کد مطلب: ۵۰۷۴۷۴

مجوز واردات خودرو برای جانبازان صادر شده است؟

مجوز واردات خودرو برای جانبازان صادر شده است؟

معاون فنی گمرک ایران هرگونه مجوز جدید در رابطه با واردات خودرو برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا و خانواده‌های معزز شهدا را تکذیب کرد و گفت که مصوباتی که اخیرا در فضای مجازی و رسانه‌ها در این باره مطرح شده، هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهای گذشته در برخی خبرها و فضای مجازی اعلام شد که طی مصوبه خرداد امسال مجلس قرار شده در راستای تنظیم قیمت بازار، واردات خودروی سواری برای جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده های شهدا مجاز باشد.

براین اساس، این لایحه برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شده و مجمع نیز با واردات خودرو برای این قشر موافقت کرده است.

همچنین اعلام شد که مشمولان می‌توانند با داشتن معرفی نامه از اداره کل امور ایثارگری بنیاد شهید خطاب به گمرکات مرزی ضمن تامین ارز مورد نیاز به ترتیب جانبازان ۲۵ درصد یک دستگاه و جانبازان ۵۰ درصد به بالا دو دستگاه و همچنین خانواده شهیدان معزز نیز به تعداد نزدیکان درجه یک شهید (پدر و مادر و خواهر و برادر) می‌توانند خودروی مورد نیاز خود را بر حسب اصول واردات خودرو به لحاظ ایمنی و معاف از پرداخت گمرکی وارد و نسبت به ترخیص آن اقدام کنند.

به دنبال انتشار چنین خبرهایی، اخیرا افراد مشمول این مصوبه به گمرک ایران و گمرکات مرزی مراجعه و موضوع را پیگیری نکرده‌اند.

اعلام صدور مجوز برای واردات خودرو وجاهت قانونی ندارد

این در حالی است که پیگیری موضوع از مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی امور گمرک گمرکی ایران نشان داد که در روزهای گذشته تعداد زیادی از افراد مشمول این موضوع مطرح شده، برای طی فرآیند واردات و ترخیص خودرو به گمرک ایران مراجعه کردند در حالی که چنین مصوبه ای وجود ندارد.

وی ضمن تکذیب وجود مصوبه یا ابلاغیه‌ای به گمرک ایران در این رابطه، گفت اخیراً هیچ مصوبه یا مجوز جدیدی در مورد واردات خودرو برای این قشر معزز صادر نشده و مسائل مطرح شده وجاهت قانونی ندارد.

این مقام مسئول در گمرک ایران اعلام کرد که با توجه به عدم صدور مصوبه ای در این خصوص، افرادی که مشمول مصوبه اعلام شده اند از مراجعه حضوری به گمرک خودداری کنند.

ارونقی تاکید کرد: بعد از ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو در سال ۱۳۹۷ نیز مجوزی برای ثبت سفارش یا آزاد شدن واردات خودرو وجود نداشته و همچنان واردات خودرو ممنوع است.

معاون فنی گمرک ایران یادآور شد: درخصوص واردات خودرو، آخرین مصوبه مرتبط، مجوز هیات دولت برای ترخیص خودروهای مشمول تا تاریخ ۲۶ شهریور سال جاری بود که با اتمام تاریخ اعلام شده، در حال حاضر به جز خودروهای موضوع رسیدگی در مراجع قضایی، خودروهای سواری دیگر قابل ترخیص نیستند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان یازده بار ماشین ثبت نام کردیم هیچ فایده نداده هیچ پوچ .آرزویه ما یه پیکانه که داشته باشیم که با خانواده خودمان راحت باشیم خسته شدیم از این کرایه اژانس اما به این راحتی برایه جانباز شهید ماشین خارجی سفارش می کنید.آیا ما ایرانی نیستیم ما حق نداریم ماشین ایرانی بگیریم چرا خارجی .ملت ایرانی از خارجی ها بافهم باخیرت وفادار هستن ماشین ایرانی برایه همه ایرانی از جان باز گرفته تا کارگر یک سان باشد

