خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۹۱۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت یک دست پوشاک زمستانی چقدر شد؟/ یخ‌زدگی بازار لباس گرم

قیمت یک دست پوشاک زمستانی چقدر شد؟/ یخ‌زدگی بازار لباس گرم

بررسی‌ها از بازار پوشاک زمستانه در سال جاری نشان می‌دهد که هزینه خرید یک دست پوشاک زمستانی به‌طور متوسط به شش میلیون تومان رسیده است. یعنی تقریباً معادل حداقل دستمزد کارگران در سال 1401. در حال حاضر قیمت اغلب پوشاک گرم نظیر پوتین، پالتو، کاپشن میلیونی است و حتی بعضی از محصولات معمولی تا 16 میلیون تومان هم قیمت خورده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا همین چند سال پیش با فرا رسیدن فصل سرما بسیاری از مغازه‌های فروش پوشاک و کفش گرم با جمعیت قابل‌توجهی از متقاضیان مواجه می‌شد؛ اما در سال جاری به دلیل افزایش قیمت پوشاک دیگر خبری از آن شلوغی سابق نیست؛ چراکه خرید پوشاک از اولویت بسیاری از مردم حذف شده است. بسیاری از شهروندان هم به خرید لباس دست دوم روی آورده‌اند.

اما در هر صورت برخی از خانواده برای فرزندان خود که در سن رشد هستند، ناچار به خرید پوشاک زمستانی حداقل هر دو سال یک‌بار هستند.

از سوی دیگر با افزایش هزینه‌ها مردم به دنبال خرید پوشاک باکیفیت‌ بالاتر هستند چراکه قدرت خرید آنها اجازه نمی‌دهد که در مدت زمان کوتاه لباس دیگری را جایگزین لباس قبلی خود کنند؛ از این رو سعی می‌کنند با هزینه بیشتر پوشاک باکیفیت‌تری را خریداری کنند تا امکان استفاده از آن را تا چند سال داشته باشند.

قیمت پوشاک زمستانی چقدر هزینه دارد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت پوشاک زمستانی میلیونی شده است. در حال حاضر خرید یک پالتو با کیفیت متوسط، با مبلغ زیر یک میلیون تومان امکان‌پذیر نیست. اما قیمت فروش اینترنتی برخی از پالتوها برق از سر می‌پراند؛ در حال حاضر یک پالتو از برند «ای اف کل» با قیمت 15 میلیون و 890 هزار تومان در حال فروش است.

قیمت پوشاک

پوتین نیز یکی‌ دیگر از پوشاک زمستانی محسوب می‌شود که قیمت‌های آن در یکی دو سال اخیر بشدت افزایش یافته است. در حال حاضر کف خرید یک پوتین معمولی حدود 600 هزار تومان است. اما برای خرید یک پوتین چرم و یا از برند خارجی باید بیش از سه میلیون تومان هزینه کرد.

قیمت کاپشن با کیفیت متوسط از دو میلیون و 500 هزار آغاز می‌شود و تا 13 میلیون تومان نیز می‌رسد. خرید پالتو مردانه نیز حدود سه میلیون تومان آب می‌خورد.

برای خرید هودی نیز باید بین 600 هزار تا یک میلیون تومان هزینه کرد. خرید هودی از برندهای خارجی حدود سه میلیون تا شش میلیون تومان نیازمند نقدینگی است.

خرید دستکش چرم حدود یک میلیون تومان نیازمند بودجه است. اگر می‌خواهید به سراغ دستکش‌های برند خارجی بروید باید نقدینگی خود را تا دو میلیون تومان افزایش دهید. با نقدینگی 300 هزار تومان نیز می‌توان یک دستکش معمولی خریداری کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر قیمت برخی از ژاکت‌های برندهای خارجی حتی تا هفت میلیون تومان رسیده است. قیمت پوشاک به حدی گران شده که حتی برای خرید یک ژاکت معمولی باید بیش از 400 هزار تومان دست به جیب شد.

برای خرید شال و کلاه نیز باید بین 250 هزار تا 450 هزار تومان دست به جیب شد. اگر به دنبال خرید برندهای خارجی هستید قیمت آن حتی به یک میلیون و 300 هزار تومان نیز می‌رسد.

قیمت جوراب‌های ضخیم پشمی زمستانی نیز از 60 هزار تومان آغاز و به حدود 200 هزار تومان نیز می‌رسد. قیمت شلوار نیز از 400 هزار تومان آغاز می‌شود و تا 700 هزار تومان ادامه دارد.

اگر بخواهیم چتر را هم در فهرست خرید پوشاک زمستانی بگنجایم، باید عنوان کرد که قیمت یک چتر معمولی نیز بین 150 تا 300 هزار تومان است. خرید یک چتر بادوام و باکیفیت، بالای 500 هزار تومان نیازمند نقدینگی است.

بر اساس این گزارش، با اینکه در سال 97 بساط واردات پوشاک خارجی به این جمع شد. اما هم‌چنان در بسیاری از مراکز خرید، شاهد فروش برندهای خارجی هستیم که بنا به گفته مسئولان، اغلب این پوشاک از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوندشده‌اند.

در حال حاضر با افزایش نرخ ارز قیمت پوشاک اغلب برندهای خارجی در ایران نجومی شده است.

برای مطالعه بیشتر گزارش صنعت نساجی در سلطه واردات را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.