کد مطلب: ۵۳۹۲۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت نوبرانه‌ها به نرخ گوشت قرمز رسید!

قیمت نوبرانه‌ها به نرخ گوشت قرمز رسید!

قیمت برخی نوبرانه‌های بازار میوه امسال به سطح قیمت گوشت قرمز رسیده است. این در حالی است که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه می‌گوید نوبرانه‌ها نرخ مصوب دارند و با احتساب ۳۵ درصد سود واحدهای صنفی نباید با قیمت‌های عجیب و غریب عرضه شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت برخی نوبرانه‌های بازار میوه امسال با قیمت گوشت قرمز رقابت می‌کند. حالا بهای هرکیلوگرم انبه بین ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومان گزارش می‌شود و هر کیلوگرم زردآلو تا ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین در زعفرانیه تهران قیمت هر کیلو گیلاس و گوجه سبز با قیمت ۱۹۵ هزار تومان فروخته می‌شود و زردآلوی کاشان هم ۵۵ هزار تومان قیمت دارد!

برخی باغداران درباره علت جهش قیمت نوبرانه‌ها می‌گویند که باغ‌های برخی مناطق از جمله دماوند دچار سرمازدگی شده است و برخی مناطق هم به دلیل گرمای زودرس هوا ناچار شده‌اند میوه خود را زودتر به بازار عرضه کنند، بنابراین تعادل عرضه و تقاضا به هم ریخته است.

هرچند که اسدالله کارگر،رئیس اتحادیه فروشندگان میوه به تجارت‌نیوز می‌گوید که هنوز گزارشی درباره مشکلات باغداران برای عرضه نوبرانه‌ها دریافت نکرده‌اند اما نوبرانه‌ها هم نرخ مصوب دارند و نباید بالاتر از این قیمت‌ها عرضه شوند.

او در این زمینه توضیح داد: در نرخ‌نامه مصوب زردآلوی شیراز با قیمت ۵۵ هزار تومان و زردآلوی کاشان هم با قیمت ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان است که با اعمال سود ۳۵ درصدی قیمت زردآلو در تهران با قیمت ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت گیلاس هم در نرخ‌نامه هم هر کیلو ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان اعلام شده است.

کارگر همچنین وعده داد که میوه‌های نوبرانه از هفته آینده حدود ۴۰ درصد ارزان می‌شود؛ چرا که عرضه زیادتر می‌شود و میوه‌های نوبرانه مناطق گرمسیری به زودی به بازار مصرف می‌رسند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه نظری بدم ؟ وقتی قیمت یه میوه کیلویی ۲۰۰ تومن باشد ، نظری نمونده دیکه

  • ناشناس

    به جای قیمت دلار پایین بیارند،اقلام مصرفی تولید پائین بیارند که همه بخرند،
    شاید کودش از خارج میاد

  • ناشناس

    ما عکس گیلاسو میبینم لذت میبریم

  • ناشناس

    گیلاس چیه؟

  • ناشناس

    انگار بر میوه هم تعرفه خروج ازباغ وضع کردند

  • ناشناس

    نخرید نخرید نخرید تا بمونه رو دستشون

  • ناشناس

    کشاورز بدبخت زحمت می‌کشد سودشو دلالها می‌برند نخرید یا مستقیم از باغ بخرید

  • علی مهرپور

    مردم باید دیگه بدونند که پول ما بی ارزش شده دیگه نگویید چیزی گران شده بگوید پول مان دوباره مسئولین بی ارزش کرداند

  • ناشناس

    هوس گیلاس کردم اما چه میشه کرد پول ندارم بخرم?

  • ناشناس

    همچین میگن ومینویسید پنجاه صد دویست تومن انگار متوجه نیستید که خیلی‌ها این اعداد درآمد روزانشونه با هزار جور خرج و مخارج واجب تر ته این گرونیها وبدبختی های مردم کجاست