  • اصغر

    فقط با کلمه جانبازان بازی میکنند برای این قشردردمند هیچ قدمه مثبت برنداشتند مردم بدانید به جانباز قدمی برداشته نمیشود چه زیر ۲۵درصد چه بالاترخد اوندشاهد است

  • کامران

    سلام گامران جانباز 25درصد که اعصابو روانم تایید نشد روزی 30قرص میخورم همسراولم فرار کرد بخدا با حقوق 1800شرمنده دومیم هستم هیچی به ما نمیدن در حق زن بچهمون ظلم میشه دلتون خوشه اخه واسه این مملکت رفتیم به خاطر مجروحیتم شغلمو از دست دادم حالا مستاجر 55سن بیکار از 89تا حالا بستریم نید لااقل واسه دلخوشی همسران جانباز حق پرستاری را به همه بدن وهم کمک خرج بشه خاهشن همسرانبه حال حقوقمان کنید تو این سن راخاهشن زندگی گنیمگنیم از همه زخم زبان نشنویم اقای مسیول خودتو به اون راه نزن
    در اخر با صدای بلند خدا پدر دکتر احمدی نژاد و بیامرزه مگر اون به دادمون برسه

  • ناشناس

    سلام چراوقتی کاری برای جانبازان نمی توانید انجام دهید توبوق وکورنا میدمید که این امتیاز رو برای جانبازان وخانواده شهداقاُلیم توروخدا این قشر عزیز رو بازیچه قرارندهید تا اینقدر مردم به انها سرکوفت نزنن

    • ناشناس

      یک دل و یک صدا بریم دنبال اصل ماجرا حق گرفتنیست وی ون توهین آمیزترین صحنه را دیدم

  • ناشناس

    من.جانباز۷۰درصد.که.ازسآا۱۳۶۳هفتاد.درصد.نیروی.انتظامی.وبخاطر.مسایل.تبعیض.شصت.درصدبنیاد.بودم.کهچند.سالی.درکمسیون.بنیاد.۷۰درصد.شدم.وهنوزماشین.خارجی.نگرفتم.وحدودبیست.سال.پیش.یا.بیشتر.یک.پیکان.دریافت.کردهام.وقادر.به.سوارشدن.ماشینمعملی.نیستم.کمکم.کنئد

  • ناشناس

    بله به من مجوز داده اند ولی استفاده نکردم چون بابت آن مبلغ زیادی خواستند و من نخواستم سوء استفاده کنم.تصویر مجوز را چطور بفرستم؟

    • ناشناس

      متاسفانه زمانی که اعلام کردن واردات خودرو برای جانبازان و خانواده شهدا و …. آزاد است خیلی از این عزیزان حواله های خود را در بازار آزاد فروختن و همین امر باعث ابطال این بخش نامه شد و حق دیگران ضایع شد

  • ناشناس

    به اون افرادی که میگن چهار تا تیر خوردن همسرمن جانباز ۱۵درصده کمسیون تشخیص و تایید ۲۵درصد داده ولی چون بودجه نداشتن رد شد با کمک معیشت ۲/۲۰۰زندگی میکنیم و هیچ امتیازی نداریم بیا برادر شما زندگی امسال مارو بچرخون امتیاز جانبازی هم مال شما

  • ناشناس

    دروغه…. من پدرم اخرای فوتش تو بیمارستان شفا ساری پذیرش نکردن گفتن پولش ازاد حساب میشه باید برید دولتی…
    بنیاد اگه میتونه هزینه درمانشونه بده ماشین پیشکش

  • ناشناس

    سلام مگر جانباز ۵ درصد انسان نیست حداقل پلاک اروند را به جانباز ۵ درصد اختصاص بدهید با تشکر

  • محمد تقی باقری

    اینجانب جانباز 70% بوده ودرخواست واردکردن خودرو هستم.از چه طریقی میتونم اقدام کنم.بنده را راهنمایی میفرمایید.