کد مطلب: ۵۸۵۸۴۵

آخرین قیمت طلای جهانی ۱۶ مهر

آخرین قیمت طلای جهانی ۱۶ مهر

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۵۸ دلار و ۹۳ سنت رسید. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد چهارشنبه ۱۴ مهر با ۹,۷۰۰ تومان کاهش، ۱,۱۵۹,۴۰۰ معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۵۸ دلار و ۹۳ سنت رسید.

براساس گزارش ایسنا در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۵۸ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب پنجشنبه با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۶۱ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

دلار آمریکا تحت تاثیر نگرانی‌های تورمی و انتظارات درباره اقدام زودتر از موعد بانک مرکزی آمریکا برای عادی سازی سیاست پولی، نزدیک به بالاترین قیمت یک سال اخیر قرار دارد. دلار قوی‌تر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، بانک‌های مرکزی در وضعیت خطیری قرار گرفته‌اند و شاهد اوج گرفتن تورم هستند. از نظر تاریخی تورم به نفع طلاست اما در فضایی که بانک‌های مرکزی درصدد آغاز افزایش نرخ‌های بهره هستند، عامل موثری واقع نمی‌شود. اگر گزارش اشتغال روز جمعه مطلوب باشد و بازده اوراق قرضه به ۱.۶ درصد برسد، تصور می‌کنم طلا تا سطح ۱۷۲۵ دلار معامله شود.

شب گذشته بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا از بالاترین رکورد سه سال اخیر نزول کرد اما همچنان بالای ۱.۵ درصد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا که روز جمعه از سوی وزارت کار منتشر می‌شود بهبود بازار کار را نشان دهد که باعث خواهد شد بانک مرکزی روند تعدیل تدابیر محرک مالی دوران کرونا را پیش از پایان سال آغاز کند. گزارش اشتغال خصوصی سپتامبر که روز چهارشنبه منتشر شد و آمارمطلوبی داشت، انتظارات برای آغاز تعدیل برنامه گسترده خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد.

تعدیل تدابیر محرک مالی و نرخ‌های بهره بالاتر، بازده اوراق قرضه را تقویت کرده و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

به گفته کارشناسان ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار فلزات گران‌بها ناشی از آن بوده که بازارهای کلیدی خارجی با افزایش شاخص دلار و بازده اوراق قرضه در کنار کاهش قیمت نفت، شرایط را برای این بازار تحت تاثیر قرار داده است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با ۱٫۷۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۶۲٫۷۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰٫۱۱۸ دلار کاهش به قیمت ۲۲٫۴۹۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بر اساس داده‌های گزارش ملی اشتغال ایالات متحده ADP در حالی که پیش بینی می‌شد در ماه سپتامبر ۴۲۵ هزار شغل به مشاغل افزوده شود، میزان مشاغل افزوده شده بالاتر از سطح پیش‌بینی‌ها قرار گرفت و به ۵۶۸ هزار شغل رسید. این در حالی است که مشاغل افزوده شده در ماه آگوست به ۳۷۴ هزار شغل می‌رسید. گزارش ADP همواره پیش از گزارش وزارت کار منتشر می‌شود و قرار است گزارش وزارت کار در رابطه با مشاغل ماه سپتامبر روز جمعه منتشر شود. تعداد مشاغل غیرکشاورزی در گزارش وزارت کار، پس از رقم ناامید کننده ۲۳۵ هزار شغل ماه آگوست، برای ماه سپتامبر ۵۰۰ هزار شغل پیش بینی شده است.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند نزولی داشتند، در ایالات متحده هم اگرچه در ابتدای معاملات روز، روند کاهشی قابل مشاهده بود اما در نهایت هر سه شاخص اصلی، معاملات را صعودی به پایان بردند. این در حالی است که همچنان قانون‌گذاران آمریکایی برای توافق بر لایحه مخارج بزرگ دولت و لایحه محدودیت بدهی تلاش می‌کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت بایدن مایل به کاهش حجم لایحه هزینه است تا بتواند موافقت جمهوری‌خواهان را در این زمینه کسب کند.(اقتصاد آنلاین)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.