کد مطلب: ۳۵۳۹۱۷

نکاتی مهم درباره لوازم یدکی خودروهای آلمانی

نکاتی مهم درباره لوازم یدکی خودروهای آلمانی

بنز، بی‌ام‌و و پورشه از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانجات خودروسازی آلمانی شناخته می‌شوند که محصولات آن‌ها همواره جزء گران‌ترین خودورهای جهان هستند. خودروهای این برندها در کارخانجات اصلی یا نمایندگی‌های آنان مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می‌شوند.

آلمان یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود. خودروهای آلمانی با استفاده از جدیدترین و به‌روزترین تجهیزات ساخته شده و از استحکام و قدرت زیادی برخوردارند. خودروهای آلمانی از جمله خودروهایی هستند که سالانه به کشورهای زیادی صادر می‌شوند و همواره رشد قابل قبولی داشته‌اند. بنز، بی‌ام‌و و پورشه از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانجات خودروسازی آلمانی شناخته می‌شوند که محصولات آن‌ها همواره جزء گران‌ترین خودورهای جهان هستند. خودروهای این برندها در کارخانجات اصلی یا نمایندگی‌های آنان مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می‌شوند.

لوازم یدکی خودروهای آلمانی چه اهمیتی دارند

لوازم یدکی خودروهای بنز، بی‌ام‌و و پورشه به دلیل ارزش بالای کارخانجات این سه خودرو از اهمیت بالایی برخوردارند. این خودروهای به دلیل این که همواره از قطعات و مواد اولیه باکیفیت تولید شده‌اند؛ لوازم یدکی آن‌ها نیز از مواد اولیه باکیفیت تولید شده‌اند؛ به همین دلیل از ارزش بالایی برخوردارند. لوازم یدکی خودروهای آلمانی در زمان تعمیر این خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوازم یدکی خودروهای آلمانی به دو صورت تولید شده و به کشورها عرضه می‌شوند. در روش اول این لوازم یدکی خودروهای آلمانی توسط کارخانجات اصلی تولید شده و در روش دوم خدمات تولید و عرضه آن‌ها در کشورهای زیر مجموعه‌شان انجام می‌گیرد.

لوازم یدکی تقلبی مشکل اصلی دارندگان خودروهای آلمانی

از آن‌جایی که لوازم یدکی بی‌ام‌و ، بنز و پورشه از ارزش و هزینه بالایی برخوردارند؛ تولید کنندگان لوازم یدکی غیرمجازی وجود دارند که لوازم یدکی تقلبی این خودروها را تولید می‌کنند. تولید لوازم یدکی غیرمجاز برخلاف لوازم یدکی اصلی از مواد اولیه بی‌کیفیت و ارزان استفاده می‌کنند و لوازم یدکی تولیدشده را به‌جای لوازم یدکی اصل و اورجینال به بازار عرضه می‌کنند. با توجه به اختلاف قیمتی که این دو با یکدیگر دارند تولیدکنندگان لوازم یدکی تقلبی می‌توانند به سودهای کلانی برسند؛ چرا که آن‌ها لوازم یدکی بنز و بی‌ام‌و پورشه را با استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت تولید کرده و آن‌ها را به جای لوازم یدکی اصل و اورجینال که تعرفه بالایی دارند عرضه می‌کنند. تولیدکنندگان لوازم یدکی تقلبی معمولا اصول تولید لوازم یدکی اصل و اورجینال را رعایت نمی‌کنند؛ بنابراین این قطعات کیفیت لوازم یدکی را ندارند و می‌توانند مشکلات جدی به وجود آورند که عبارتند از:

ایجاد اختلال لوازم یدکی تقلبی در دیگر قطعات

لوازم یدکی پورشه ، بنز و بی‌ام‌و که تقلبی هستند به دلیل بهره‌گیری از مواد اولیه بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت و عدم تناسب با مکانیسم اصلی خودروهای آلمانی نه تنها باعث رفع و برطرف کردن مشکلات اصلی این خودروها نمی‌شود بلکه در کارکرد دیگر قطعات نیز اختلالات زیادی ایجاد می‌کند. خرید لوازم یدکی تقلبی و استفاده از آن‌ها باعث می‌شود تا دارندگان خودروهای آلمانی برای دیگر قطعات نیز به تعمیرات بپردازند.

طول عمر پایین لوازم یدکی

یکی دیگر از مشکلات لوازم یدکی تقلبی، طول عمر پایین آن‌هاست. لوازم یدکی تقلبی بنز، بی‌ام‌و و پورشه با توجه به موادی که در ساخت آن‌ها به‌کار رفته شده معمولا طول عمر کمتری نسبت به دیگر لوازم یدکی‌ها دارد و معمولا دارندگان خودروهای آلمانی پس از استفاده از این نوع لوازم یدکی‌ها باید به‌طور مجدد لوازم یدکی دیگری خریداری کنند. طول عمر پایین لوازم یدکی‌های تقلبی می‌تواند در جان سرنشینان نیز تاثیر زیادی بگذارد؛ چرا که ممکن است لوازم یدکی تقلبی در زمان رانندگی یا در جاده خراب شود و در آن زمان رانندگان به تعمیرگاه دسترسی نداشته باشند.

هزینه زیاد لوازم یدکی

ایجاد خسارت‌های مالی شاید یکی از مشکلات جانبی استفاده از لوازم یدکی‌های تقلبی باشد؛ اما در وضعیت و بازار لوازم یدکی تاثیر مخربی زیادی دارد و تولیدکنندگان لوازم یدکی تقلبی را به سوی درآمدزایی بیشتر رهنمون می‌کند. لوازم یدکی تقلبی معمولا به جای لوازم یدکی اصل و اورجینال به دارندگان خودروهای آلمانی که با لوازم یدکی آشنایی زیادی ندارند عرضه می‌کنند و از همین طریق می‌توانند به سودهای زیادی برسند. از طرفی افردی که با لوازم یدکی آشنایی زیادی ندارند پس از خرید لوازم یدکی تقلبی باید هزینه‌های زیادی را صرف تعمیر لوازم یدکی و خرید دیگر قطعات کند. بنابراین یکی از مشکلات جدی که لوازم یدکی‌های تقلبی ایجاد می‌کند هزینه‌های زیاد برای دارندگان خودروهای آلمانی است.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.