایش نرخ ارز در بازار آزاد و سامانه نیما تاثیری بر قیمت سکه نداشته‌ است. روند این دوبازار به متعادل شدن سکه منجر شد و این فلز گرانبها بدون تغییر ماند. تثبیت سکه در کانال ۱۱ میلیون و 350 هزار تومانی به روند افزایشی بازار جهانی طلا نیاز دارد که می‌تواند موجب افزایش بیشتر خریدها در بازار سکه شود. در واقع معامله‌گران سکه روز گذشته با احتیاط نسبت به کاهش اونس به داد و ستد پرداختند.

طلا وارد سیر نزولی شد

قیمت طلا در بازارهای جهانی طی روز چهارشنبه با کاهش مواجه شد. این کاهش قیمت تحت تاثیر بهبود ارزش دلار در بازار رخ داد. تقویت دلار باعث ایجاد فشار کاهشی بر قیمت اونس طلا شده است اما کماکان به نظر می‌رسد کفه ترازو به نفع طلا سنگین‌تر باشد، زیرا سیاست‌های پولی فدرال رزرو و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف جهان تا زمانی که تاثیرات اقتصادی پاندمی کرونا در بازار وجود دارند ادامه خواهد داشت.

تقویت دلار البته بیشترین فشار را به مشتریانی که با سایر ارزها معامله می‌کنند وارد خواهد آورد چرا که با افزایش ارزش دلار توان خرید طلا با میزانی معین از نقدینگی برای آنان کمتر می‌شود. هر اونس طلا دیروز در ساعت 17 در بازار جهانی 1958 دلار معامله شد. تحلیلگران تکنیکال در رویترز پیش‌بینی کرده‌اند قیمت طلا ممکن است تا 1938 دلار کاهش پیدا کند.

آخرین اخبار درباره قیمت طلا را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    انشالله که قیمتها ریزش کنه پدرمردم دراومد

  • سام

    از ای بی مدیریتی و بی کفایتی دیگه خسته شدیم

    • ااصغر

      چی بگویم این

  • سیامک

    به نظرم دیگه طلا جای شکوفایی نداره و نزولی میشه تا سه سال دیگه چون ارزش دلار دوباره سیر صعودی گرفته وبا اومدن واکسن کرونا اونس طلا روی ۱۵۰۰ دلار خواهد نشست

  • شیرخدا کریمی

    طلا و دلار هم قطعا مث بورس یه عده مالباخته خواهد داشت.
    مالباختگان بعدی کیا هستن؟؟؟؟