کد مطلب: ۷۵۷۸۶۲

مالیات نهادهای حاکمیتی چقدر است؟

مالیات نهادهای حاکمیتی چقدر است؟

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی تمامی نهادهای حاکمیتی موظف به پرداخت مالیات هستند و باید بر اساس شرایط اداره امور مالیات رفتار کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،رئیس سازمان امور مالیاتی درباره پرداخت مالیات توسط نهادهای حاکمیتی اظهار نظر کرد.

منظور با بیان اینکه هر سازمان و نهادی که مشمول مالیات است باید مالیات پرداخت کند، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام یک نهاد حاکمیتی است و میزان مالیاتی که از این ستاد و شرکت‌های زیر مجموعه اخذ شده در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان بوده است. پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان و جانبازان بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند.

به گفته منظور رقم معافیت مالیاتی در سال گذشته ۳۴۰ هزار میلیارد و میزان مالیات دریافتی ۳۰۶ هزار میلیارد بوده است.

آسیب شرکت‌های سوری به نظام مالیاتی

وی با اشاره به شرکت‌های سوری و فاکتورفروش عنوان کرد: این شرکت‌ها به منابع نظام مالیاتی آسیب وارد می‌کنند. یکی‌ از اولویت‌های سازمان مقابله با این شرکت‌ها است. در این راستا همکاران را توجیه کردیم چگونه که این شرکت‌ها را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: در این راستا طی سه ماه گذشته سه فاکتورفروش در یزد بالغ بر سه همت شناسایی شد که فرد اصلی دستگیر شد و شبکه تحت شناسایی و بازجویی قرار دارد. همچنین در همدان یک فاکتور فروش بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان و در آذربایجان شرقی نیز یک فاکتور سوری حدود سه هزار میلیارد تومان شناسایی شد. پس از شناسایی این شرکت‌ها از ان‌ها مالیات اخذ می‌شود و به آن‌ها جریمه کیفری تعلق می‌گیرد.

پزشکان چقدر مالیات پرداخت می‌کنند؟

منظور در ادامه در مورد مالیات پزشکان توضیح داد: بخشی از درآمد پزشکان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. طبق قانون این مراکز و بیمارستان‌ها باید ۱۰ درصد درآمد پزشکان را به عنوان مالیات تکلیفی کسر و به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کنند. میزان مالیاتی پرداختی پزشکان در سه سال اخیر از این محل رشد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: بخش دیگر درآمد پزشکان از ویزیت است و طبق قانون پزشکان باید در مطب‌های خود از کارتخوان استفاده کرده و درخواست پول نقد یا انتقال وجه از طریق کارت به کارت را نکنند. تخلفات زیادی در این راستا گزارش شده است و شماره کارتی که به سازمان گزارش شده برای ما فرقی با دستگاه کارتخوان ندارد.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: اگر مردم با چنین موردی مواجه شدند حتما برای رسیدگی به سازمان گزارش دهند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.