خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۸۱۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبری مهم درباره عرضه اولیه روز چهارشنبه / چرا کارگزاری‌ مفید خرید خودکار را لغو کرد؟

خبری مهم درباره عرضه اولیه روز چهارشنبه / چرا کارگزاری‌ مفید خرید خودکار را لغو کرد؟

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که کارگزاری‌ها خرید خودکار عرضه اولیه را لغو کرده‌اند. این موضوع تا چه زمانی ادامه‌دار خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته در سایت کارگزاری مفید اطلاعیه‌ای مبنی بر لغو دستور خرید خودکار منتشر شد. در این اطلاعیه آمده، از ۱۵ شهریور ماه سفارش خرید خودکار از دستور کار این کارگزاری لغو می‌شود. حالا چرا مفید اقدام به این کارکرد؟

طبق دستورالعمل جدید سازمان بورس برای عرضه‌های اولیه که در جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق و بهادار در ۲۸ تیر ۱۴۰۰ به تصویب رسیده است، خرید خودکار عرضه اولیه کارگزاری‌ها لغو شده است.

کارگزاری مفید هم در اطلاعیه‌ای به کاربران خود اطلاع‌رسانی کرده تا برای خرید دو عرضه اولیه «فجهان» و «کیمیاتک» در روز چهارشنبه سفارش خود را در پنل کارگزاری مفید خود ثبت و ارسال کنند.

این در حالی بود که پیش از این اخباری مبنی بر لغو عرضه اولیه خودکار نمادهای فرابورسی هم منتشر شده بود. طبق دستورالعمل شرکت فرابورس ایران از این پس خرید عرضه اولیه های شرکت فرابورس از طریق کارگزاری‌ها به صورت خودکار انجام نخواهد شد و کاربران در صورت تمایل برای خرید این عرضه‌ها در هر عرضه اولیه به صورت مجزا در روز و ساعت عرضه درخواست خرید خود را از طریق سامانه آنلاین یا آفلاین ثبت سفارش نمایند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میثم

    این چ مسخره بازیه ک راه انداختین آخه؟چندصد هزار نفر کارگزاری مفید نتونستن خرید عرضه اولیه کنن،لابد همه‌شو تا حالا خودشون خریدن،اونوقت هرکسی این سهام رو میخاد باید در بالاترین قیمت بخره و بعدش شاهد سقوط ارزش سهامش باشه…اصلا نخواستیم بابا…ارزونیه خودتون

  • ناشناس

    چرا اطلاع رسانی نکرده واقعا که من نتونستم بخرم

  • ناشناس

    سلام.کارکزاری مفیدهروقت برایش مفیدباشدخودکارعمل میکند.متاسفم براشان

    • مهدی

      کارگزاریتو عوض کن

  • علی

    من نمی دونم علت لغو چیست ولی اینکه دو عرضه در یک روز اونهم بااین نرم افزار و اینترنت ضعیف واقعا مردم آزاریست حداقل در دو روز متفاوت انجام می شد من که نتوانستم بخرم از اول تا آخر شاهد چرخیدن علامت ایزی تریدر در صفحه گوشی بودم

  • فرهنگ

    آخه این چه تیتری است؟
    قبلن همه میدونستن که طبق دستورالعمل جدید سازمان بورس خرید خودکار منع شده است و ربطی به مفید نداشته. خود مفید هم بارها دلیلش رو گفته.

  • سیروس

    ازصبح تاساعت ۱۰/۳۰دقیقه خوب بود هرچندبارمیخواستی میتونستی بری توبرنامه متاسفانه بعدازاون موقع ثبت سفارش هنگ کرد بعدیکساعت پرس وجو ازطریق کروم واردمفیدپلاس شدم وخریدانجام دادم خواهشا خواستین کاری راازپیش انجام بدین اول بررسی وتحقیق کنید بعد انجامش بدین امروز شاید۹۰درصد خریدارهای عرضه اولیه سردرگم بودن باتشکر

  • ناشناس

    خودشون خریدن اطلاع رسانی هم نکردن

  • pooya

    دوستان کسی میدونه چرا عرضه اولیه من سفارشش انجام شده ولی بعد چندروز منقضی زده پولم برگشت خورده؟

  • ناشناس

    کارگزاری مفید تخلف های دیگری هم داشته که توسط یک گروه انقلابی آماده شده و به قوه قضاییه ارسال شده .
    تا حالا هر عرضه اولیه ای که توسط کارگزاری مفید خرید میشده مثلا فجهان .
    این کارگزاری تعداد ۸۰۰۰ هزار سهم به مبلغ ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از حساب مردم کم میکنند و به حساب خودشان میریزند .و در روز یک شنبه میبینیم تعداد ۱۴۲۰ تا سهم خریداری شده و مابقی پول مردم بر گردانده میشود .
    یعنی این کارگزاری در مدت ۴ روز میلیارد ها تومان پول مردم به حسابشان میماند و بعد از ۴ روز مابقی پول به حساب مردم باز می گرداند.
    الان که دیدند دولت آقای رئیسی مو را از ماست بیرون میکشد .آمدند و خرید خودکار را لغو کردند تا دیگر جوابگوی دولت انقلابی نباشد .
    این یک تخلف آشکار هست که ناظر هم جلوگیری از تخلف کارگزاری ها نکرده .
    ودر ضمن در روزهایی که عرضه اولیه هست و خرید خودکار لغو کردن سیستم های مفید کاملا هنگ هستن و ما نتوانستیم خرید کنیم .
    .امان بی انصافی .
    آقای رئیسی باید اگر میخواهد اعتماد مردم را برگرداند

  • مریم

    کارگزاری مفید خجالت بکش .
    از چی ترسیدی که خرید خو دکتر عرضه اولیه ها را لغو کردی .
    خودت میدانی که تخلف میکردی و حالا از دولت رئیسی ترسیدی .
    ولی مزمن باش تخلف های مکرر شما به قوه قضاییه ارسال شده و منتظر دعوت به قوه قضاییه باش