کد مطلب: ۶۰۲۰۹۵

ماجرای تاسیس بورس بین الملل چیست؟

ماجرای تاسیس بورس بین الملل چیست؟

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، گفت: ایجاد بورس بین‌الملل در سال‌ های گذشته توسط شورای عالی مناطق آزاد ارائه شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا ناصرپور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، در افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اظهار کرد: با روی کار آمدن هیات مدیره جدید سازمان بورس، این پیشنهاد دوباره مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به پیچیدگی‌هایی که این موضوع دارد، بررسی‌ها در حال انجام است و برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، این حمایت از سوی سازمان بورس انجام خواهد شد.

ناصرپور با یادآوری ۱۶ساله شدن تصویب قانون بازار اوراق بهادار توسط مجلس شورای اسلامی، گفت: این قانون‌ نقطه عطفی در مسیر توسعه بازار سرمایه بود. بازار سرمایه طی ۱۶سال گذشته مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته اما در حال حاضر تنوع نهادهای مالی آن قابل قبول است. ابزارهای مالی تنوع دارند؛ برخی از عمق کافی برخوردارند و برخی نیز مستلزم توجه بیشتری هستند.

وی در ادامه اذعان کرد: در طول یک دهه گذشته، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس مورد توجه قرار گرفته و‌ با اینکه هنوز با حالت ایده‌آل فاصله داریم، درحال حاضر ۳۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری و ۵۴ شرکت سبدگردان در بازار سرمایه فعال هستند. سیاست سازمان بورس نیز توسعه کمی و کیفی نهادها و ابزارهای مالی است.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • تحلیلگر تجربی

    بورس داره صعودی میشه. وقت خریده.

  • ناشناس

    وای خدا دلم ???عجب رویی دارن پول ملتو بالا کشیدن حالا بفکر بالا کشیدن پول بقیه مردم دنیان از این خنده ام میگیره ک مردم خودتون در حال فرارن از دستتون، دارن تلاش میکنن تا همین 10درصد از پولشونو ک واسشون مونده رو تا هنوز بالا نکشیدین پس بگیرن

  • ناشناس

    همینی که زائیدید را بزرگ کنید توله بعدی پیش کش.

  • محمّد رضا

    بـــورس بـــیـــن الـــمـــلـــل !!! شما اول بورس داخلی تون درست کنید بورس بین الملل پیش کشتون…