کد مطلب: ۳۵۲۹۲۱

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی:

چرا قیمت کاهو ۱۵ هزار تومان شد؟ / گرانی کاهو ارتباطی به گرانی دلار ندارد

چرا قیمت کاهو 15 هزار تومان شد؟ / گرانی کاهو ارتباطی به گرانی دلار ندارد

رضا نورانی می‌گوید: در دو هفته‌ گذشته باران شدید و تگرگ در مناطق جنوبی کشور باعث شد تا بسیاری از مزارع دچار آسیب شوند. در طول یک هفته گذشته کاهو و برخی صیفی‌جات دزفولی میزان تولیدشان کاهش یافت و در نتیجه قیمت‌ها نسبت به یک ماه گذشته به‌طور چشمگیری گران شد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی درباره علت گرانی قیمت کاهو در میادین میوه و تره‌بار به تجارت‌نیوز گفت: برخی می‌گویند یکی از دلایل گرانی قیمت کاهو به افزایش قیمت ارز مربوط می‌شود، در حالی که چنین نیست. افزایش قیمت ارز، صادرات و احتکار ارتباطی به افزایش قیمت سبزیجات و صیفی‌جات ندارد. گرانی قیمت سبزیجات و صیفی‌جات به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

سیدرضا نورانی افزود: در دو هفته‌ گذشته باران شدید و تگرگ در مناطق جنوبی کشور باعث شد تا بسیاری از مزارع دچار آسیب شوند. در طول یک هفته گذشته کاهو و برخی صیفی‌جات دزفولی میزان تولیدشان کاهش یافت و در نتیجه قیمت‌ها نسبت به یک ماه گذشته به‌طور چشمگیری افزایش یافت. به‌طوری که در میادین عمده‌فروشی قیمت هر کیلو کاهو از پنج تا شش هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

او با اشاره به صادرات محصولاتی همچون کاهو گفت: عده دیگری دلیل افزایش قیمت کاهو را صادرات آن می‌دانند. در حالی کاهو در بازارهای صادراتی جز اقلام سودده نیست. چنانچه گران هم باشد، قابل رقابت نیست. کاهو جز محصولاتی است که همان روز چیده و همان روز هم باید مصرف شود.

نورانی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت کاهو در شب عید ارزان خواهد شد یا خیر؟ پاسخ داد: کاهو جز سبد خانوار ضروری نیست که با گران شدن آن وضعیت مردم دگرگون شود. این محصول قابل نگهداری نیست و بیشتر برای تهیه سالاد استفاده می‌شود. بنابراین اگر مردم از خریدن کاهو صرف نظر کنند، قطعا قیمت‌ آن کاهش می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت کاهو و سبزی خوردن و میوه حات ببینی
    دسته جمعی باید بریم هوا خوری

  • ناشناس

    واقعا هیچی دیگه نخوریم نون با اب البته اونم یه مدت دیگه جزء مایحتاج مردم نیست ا

  • خخخخ

    واقعا هیچی دیگه نخوریم نون با اب البته اونم یه مدت دیگه جزء مایحتاج مردم نیست ا

  • ناشناس

    کاهو گران شد . زیرا باید جیب […]پر شود . بیچاره ها باید تعطیلات به خارج بروند .