کد مطلب: ۳۴۳۶۳۲

گفتگوی تجارت‌نیوز با یک فعال صنفی بازار پوشاک:

قانون جدید بازار پوشاک چه پیامدهایی دارد؟ / سال آینده قیمت پوشاک گران‌تر می‌شود

قانون جدید بازار پوشاک چه پیامدهایی دارد؟ / سال آینده قیمت پوشاک گران‌تر می‌شود

یک فعال بازار پوشاک می‌گوید: قیمت پوشاک به هیچ وجه ارزان یا ثابت باقی نخواهد ماند. اتفاقا با توجه به وضعیت اخیر و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در حوزه مواد اولیه، سال آینده پوشاک گران‌تر به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، طرح جمع‌آوری برند‌های خارجی پوشاک ثبت‌نشده در سامانه شناسه کالا موجب شد تا این روزها شاهد پایین آمدن بسیاری از تابلو‌های برندهای معتبر پوشاک در کشور باشیم.

در همین حال یک فعال صنفی بازار پوشاک در پاسخ به این پرسش که ثبت شناسه پوشاک در سامانه وزارت صمت چه تاثیری در بازار البسه دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: در بازار ایران تنها سه درصد پوشاک خارجی هستند که به‌طور رسمی وارد کشور می‌شوند؛ این در حالی است که 97 درصد واردات پوشاک غیررسمی است. بنابراین بستن سامانه ثبت سفارش برای محدود کردن واردات پوشاک نمی‌تواند در میزان ورود این کالاها اثرگذار باشد. اما چنانچه در این بازه زمانی دستورالعمل را به عنوان قانون پذیرفته‌ایم، باید آن را اجرا کنیم.

محمدجواد صدق‌آمیز، رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه صنف پوشاک با اشاره به مزیت ثبت شناسه پوشاک در ایران اظهار کرد: در این موقعیت زمانی برندهای خارجی بسیاری هستند که به شیوه غیررسمی در بازار پوشاک ایران جولان می‌دهند. ثبت شناسه پوشاک اتفاق خوبی است؛ چرا که فروختن پوشاک‌های تقلبی ظلم به مردم و مصرف‌کننده است.

قیمت پوشاک در سال ۹۸

یک کارشناس بازار پوشاک می‌گوید: در بازار ایران تنها 3 درصد پوشاک خارجی هستند که به‌طور رسمی وارد کشور می‌شوند.

واردکنندگان لباس شانسی برای رقابت ندارند

صدق‌آمیز افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت دلار ، قیمت پوشاک خارجی نیز در مقایسه با پوشاک داخلی مزیت رقابتی چندانی ندارد. چرا که در این بازه زمانی واردکنندگان دیگر شانسی برای رقابت مفید ندارند.

او درباره این پرسش که آیا قیمت پوشاک شب عید گران خواهد شد یا خیر؟ پاسخ داد: سال جاری قیمت ارز حدود 3.5 برابر گران شد، اما قیمت پوشاک به این میزان افزایش نخواهد یافت. نرخ پوشاک به هیچ وجه ارزان یا ثابت باقی نخواهد ماند. اتفاقا با توجه به وضعیت اخیر و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در حوزه مواد اولیه سال آینده پوشاک گران‌تر به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.