کد مطلب: ۴۰۷۸۱۸

قیمت نفت تا ۶۱ دلار بالا رفت

قیمت نفت تا 61 دلار بالا رفت

امیدواری به اعمال محرک‌های اقتصادی توسط چین در بحبوحه جنگ تجاری با آمریکا تقاضا را در بازارهای جهانی افزایش داد و قیمت نفت را تا 61 دلار بالا برد.

امیدواری به اعمال محرک‌های اقتصادی توسط چین در بحبوحه جنگ تجاری با آمریکا تقاضا را در بازارهای جهانی افزایش داد و قیمت نفت را تا 61 دلار بالا برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 31 سنت افزایش یافت و هر بشکه از این نوع نفت خام به قیمت 60.92 دلار به فروش رفت.

قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد 30 سنتی داشت و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت 55.36 دلار معامله شد.

خبرگزاری رویترز نوشت امروز پنجشنبه قیمت جهانی نفت به دنبال امیدواری به محرک‌های اقتصادی بیشتر که قرار است از سوی چین به فعالان و شرکت‌های اقتصادی این کشور تزریق شود افزایش یافت.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد فعالیت کارخانه‌ها و شرکت‌ها در چین برای ششمین ماه متوالی در ماه اکتبر کاهش یافته و فعالیت بخش‌های خدماتی چین به کمترین میزان از فوریه 2016 تا کنون رسیده است.

جفری هلی تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: «انتظارات برای اعمال محرک‌های اقتصادی بیشتر در کشور چین پس از 6 ماه کاهش شاخص تولید کارخانه‌ها در کشور تقاضا برای نفت را در این کشور افزایش داده است.»

چین پس از آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان است و روزانه حدود 8 میلیون و 200 هزار بشکه نفت خریداری می‌کند.

شب گذشته فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره در این کشور را برای سومین بار متوالی در سال جاری افزایش داد و گفته است که هدف از این افزایش ثبات و پایداری و توسعه اقتصادی برای طولانی مدت است.

در دیگر سو کارشناسان معتقدند کاهش نرخ بهره می‌تواند باعث افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شود. چراکه اگر فرض آمریکا برای ثبات و پایداری اقتصادی درست باشد می‌تواند تقاضا را در بازار افزایش دهد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.