کد مطلب: ۵۸۰۶۰۰

سکه مرز حساس را از دست داد / آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از جمعه

سکه مرز حساس را از دست داد / آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از جمعه

قیمت سکه امامی مرز محکم ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست داد. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز پنجشنبه با سه هزار تومان کاهش، یک میلیون و ۱۵۱ هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه امامی مرز محکم ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را در حالی از دست داد که حباب قیمتی آن کوچک است، در نتیجه تغییر جهت انتظارات نیز در کنار افت ارزش ذاتی به افت قیمت سکه کمک کرد. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز پنجشنبه به سه هزار تومان کاهش، یک میلیون و ۱۵۱ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی مرز حساس را از دست داد

قیمت سکه عصر روز چهارشنبه ۱۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان بود. تحلیل‌گران معتقد بودند مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی به راحتی از دست نمی‌رود، با این وجود قیمت سکه در شروع معاملات دیروز این مرز را از دست داد و روی ۱۱ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان قرار گرفت. افت قیمت طلای جهانی و قرار گرفتن آن زیر مرز ۱۸۰۰ دلار با کاهش قیمت دلار در بازار دلار همراه شد و قیمت سکه امامی را به زیر مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کشید.

در ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه به وقت ایران قیمت طلای جهانی ۱۷۸۵ دلار و قیمت سکه امامی ۲۷ هزار و ۲۲۰ تومان بود. با این حساب اندازه حباب قیمتی سکه ۲٫۴۵ درصد به دست می‌آمد.

در همین سطوح قیمت دلار و طلا، اندازه حباب قیمت سکه ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی ۳٫۱۵ درصد به دست می‌آمد که به طرز غیر متعارفی بزرگ نیست. در نتیجه می‌توان گفت در از دست رفتن مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، تغییر جهت انتظارات در بازار سکه نقش مهمی داشت.(منبع: اقتصادنیوز)

نوسان زیر ۱۸۰۰ دلار

بر اساس گزارش سایت اقتصادنیوز، قیمت طلا و نقره در معاملات ظهر روز چهارشنبه آمریکا روند نزولی داشتند. برخی از فشارهای فنی فروش معامله‌گران آتی کوتاه مدت برجسته شده اند ، زیرا وضعیت نمودار برای طلا و نقره به تازگی بدتر شده است. گاو ها در بازار فلز گرانبها به جرقه اساسی تازه ای نیاز دارند تا اشتیاق آنها را برانگیزد. آخرین معاملات آتی طلا در ماه اکتبر(شهریور) با ۱۲٫۸۰ دلار کاهش به ۱۷۹۲٫۲۰ دلار رسید. نقره دسامبر(دی) آخرین بار با ۰٫۱۲ دلار کاهش به ۲۳٫۷۶۵ دلار در هر اونس رسید.

معامله گران منتظر نشست FOMC هفته آینده فدرال رزرو هستند تا در مورد زمان حرکت سیاست های آینده فدرال رزرو که احتمالاً برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه آن کاهش می یابد (کاهش کمی) ، شفاف سازی بیشتری داشته باشد.

افزایش اوراق قرضه خزانه داری آمریکا باعث شد فلز زرد روز چهارشنبه از کانال قیمتی ۱۸۰۰ دلار خارج شد ، تنها ۲۴ ساعت پس از رسیدن به بالای این مرز ناچار به عقب نشینی شد.

اد مویا ، سرپرست تحقیقات آمریکا در پلتفرم معاملات آنلاین OANDA ، می گوید: «برای جلوگیری از فروش، طلا باید به سطح ۱۸۰۰ دلار برسد. طلا قبل از اینکه سرمایه گذاران با اراده خود بازگردند ، باید از اوراق خزانه داری اسمی کمتری را شاهد باشد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به امید کاهش قیمت سکه و طلا

    • پرواز

      انشالله
      ولی انقدری که بی ثباتی و بلا تکلیفی مایه ی آذیت و آزار و رنجش هست
      بالا بودن قیمت نیست?
      نهایتا آدم بدونه ،قیمت طلا بین۱تومن تا ۱ و صد هست
      بالاخره یک فکری میکنه تا اینکه ندونه زیر ۱تومن میشه یا میییره بالای یک و پونصد دو تومن…??

    • رضا

      واقعاهیچکی به فکراون بدبختی که مهریه میده نیست.

  • ناشناس

    انشاالله همه چیز ارزان بشه طلا میخواییم چیکار

  • ناشناس

    با سلام نورو خدا یه ذره. وضع بازار مسکن رو. ارزون. کنید من یه. مسنجر هستم

    • ناشناس

      ختخخخخ

  • ناشناس

    سکه‌ و طلا

  • ناشناس

    خداکنه همین جوری بیادپاین تامسله ساختمون هم بیادپایین تابعداز۲۰سال ماهم خونه داربشیم انشالله