کد مطلب: ۴۸۷۸۲۸

سکه رو به سقوط / آخرین پیش‌بینی‌ها پیش از قیمت طلا امروز ۸ آبان

سکه رو به سقوط / آخرین پیش‌بینی‌ها پیش از قیمت طلا امروز 8 آبان

پیش از شروع بازار طلا و سکه در امروز، قیمت طلا و سکه چقدر بوده است و چه پیش‌بینی‌هایی در این مورد وجود دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز با 28400 تومان کاهش، به یک میلیون و 253 هزار تومان رسید.

اما در بازار سکه چه خبر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد روایت کرده است: قیمت سکه در هفته‌هایی اخیر در مدار صعودی قرار داشت و سرعت رشد قیمت سکه در مقایسه با سایر بازار‌ها شدت بیشتری خود گرفته بود. همین عامل موجب شد حباب قیمتی در سکه و نیم‌سکه بزرگ‌تر شود. بازدهی این قطعه گران‌بها درحال سبقت از بورس است و در طول دوره رونق مشتری زیادی به خود جذب کرد اما حال که انتظارات در سایر بازارها سمت و سوی کاهشی دارد، خریداران سکه تلاش دارند با کمترین خسارت از این وضعیت پیچیده عبور کنند. سکه در چند روز اخیر در دامنه 9/ 13 تا 1/ 14 میلیون تومان در نوسان بوده و بازار با سیگنال کاهشی یا افزایشی شدیدی روبه‌رو نشده است. بر همین اساس روز گذشته هر قطعه سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و40۰ هزار تومان معامله شد که نشان‌دهنده کاهش 700 هزار تومانی است.

متغیر روانی زمینه ساز کاهش سکه

این روزنامه در تحلیلی دیگر هم نوشته است: به گفته فعالان، مهم ترین عاملی که موجب شده است فضای کاهشی در بازارهای مختلف شکل بگیرد، انتظارات سرمایه گذاران نسبت به نتایج انتخابات آمریکا است. در بازار ارز و سکه، شانس بالای بایدن برای کنار زدن ترامپ از کاخ سفید موجب شده است که معامله‌گران دو بازار داخلی بیشتر در موقعیت فروش قرار بگیرند؛ عده‌ای هم خرید کردن را کنار گذاشته‌اند و با احتیاط به تماشای وضعیت بازار نشسته‌اند. در بازار سهام، جدا از بیم‌های مربوط به انتخابات آمریکا، ریسک‌های قانون‌گذاری و تصمیمات یک شبه سیاست مداران موجب شده است که اعتماد نسبت به معامله در این بازار کمتر شود و حقیقی‌های زیادی عطای معامله سهم را به لقایش ببخشند.

با این حال، روند بازار ارز و سکه نشان می‌دهد که حداقل سرمایه‌های خارج شده از بازار سهام در جای دیگری پارک شده‌اند و با وسعتی وارد معاملات بازارهای پرریسک دلار و فلز گرانبهای داخلی نشده‌اند که قیمت‌ها را دچار تغییرات معناداری نکنند. جو فروش در بازار ارز و سکه در هفته‌های اخیر به اندازه‌ای شدید بوده است که فلز گرانبهای داخلی از سقف ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی با سرعت زیادی فاصله گرفت و اکنون حدود سه میلیون تومان با آن فاصله دارد. در بازار ارز هم دلار با سقف ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومانی پنجشنبه دو هفته پیش فاصله زیادی گرفته است.

چنین تغییراتی نشان می‌دهد که در سمت و سوی انتظارات بازار اتفاقی رخ داده است و از آن جایی که معامله‌گران عنوان می‌کنند با آمدن بایدن به کاخ سفید فشارهای تحریمی کاهش خواهد یافت، به نظر می‌رسد، دیدگاه معامله‌گران به این سو رفته است که مانند نظرسنجی‌های غربی این نامزد دموکرات را برنده انتخابات ریاست جمهوری می‌دانند. در نتیجه تا حدی به استقبال پیروزی او رفته‌اند و فروشنده شده‌اند.

آخرین اخبار درباره قیمت سکه را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام منم 50 میلیون وام برداشتم تویک میلیون وسیصد طلا اب شده خریدم دارم قلبم وایمیسه چیکار کنم بفروشم یا نه

  • ناشناس

    قول میدم دلار وسکه شدیدسقوط میکنه

    • ناشناس

      موافقم .انشاالله

    • .

      انشاءالله که ارزونی هم میشه

  • ناشناس

    بنده 32 گرم 400 فروختم تا حدااکثر 3ماه بعد مشکلم پسش بدم که …چرا اینقد از گرونی استقبال میکنید

  • ناشناس

    دوستان کسی اطلاعی داره… در باره روند نزولی یا صعودی بودن طلا؟ ممنون میشم بگید

  • ناشناس

    دیروز رفتم چند تا سکه بفروشم تعداد زیادی میگفتند فعلا خرید نداریم

  • ناشناس

    طلا تاروز ۱۳ ابان به گرمی ۸۵۰ هزارتومان ریزش میکند بعد از ۱۳ ابان هیچ نمیتوان پیش بینی کرد

  • ناشناس

    کارشناسان اقتصادی یا کارشناس نیستند و یا اگر هستند قوه عاقله پشت سر آنها که دارندگان سرمایه و سرمایه داران هستند. از کجا معلوم که بایدن رای می آورد و یا بلعکس ترامپ رای می آورد؟ امریکا قوانین خاص خودش را دارد با فرض به اینکه مردم امریکا به بایدن رای دهند آیا رییس جمهور خواهد شد!!! الکترول ها نظرشان کیست؟ آیا آنها هم به بایدن رای خواهند داد؟ معلوم نیست! با فرض بر این که الکترول ها هم به بایدن رای دهند آیا قیمت طلا کاهشی خواهد بود یا افزایشی که قطعا افزایشی است! بنابراین در شرایطی که ارزیابی درستی از فرآیند انتخابات نباشد کاهش یا افزایش معنایی ندارد در این شرایط حداقل رکورت را باید در خرید داشته نه اینکه کاهش یا افزایش را !! مشکل در داخل است و توسط بازیگران اقتصاد با کمک کارشناسان باصطلاح اقتصادی در خدمت صورت می گیرد! مشکل در نقدینگی است! مشکل در تورم در تورم است! مشکل اقتصادی دولتی است! مشکل در ورود بنگاههای مالی که اقدام به خرید و فروش و … می نمایند است! مشکل در بازی با روان جامعه است! مشکل در انسانیت است!

  • ناشناس

    اخه بر ادر من اگر من تو که کار چیز دیگه برای چی وارد بور س طلا دلار سکه شدبم خدا از این بدتر س مان بیاورد

  • محمد

    واقعا متاسفم که نگران ارزون شدن دلار و طلایید.چه فایده که اکثرا شدیم میلیاردر فقیر.سه میلیارد خونه دارم پول ندارم بیست میلیون پکیج بخرم.بخدا آرزومه خونم بشه همون سیصد میلیونی که خریدم و قیمت همه چیز برگرده به قبل.ماشین فروختم خونه خریدم دیگه نمیتونم ماشین بخرم حتی پراید.یه ذره عقل داشته باشیم اوضاع بهتر میشه

  • ناشناس

    باسلام.من معتقدم که طلاوسکه پس ازپیروزی بایدن بشدت صعودی خواهد شد.چون…… . بن خاتون .