خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۹۰۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صدا‌ و سیما مالیات می‌دهد یا نه؟

صدا‌ و سیما مالیات می‌دهد یا نه؟

یک عضو شورای نظارت بر صدا و سیما می‌گوید: صدا و سیما جزو سازمان‌های معاف از مالیات نیست. صدا و سیما هم تابع قانون است و از محل درآمدها و قراردادها مالیات پرداخت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دورهمی در حالی مجددا به آنتن تلویزیون بازگشته که مهران مدیری در ویژه برنامه دورهمی در شب یلدا به موضوع مالیات هنرمندان پرداخت. این موضوع در فضای مجازی واکنش‌هایی متعددی داشت. باز شدن پرونده مالیاتی برای سلبریتی‌ها موضوع بحث برانگیزی است که عده‌ای از پاسخ دادن به آن طفره می‌روند و گریزان هستند.

مدیران سیما قطعا موجی را که طی چند وقت اخیر در واکنش به معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها به راه افتاده بود، در یاد دارند. معترضان به این معافیت می‌گفتند که وضع این مالیات‌ها هم می‌تواند افراد مشهور را مجبور به ارائه صورت‌های شفاف و قابل پیگرد مالی کند و جلوی وقوع پولشویی و اتفاقاتی از این دست را بگیرد و هم از بازی‌ها و بده‌وبستان‌های نامشروع سیاسی-جناحی جلوگیری کند؛ این در حالی است که برخی مدیران صدا و سیما از وضع مالیات برای سلبریتی‌ها طفره می‌روند. علت این بی‌پاسخی و سکوت صرف مدیران صدا و سیما از اخذ مالیات از سلبریتی‌ها چیست؟ با توجه به اینکه صدا و سیما خود از کارکنان و میزان قراردادهای تبلیغاتی مالیات کسر می‌کند، آیا خود سازمان صدا و سیما حقوق مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌کند؟

از کارکنان صدا و سیما مالیات کسر می‌شود

در همین حال یکی از کارکنان سازمان صدا و سیما در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان صدا و سیما مالیات پرداخت می‌کند یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: سازمان صدا و سیما هم از بودجه دولتی استفاده می کند، قاعدتا این سازمان در زمینه پرداخت مالیات مستثنی نیست.

او می‌افزاید: سازمان صدا و سیما از قراردادهای تجاری و همچنین حقوق کارکنانش مالیات کسر می‌کند، بنابراین سازمان صدا و سیما عملا بعید است که جزو سازمان‌هایی باشد که از مالیات معافیت‌ باشد.

پرداخت یا عدم پرداخت مالیات توسط سازمان صدا و سیما حالا به یک معما و معادله پیچیده تبدیل شده است.

باید درباره مالیات معاملات صدا و سیما تحقیق شود

علیرضا روحی علیایی، مشاور سابق رئیس کل امور مالیاتی کشور درباره پرداخت مالیات سازمان صدا و سیما به تجارت‌نیوز می‌گوید: مگر می‌شود سازمانی از کارکنان و سایر قراردادهایش مالیات کسر کند و خودش از پرداخت مالیات به سازمان امور مالیاتی فرار کند؟ قطعا سازمان صدا و سیما مالیات بر درآمد را پرداخت می‌کند، ممکن است که در برخی بخش‌ها همچون معاملات، مالیاتی ندهد که باید درباره آن تحقیق شود.

صدا و سیما تمام و کمال مالیات می‌دهد؟

هر چند که سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو شورای نظارت بر صدا و سیما درباره پرداخت یا عدم پرداخت مالیات از سوی صدا و سیما طفره می‌رود اما در نهایت به تجارت‌نیوز می‌گوید: صدا و سیما جز سازمان‌های معاف از مالیات نیست. صدا و سیما هم تابع قانون است و از محل درآمدها و قراردادها مالیات پرداخت می‌کند.
حال با توجه به اینکه سند و مستنداتی در این زمینه وجود ندارد باید در آینده منتظر ماند و دید که آیا سازمان صدا و سیما تمام و کمال انواع مالیات‌ها را پرداخت می‌کند یا در برخی از بخش‌ها همچون معاملات شامل معاف از پرداخت معالیات است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    احسنت.هر روز صداوسیما برنامه میسازه که مالیات بدین هنرمندا و… .حالا خودش مالیات میده؟؟؟