کد مطلب: ۸۶۴۲۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / روند کاهشی سکه امامی در کانال ۲۷ میلیونی

قیمت طلا و سکه امروز 20 شهریور 1402 / روند کاهشی سکه امامی در کانال 27 میلیونی

قیمت طلا و سکه امروز مسیرهای متفاوتی را در پیش گرفته‌اند؛ طلا اندکی افزایشی است و سکه روند کاهشی دارد. امروز انس و دلار هم در این لحظه صعودی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز، دوشنبه 20 شهریور تا لحظه تنظیم این خبر، مسیر قیمت طلا و سکه، از هم جدا شده است. قیمت طلا روند افزایشی ضعیفی دارد. اما قیمت سکه امامی و سکه بهار آزادی کاهشی است. امروز دلار همچنان در کانال 49 هزار تومان است اما اندکی روند صعودی دارد. انس هم هفته را افزایشی آغاز کرده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی افزایشی است و دو میلیون و 348 هزار و 400 تومان معامله می‌شود؛ حدود سه هزار تومان بیشتر از روز گذشته.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و 27 میلیون و 941 هزار تومان است؛ حدود 48 هزار تومان کمتر از دیروز.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز 121 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود 25 میلیون و 386 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 183 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 376 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز 236 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به دو میلیون و 814 هزار تومان رسیده است.

سکه و طلا 4

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با قیمت 15 میلیون و 100 تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 100 هزار تومان کمتر از روز گذشته است. حباب نیم‌سکه اما با 161 هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، روی سه میلیون و 818 هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ 10 میلیون و 200 هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان کاهش قیمت را نسبت روز روز گذشته تجربه کرده است. حباب آن نیز نسبت به دیروز 83 هزار تومان کاهش یافته و روی رقم چهار میلیون و 554 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییر خاصی نسبت به روزهای گذشته، با قیمت شش میلیون تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما حدود دو هزار تومان کاهش قیمت داشته و به سه میلیون و 220 هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا اندکی افزایشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 0.6 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی افزایشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,926.46 دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود 0.39 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

طی روزهای اخیر برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر این بوده است که قیمت طلای جهانی تا ژانویه امسال به 2500 دلار می‌رسد. این در حالی است که اکنون در فاصله سه ماه مانده تا تاریخ مذکور، قیمت طلای جهانی 1919 دلار است. به این ترتیب این پیش بینی انتظار دارد قیمت طلا طی این بازه کوتاه‌مدت، 581 دلار رشد کند.

برای تحلیل شرایط انس جهانی گزارش پیش بینی قیمت طلای جهانی را بخوانید.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت دلار این روزها نوساناتی دارد اما نتوانسته است در کانال 50 هزار تومان ماندگار شود. امروز هم ارز آمریکایی در کانال 49 هزار تومان روند افزایشی دارد. بازار در انتظار نتیجه برخی اخبار سیاسی از جمله جلسه شورای حکام است. در این میان، خبر نزدیک شدن به موعد انتقال پول‌های بلوکه شده ایران به قطر و همچنین مبادله زندانی‌های دوتابعیتی، از جهش قیمت دلار به کانال 50 هزار تومانی جلوگیری کرده است.

این شرایط، در کنار تداوم رکود در بازار طلا، بر قیمت طلا و سکه هم اثر دارد. با وجود این فعالان بازار طلا معتقدند با پایان ماه صفر معاملات در این بازار جان می‌گیرد و مهر و آبان رونق به بازار طلا و سکه بازمی‌گردد. برای اطلاعات بیشتر گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه 20 شهریور 1402 را مطالعه کنید.

در مورد پیش‌بینی‌ها از آینده قیمت طلا و سکه، دو گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه و قیمت طلا و سکه 20 شهریور 1402 را بخوانید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.