خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۰۳۵۹

قیمت طلا و سکه امروز ۱۴ تیر / کاهش قیمت‌ها در بازار طلا

قیمت طلا و سکه امروز ۱۴ تیر / کاهش قیمت‌ها در بازار طلا

انس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۷۹۰ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۶۰ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار امروز انس جهانی طلا به نرخ ۱۷۹۰ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار کاهش داشت و به یک میلیون و ۶۰ هزار تومان رسید.

در سایت اتحادیه طلا قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان ثبت شد. همچنین قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و نیم سکه سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان اعلام شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

سایت اتحادیه طلا درباره روند بازار طلا در روز دوشنبه ۱۴ تیر نوشت:

استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: آمار اشتغال ماهانه آمریکا که روز جمعه منتشر شد، سیگنالهای متفاوت زیادی را فراهم کرد و به حد کافی قوی نبود تا زمینه برای اقدام بانک مرکزی آمریکا به منظور تعدیل سیاست انبساطی را فراهم کند. با این حال رشد اقتصادی در آمریکا کاملا قوی و تورم کاملا قوی است. بازارها همچنان روی موضع موافق با افزایش نرخهای بهره بانک مرکزی آمریکا به طور جدی حساب می کنند و این امر روند صعودی طلا را محدود می کند.

آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد اقتصاد آمریکا در ژوئن بیشترین شغل جدید را در ۱۰ ماه گذشته اضافه کرده است اما نرخ بیکاری بالاتر رفت و مشارکت نیروی کار تغییر محسوسی نداشت و روند رشد دستمزد ساعتی نیز آهسته شد.

در این بین، بهبود بازار کار تمرکز سرمایه گذاران روی آمار اقتصادی و حرکت بعدی بانک مرکزی آمریکا را افزایش داده زیرا بازارها از شواهد بهبود قویتر اقتصاد در بحبوحه نگرانیها نسبت به تورم پایدار استقبال می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، جزییات نشست سیاست پولی اخیر بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر می شود ممکن است سیگنالهای بیشتری را در خصوص دیدگاه سیاستگذاران آمریکایی درباره تورم و سیاست پولی فراهم کند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۷۸۹ دلار را شکسته و به ۱۸۱۳ دلار صعود کند.

44 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.