کد مطلب: ۴۶۷۴۷۰

اولین قیمت طلا ۱۵ مرداد ۹۹ چقدر است؟

اولین قیمت طلا 15 مرداد 99 چقدر است؟

قیمت طلا پیش از امروز، 15 مرداد ماه امسال چقدر بوده است؟ آخرین سیگنال‌ها حاکی از چه روندی در آینده بازار طلا است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز با سه هزار و 200 تومان افزایش به یک میلیون و 78 هزار تومان رسید.

اما آخرین وضعیت بازار سکه چطور بوده است؟

در این مورد دنیای اقتصاد روایت کرده است: بازار سکه تمام بهار آزادی مانند روزهای گذشته شرایطی پایدار را سپری می‌کند. با این حال ‌تغییر اندک قیمت دلار در بازار آزاد و نوسان مداوم قیمت اونس جهانی طلا در بازارهای بین‌المللی، سکه تمام بهار را از فاز آرامش به ورطه سکون رسانده است.

به نظر می‌رسد تا زمانی که قیمت ارز در بازار داخلی با تغییر چندانی همراه نباشد آن بخش از تقاضا بر روی سکه که برای حفظ ارزش دارایی و پوشش ریسک تورم وجود دارد، به آرامی از بازار حذف می‌شود. بر این اساس روز گذشته بازار کالای یاد شده سکونی کم‌سابقه را تجربه کرد به‌طوری‌که قیمت سکه تمام بهار نسبت به روز دوشنبه هیچ تغییری نداشت و در محدوده 11 میلیون و 150 هزار تومان باقی ماند. این در حالی است که طی روزهای گذشته قیمت سکه در بورس کالا افزایشی خزنده را شاهد بوده تا خود را به بازار آزاد نزدیک‌تر کند.

عیارسنجی طلا در بازارهای جهانی

هر اونس طلا در بازارهای جهانی طی 24 ساعت گذشته با ثبات قیمت رو‌به‌رو بود به‌طوری‌که در معاملات روز گذشته بهای این فلز گرانبها در حدود 1974 دلار در نوسان بود. به نظر می‌رسد که تنش‌های موجود میان چین و آمریکا در حال حاضر به عاملی بدل شده تا در وضعیت فعلی شاهد افت قیمت اونس طلا نباشیم. طلا که در هفته گذشته سطح مقاومتی مهمی را پشت سر گذاشته است، طی روزهای گذشته وارد فاز استراحت شده و در نبود عوامل تحریک‌کننده به نوسان در کانال 1960 تا 1980 دلار ادامه می‌دهد. این در حالی است که به گفته بسیاری از تحلیلگران فعال در بازارهای جهانی فلزات گرانبها کاهش قیمت طلا در ماه‌های پیش رو امری دور از انتظار است و ریسک‌های موجود در اقتصاد جهان نظیر بیماری کرونا قیمت طلا را به احتمال زیاد افزایش خواهند داد.

ورود بازار طلا به هزاره سوم

این روزنامه در گزارشی دیگر نوشته است: بازار طلا وارد هزاره سوم شد. شب گذشته اونس طلای جهانی سقف ۲ هزار دلار را لمس کرد تا رکورد تاریخی جابه‌جا شود. این اتفاق پس از یک رالی ۸ هفته‌ای رخ داده است تا روز سه‌‌شنبه ۴ آگوست، به عنوان یک روز فراموش نشدنی در تاریخ فلز زرد به ثبت برسد. با این اوصاف ۱۱ سال پس از آنکه طلا وارد کانال هزار دلاری شد، توانست از سد کانال جدید نیز بگذرد. این اتفاق در حالی رخ داده که شاخص دلار در کف ۲ ساله قرار گرفته، بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا نزدیک به صفر شده و انتظارات تورمی شدیدا بالا رفته است.

پس از آنکه طلا در هفته گذشته توانست از سقف قیمتی تاریخی خود عبور کند، پیش‌بینی می‌شد که طلا در آینده نزدیک بتواند وارد هزاره سوم قیمتی خود شود.

