کد مطلب: ۱۹۲۵۲۳

مبنای تحویل واحدهای جدید پلاسکو مشخص شد

مبنای تحویل واحدهای جدید پلاسکو مشخص شد

محمدسعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان امروز در یک نشست خبری به مناسبت سالروز حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو اعلام کرد: مبنای تحویل واحدهای تجاری ساختمان پلاسکوی جدید ارزش سرقفلی زمان حادثه برای مالکان است.

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه تمامی مراحل آغاز کار برای کلنگ‌زنی ساخت ساختمان پلاسکو آماده است و تنها منتظر دریافت مجوز ساخت از سوی شهرداری هستیم گفت: با توجه به گستردگی مراحل رفع مشکلات آغاز بازسازی پلاسکو طی هفته گذشته بالاخره با توافق ایجاد شده میان بنیاد مستضعفان، قوه قضاییه، شهرداری، شورای شهر و سازمان میراث فرهنگی تمام موانع قانونی برطرف شده و منتظر صدور مجوز ساخت و گودبرداری از سوی شهرداری هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعیدی کیا در ادامه افزود: آمادگی بنیاد برای آغاز بازسازی این بنا در تهران اینگونه است که مجرد صدور مجوز قانونی از سوی شهرداری و ابلاغ آن مراحل گودبرداری آغاز خواهد شد و برآورد براین است که با آغاز این کار تنها ظرف مدت 24 ماه سازه جدید که همه موارد ایمنی در آن رعایت شده و نمادی از شهدای آتش‌نشان نیز در آن مدنظر است به اتمام برسد.

وی با اشاره به توافق حاصل شده میان بنیاد مستضعفان و شهرداری تصریح کرد: با توجه به محدودیتی‌هایی که در منطقه وجود دارد بنای جدید در هشت طبقه سطحی و 5 طبقه زیر سطحی احداث خواهد شد که مجموعا با برآوردهای انجام شده نزدیک به 100 هزار متر مربع فضای تجاری و پارکینگ خواهد داشت.

رئیس بنیاد مستضعفان درباره نحوه تحویل واحدهای احداث شده به مالکان نیز گفت: براساس برآوردهایی که داریم در همان تعدادطبقات جدید به اندازه تمام واحدهای ساختمان قبلی واحد تجاری ایجاد خواهد شد اما از آنجا که تعداد طبقات با ساختمان قدیم متفاوت است هیات امنا پلاسکو در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد و اسامی را جهت تحویل واحدهای جدید به بنیاد مستضعفان معرفی می‌نماید.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان مبنای تحویل واحدهای احداث شده جدید را معرفی هیات امنا پلاسکو است تاکید کرد: قرار است مبنای ریالی سرقفلی واحدهای تجاری قدیمی در زمان حادثه محاسبه و ارزش ایجاد شده طی دوران بازسازی برای واحدهای جدید نیز مدنظر قرار گیرد به این ترتیب افراد معرفی شده از سوی هیات امنا ساختمان با پرداخت مابه‌التفاوت میان آورده خود -یعنی سرقفلی واحد قدیمی خود- و مبلغ واحدهای تجاری جدید؛ واحدی را که درنظر دارند تحویل خواهند گرفت.

سعیدی‌کیا درباره عدم صدور مجوز فعالیت به ساختمان کناری پلاسکو نیز گفت: این ساختمان به دلیل تایید کارشناسان شهرداری قابلیت استفاده را ندارد و در عین حال هیچ تاسیاستی هم در این ساختمان نیست چون تمام تاسیسات موردنیاز این ساختمان 5 طبقه داخل ساختمان اصلی تعبیه شده بود و از بین رفته است.

این مقام تصریح کرد: مشکل پارکینگ اکبر نیز با پرداخت 3/8 میلیارد تومان به وراث پایان یافته و اکنون مالکیت این پارکینگ در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته است که در طرح جدید پلاسکو به سطح زیربنای ساختمان جدید افزوده می‌شود این درحالی است که براساس توافق با شهرداری منطقه قرار است این نهاد در بازسازی و بهینه‌سازی فضای پاساژ پروانه که در مجاورت این ساختمان نیز قرارداد مشارکت داشته و آن را نیز بروز رسانی نماید.

وی در پایان اعلام کرد برآوردهای انجام شده از زمان آغاز بازسازی این بنای تاریخی در پایتخت نیمه دوم بهمن ماه است و برآوردهای انجام شده و نقشه راه تعیین شده بیانگر آن است که حداکثر ظرف مدت 24 ماه پس از آغاز کار این بنا با استانداردهای مورد نظر و داشتن تمام المان‌های یادبود از شهدای آتش‌نشان افتتاح خواهد شد.

منبع: جام جم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.