کد مطلب: ۶۱۶۲۸۸

قیمت طلا امروز چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۰

قیمت طلا امروز چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۰

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به یک میلیون و ۲۶۹ هزار تومان رسید. قیمت اونس جهانی طلا نیز ۱۸۱۷ دلار ثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت اونس جهانی طلا امروز چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۸۱۷ و در پایین‌ترین قیمت ۱۸۱۶ دلار اعلام شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۶۹ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ثبت شده است.

7777

طلا بر سر دوراهی

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار و بازده اوراق خزانه ضعیف‌تر آمریکا، افزایش یافت.

طبق نرخ‌‌های شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت ۱۹ سه‌شنبه، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون ۷۵۱ هزار تومان است.

در بازار دیروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۲۳ هزار ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

به گفته یانگ، بازارها پیش بینی می کنند تورم بر مبنای سال به سال ۵.۴ درصد رشد کند و اگر آمار تورم بالاتر از این حد باشد، دلار صعود خواهد کرد و قیمت طلا کاهش پیدا می کند. با این حال حتی نرخ تورم پایین‌تر از حد انتظارات باشد، برای طلا مثبت خواهد بود.

روند نوسان قیمت در محدوده ۱۷۵۰ تا ۱۸۳۰ دلار در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که طلا منتظر خبری است که سوخت لازم را برای حرکت به سمت دوهزار دلار یا مقدمات افت قیمت تا ۱۶۰۰ دلار را فراهم کند.

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، تحلیلگران موسسه RBC Capital Markets دو سناریوی مختلف برای طلا طرح کرده‌اند. سناریوی اول حالتی است که به موجب آن قیمت طلا به‌طور میانگین به ۲۰۲۴ دلار به ازای هر اونس خواهد رسید. این سناریو درصورتی محقق خواهد شد که زیرساخت‌های ایجاد شده و همچنین برنامه‌ها و سیاست‌های سلامتی اعمال شده مانند واکسیناسیون عمومی برای پیشگیری از شیوع کرونا کارآمد نباشند.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.