خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۵۶۸۵

قیمت گوشت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲/ قیمت گوشت افزایش می‌یابد؟

قیمت گوشت امروز 12 اردیبهشت 1402/ قیمت گوشت افزایش می‌یابد؟

قیمت گوشت در روزهای اخیر روند ثابتی داشته و ممکن است در روزهای پایانی اردیبهشت تغییر پیدا کند. سرانه مصرف گوشت قرمز برای هر ایرانی در یک ماه 6 کیلوگرم است. چند درصد از خانواده‌های ایرانی می‌توانند در هرماه به طور میانگین 6 کیلوگرم گوشت خریداری کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت گوشت در فروشگاههای زنجیره‌ای و میادین تره‌بار در مقایسه با روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. قصابی‌های پایتخت برای هرکیلو گوشت گوسفندی بین 480 تا 650 هزار تومان دریافت می‌کنند.

به گفته یکی از مغازه‌داران تهران، قیمت گوشت به نوع دام بستگی داشته و ممکن است تا کیلویی 700 هزار تومان هم برسد و در روزهای اخیر دامداران اعلام کرده‌اند که به احتمال زیاد تا پایان اردیبهشت قیمت گوشت افزایش می‌یابد.

طبق اعلام فائو در سال 2022 سرانه مصرف گوشت قرمز برای هر ایرانی 6 کیلوگرم است. این رقم برای گوشت مرغ 28 کیلوگرم است که منجر شده فاصله سرانه مصرف گوشت هر ایرانی نسبت به سرانه مصرف جهانی این کالا بیش از 17.1 درصد نشود.

اگر به طور میانگین هر ایرانی در خانواده خود بخواهد در یک ماه 4 کیلو گوشت مصرف کند، باید حدود دو میلیون تومان فقط برای گوشت پرداخت کند و با وجود حقوق 8 میلیون تومانی برای حداقل دستمزد، این میزان کفاف خرج یک خانواده را برای مصرف کالاهای اساسی همچون گوشت یا مرغ نخواهد داد.

قیمت گوشت قرمز در دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

راسته با استخوان گوسفندی

۲۷۶,۰۰۰
ران کامل ممتاز گوسفندی

۳۹۵,۰۰۰
کف دست گوسفندی با ماهیچه

۳۱۵,۰۰۰
ران پاک کرده گوساله

۲۷۵,۰۰۰
سر دست پاک کرده گوساله

۲۶۰,۰۰۰
گردن گوسفندی

۲۱۰,۰۰۰
قلوگاه گوساله

۱۹۵,۰۰۰
گردن گوساله

۱۸۰,۰۰۰
قلم گوساله

۹۵,۰۰۰
سردست گوسفندی

۳۱۰,۰۰۰
ماهیچه گوساله

۲۷۰.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۲۲۰.۰۰۰
نیم شقه سردست گوسفند

۳۲۵.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۳۴۰,۰۰۰
نیم شقه ران گوسفندی

۳۷۰,۰۰۰

منبع: تحلیل بازار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.