طلا در معاملات روز سه‌شنبه در حالی که تا میانه روز، اثری از این عبور تاریخی از خود نشان نداده بود، بنا به آخرین خبرهای دریافتی از بازارهای جهانی بالاخره با افزایش ۱۵/ ۱ درصدی توانست سد محکم ۲ هزار دلاری را برای اولین بار در طول تاریخ بشکند. از ابتدای سال جاری میلادی اتفاقات بسیار بی‌سابقه‌ای برای طلا رقم خورد. در حالی که کمتر کارشناسی پس از افزایش چشمگیر طلا در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی می‌کرد تا این پناه‌گاه امن سرمایه، رشدی قابل توجه در سال ۲۰۲۰ داشته باشد، اما این فلز گرانبها توانست در سال جاری با افزایش بیش از ۳۰ درصدی طی ۶ ماه، وارد هزاره سوم شود. به غیر از افزایش ماه ژانویه به دلیل بالاگرفتن سطح تنش‌ها در خاورمیانه، کرونا مهم‌ترین عاملی بود که سلسله مراتبی از عوامل را در جهت حمایت از افزایش ارزش طلا چید. با گسترش شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی، اقتصاد جهان هم‌اکنون در یکی از عمیق‌ترین بحران‌های دوران مدرن به سر می‌برد. آخرین گزارش‌های رشد اقتصادی سه‌ماهه دوم آمریکا و اروپا نشان از ثبت منفی‌ترین رشد فصلی از زمان ثبت اطلاعات از قرن بیستم را دارد.

به طور سنتی سرمایه‌گذاران در بحران‌های اقتصادی، به تقاضا برای دارایی‌های امن از جمله طلا رومی‌آورند. علاوه بر این موضوع اجرای بسته‌های حمایتی و انبساطی برای نجات اقتصاد از شر بحران کرونا نیز خبر بسیار خوبی برای طلا محسوب می‌شد. در جهانی با نرخ‌های بهره به شدت پایین، هزینه نگهداری طلا کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث افزایش تقاضای طلا می‌شود. فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در هفته‌های اخیر حجیم‌ترین بسته‌های حمایتی در طول تاریخ را به اجرا گذاشته‌اند. این موضوع همچنین با تزریق نقدینگی به بازارها سبب تحریک تورم می‌شود؛ موضوعی که این روزها به رکوردشکنی طلا بسیار کمک کرده است.

در شرایط تورمی سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش خود دست به خرید دارایی‌هایی مانند طلا می‌زنند. علاوه بر این عوامل، افزایش مجدد سطح تنش‌ها میان چین و آمریکا و تضعیف چشمگیر شاخص دلار آمریکا، به ورود طلا به هزاره سوم قیمتی کمک کردند.

آخرین اخبار طلا را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلادبنظرتون میره بالا یا؟؟؟؟

    • Masiha

      قطعا تا پایان انتخابات آمریکا طلا پایین نمیاد

    • بهادر

      سلام قطعا تا شنبه یک و دویست میشه

  • ناشناس

    ازافرادمسن وباتجربه سعوال کنید طلا نیاز به تخصص نداره سال ۱۳۷۱حدود بیست وهشت سال پیش طلای ابشده گرم هزارتومان امروز گرم یک میلیون صدو بیست هزارتووان یعنی هزاروصدوبیست برابر ایا کدامین بازارسراغ دارید ۱۱۲۱ برابر شده باشد؟ سال ۱۴۰۱ یعنی حدود دوسال دیگر طلا گرم شش میلیون تومان تازه اگر اتفاقی نیفتد که به مراتب گرانتر

  • سمیرا

    رو چه حسابی میگین طلا بالا میره. من هیچ اطلاعاتی ندارم اما توی خبرها که میخونم و مطالعه کردم تا الان خیلی چیزها دخیل هستن. ارتباط ما با چین، واکس کرونا، انتخابات آمریکا. به نظرم همه اینا دخیل هستن وقتی ما با چین رابطه داشته باشیم دیگه دلار جمع میشه از بازار. اگر واکس کرونا بیاد دلار تو بازار ریخته میشخ برا خرید واکسن،. و انتخابات هم هست چون اگر شخصی بیاد که بهتر از ترامپ باشه برا ما خب مسلما اوصاع ما بهتر از این میشه.