کد مطلب: ۴۶۴۵۲۰

قیمت طلا ۲ مرداد ۹۹ چه روندی را پیش‌رو دارد؟

قیمت طلا ۲ مرداد ۹۹ چه روندی را پیش‌رو دارد؟

قیمت طلا در روز پنجشنبه، دوم مرداد ماه با چه روندی، شروع خواهد شد؟ آخرین قیمت طلا پیش از این روز چقدر بوده است؟ چه سیگنال‌هایی برای آینده قیمت طلا قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در روز پنجشنبه، دوم مرداد ماه با چه روندی، شروع خواهد شد؟ آخرین قیمت طلا پیش از این روز چقدر بوده است؟ چه سیگنال‌هایی برای آینده قیمت طلا قابل مشاهده است؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز گذشته، چهارشنبه اول مرداد با ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش به ۹۶۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

اما در بازار سکه وضعیت چطور بوده است؟

دنیای اقتصاد در این مورد روایت کرده است: در روزی که قیمت دلار افزایشی شد، سکه تمام بهار آزادی به کاهش خود ادامه داد و به مرز ۱۰ میلیون تومانی نزدیک تر شد. روز چهارشنبه، فلز گرانبهای داخلی ۳۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

این کاهش قیمت برای بسیاری از معامله‌گران عجیب بود، خصوصا آنکه طلای جهانی دیروز عمدتا در مسیر صعودی قرار داشت. به گفته فعالان، یکی از دلایل مهمی که موجب شد سکه دیروز کاهشی شود، عدم افت آن در روزهای قبل متناسب با نزول قیمت دلار بود. در واقع سکه‌بازان با احتیاط بیشتری خود را با نزول قیمت دلار هماهنگ کردند.

این روزنامه در گزارشی دیگر نوشته است: بهای هر سکه طرح جدید در بازار تهران ساعت ۱۶ روز چهارشنبه، کاهشی ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به سطح ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تنزل کرد. این چهارمین افت متوالی سکه از قله تاریخی است.

سکه با اصلاح ۹/ ۲ درصدی دیروز فاصله خود از اوج را به ۱۰ درصد افزایش داد. سکه با این افت عملا رشد نرخ داخلی دلار و جهش طلای جهانی به اوج ۹ ساله را نادیده گرفت. البته اوراق سکه در بورس کالا پس از ریزش ۵ درصدی سه‌شنبه، در معاملات دیروز قدم در مسیر مثبت گذاشتند و ضمن صعود یک درصدی تا سطح ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بالا رفت. به این ترتیب، پس از دو هفته متوالی، گواهی سپرده سکه در بورس کالا در جهت مخالف و ضمنا با قیمت‌های بالاتری در مقایسه با سکه‌های فیزیکی معامله شدند.

آخرین وضعیت بازار طلای جهانی

هر اونس طلای جهانی ساعت ۱۶ روز چهارشنبه به بهای ۱۸۶۰ دلار رسید و در بالاترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۱ قرار گرفت. البته اونس طلای نقدی دیروز تا ۱۸۶۶ دلار هم بالا رفت. با وجود خبرهای مثبت از تولید واکسن، به نظر می‌رسد ضعف شاخص دلار با سیاست‌های تورم‌زای بانک‌های بزرگ مرکزی و تشدید تنش‌های بین چین و آمریکا نقش عمده را در اوج‌گیری اونس داشته‌اند.

پس از توافق اتحادیه اروپا بر سر بسته محرک مالی ۷۵۰ میلیارد یورویی، جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا در حال مذاکره برای تصویب طرح یک تریلیون دلاری برای مقابله با کرونا هستند.

انتظارات از این دو سیاست به صعود یورو به اوج ۱۸ ماهه و تنزل شاخص دلار به کف چهارماهه انجامید. آمریکا روز سه‌شنبه چین را به حمایت از هکرهایی که آزمایشگاه‌های تولید واکسن کرونا را هدف قرار داده‌اند، متهم کرد تا طلا سوخت بیشتری برای رشد داشته باشد.

برای مقایسه بازدهی بازارها در تیر ماه می‌توانید گزارش بازارها در تیر ماه سال ۹۹ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر کس تقوای الهی پیشه کند خدا راه هایی برای او باز می کند وروزی او را از جایی تامین کند که فکرش را هم نمی کند.
    پس برای بالا وپایین آمدن قیمت ها حرص وجوش نخوریم بلکه از آن چه داریم استفاده کنیم عمر ما کوتاهتر از آن است که حرص وجوش جمع کردن طلا وارز داشته باشیم
    موفق وپیروز باشید

  • حق

    بابا این چه وضعیتیه قیمت طلا چرا پایین نمیاد هنوزتو۹۰۰مونده،

    • ناشناس

      مرده بره تو قبر زنده نمیشه برگرده .گرونی هم دقیقا همین دیگه ارزونی برنمیگرده

  • حسن

    طلای آبشده رکب بزنه تا 5 م میره .

  • ناشناس

    طلا ارزونتز میشه

    • ناشناس

      سلام، چقد مطمئنید؟ لطفا جواب بدید، ممنون

  • ناشناس

    آرزوهای دو عالم دستگاه در کف خاکم غباری بیش نیست

  • ناشناس

    چرا ارزون تر پس اون بدبختی که گرون خریده چی

  • ناشناس

    طلا از اواسط مرداد گرونتر میشه فقط اگر طلا دارید نفروشید

  • ناشناس

    خدا کنه پایین بیاد من از ۷۰۰فروختم که‌ امدپایین بگیرم که رفت بالا الان نمی دودم و چکا کنم

  • ناشناس

    مجبور نیستید نخرید تا گند بشه