کد مطلب: ۵۸۷۱۶۷

آشنایی با محصولات اتوماسیون صنعتی دلتا

آشنایی با محصولات اتوماسیون صنعتی دلتا

در این مقاله چند نمونه از گروه محصولات پر فروش اتوماسیون صنعتی دلتا را با جزئیات دقیق مورد بررسی قرار داده شده است.

در این مقاله چند نمونه از گروه محصولات پر فروش اتوماسیون صنعتی دلتا را با جزئیات دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم تا در انتخاب و خرید این برند از محصولات اتوماسیون صنعتی که از نظر هزینه، و کیفیت برای شما می تواند قابل اهمیت باشد با آگاهی قبلی و دانش بیشتر بهترین مدل و گزینه را انتخاب نمایید.

گروه محصولاتی که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهد شد به شرح زیر است:

  • اینورتر دلتا
  • پی ال سی‌های دلتا
  • سروو برند دلتا

اینورتر دلتا

کنترل دور موتور (درایو) یا اینورتر دلتا ،جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل میکند. برای خرید اینورتر توان (کیلووات) اینورتر و گشتاور اینورتر اهمیت زیادی دارد. باید توجه داشت که موتور با گشتاور ثابت است یا گشتاور متغیرتا مدل مورد نظر را انتخاب کنیم چرا که اینورتر باید آمپر خروجی را ساپورت کند.

IMG 20211012 133158 359

به همین دلیل در اینورترهای دلتا در یک توان شاهد مدل های مختلف هستیم. اینورتر دلتا مدل B، کاربری سنگین دارد و به لحاظ قدرت از مدل های دیگر قوی تر هست.اینورتر دلتا مدل C یا C2000 کاربری عموی دارد و به لحاظ نرم افزاری آپشنال تر هست. دلتا مدل EL و مدل M سبک کار هستند و عموما کاربری پمپ و فن دارند.مدل های جدید دلتا MS300 و مدل MH300 میباشند که جایگزین سری M هستند و به لحاظ قیمت نسبت به بقیه مدل های اینورتر دلتا مقرون به صرفه تر هستند.

پی ال سی دلتا

پی ال سی های دلتا در مدل ها و آپشن های مختلف به خدمت صنایع بزرگ و حتی پروژه های کوچک در آمده اند. قیمت پی ال سی دلتا نسبت به همتایان خود و با توجه به کیفیت آن بسیار مناسب است. هر پی ال سی دلتا میتواند با ۱۴ کارت اکسپنشن، اضافه شوند. سری SS دلتا و نمونه بارز آن DVP14SS211R/T پر فروش ترین مدل هست. DVP12SE11R/T هم جزو پی ال سی های پر فروش اترنت دار دلتا هست. پی ال سی های با ورودی خروجی آنالوگ سری sx هستند با اوردر DVP10SX211R/T و DVP20SX211R/T، اما هر کدام از پی ال سی های دلتا که انتخاب شوند میتوانند با کارت ها یا ماژول های ورودی و خروجی آنالوگ و یا دیجیتال اضافه شوند. همچنین کارت دما یا ماژول دمای PT100 یا کارت ترموکوبل هم از کارت های افزودنی دلتا هستند. با وجود پی ال سی و نمایشگر دلتا در تابلو برق نیازمند منابع تغذیه دلتا هم هستیم، که در آمپر های یک DVPPS01 و دو آمپر دلتا DVPPS02 و پنج آمپر دلتا DVPPS05 هستند. البته کمپانی دلتا منبع تغذیه های اقتصادی ۵/۲ و ۵ آمپر اقتصادی هم تولید کرده است.

نمایشگر های دلتا با DOP در کد آن ها شروع میشنوند. ابعاد اچ ام آی دلتا از ۴٫۳ اینچ شروع شده تا ۱۵ اینچ دلتا. هر کدام از اچ ام آی های دلتا دارای خصوصیات متفاوت (پورت های ارتباطی، پورت اترنت،خروجی صدا و…) هستند.نمایشگر های سری ۱۰۰ دلتا میتوانند با اپلیکیشن های موبایل کنترل شوند. مورد بعدی از نمایشگرهای متنوع دلتا تکست پنل ها هستند که در برخی از کدها دارای پی ال سی داخلی هستند یعنی ورودی و خروجی دیجیتال و یا آنالوگ ساپورت میکنند.

سروو دلتا

امروزه با گسترش صنایع و نیاز به محصولات اتوماسیون صنعتی یکی از پر مصرف ترین اقلام سروو موتورها Servo Motor)) به همراه پک آن که شامل سروو درایو، کانکتور های مربوطه و کابل انکودر در متراژ های مختلف هست، میباشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سروو برگرفته از زبان یونانی به معنای خدمتکار (Servant) است. این نوع موتورهای الکتریکی به کاربر امکان کنترل دقیق حرکت دورانی و خطی را می‌دهد و معمولا در سیستم بسته‌ی کنترلی به کاربرده می‌شوند. از ویژگی‌ های بارز این نوع موتورها امکان کنترل دقیق آن‌ها است که در نتیجه انتخاب نام سروو برای آن‌ها کاملا مناسب به نظر می‌رسد. مقالات فراوانی در خصوص اینکه سروو موتور چیست و چگونه کار میکند وجود دارد، اما چیزی که بسیار مهم هست بدلیل اینکه پروژه های صنعتی برای مدت زمانی طولانی ران میشوند این است که این قطعات از چه کیفیت و قیمتی برخوردار هستند.

سروو درایو دلتا در دسته بندی های مختلف سری های A2,B2 و سری جدید آن A3 و B3 تولید میشود. هر دو مدل A2 و B2 از توان ۱۰۰ وات تا توان ۵/۱ کیلووات موجود هستند. و از توان ۲ کیلووات تا ۱۵ کیلووات سه فاز ۳۸۰ ولت و مدل A2 میباشد. در حال حاضر سری جدید این سروو درایوها یعنی A3 و B3 در توان ۴۰۰ وات و ۷۵۰ وات با دور ۳۰۰۰ وارد کشور میشود.

سروو موتور های دلتا با تایپ کد ECMA آغاز میشود بصورت دو مدل ساده و ترمزدار عرضه میشود، موتورهای ترمز دار و در توان ۷۵۰ وات با ۳۰۰۰ و ۱۰۰۰ دور (RPM) و در توان یک کیلووات با ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ دور تولید میشوند، توان ۵/۱ و ۲ کیلووات با ۲۰۰۰ دور و توان های ۳، ۵/۴ ، ۵/۵ ، ۵/۷ و ۱۱ و ۱۵کیلووات همگی با دور ۱۵۰۰ هستند.

سروو درایو دلتا با تایپ ASD آغاز و مدل سروو در درایو آن مشخص میشود که A2 هست یا B2 ، B3 یا A3 اینکه چه مدل از این سرووها مناسب صنعت شما هست تخصص مشاوران فروش تامین کنندگان هست. بقیه اقلام پک سروو موتور دلتا، شامل کانکتور های I/O، کانکتور قدرت و کابل انکودر میباشد. کابل انکودر سروو دلتا بصورت ۵ متری عرضه میشود اما بسته به نیاز مشتریان این کابل ها را در متراژ بالاتر هم میتوان ساخت. توصیه میشود برای نویز کمتر متراژ کابل نهایت بیست متر باشد.

مشخصات پک سروو موتور B2 دلتا:

IMG 20211012 133200 384

سرووهای B2 به نسبت سرووهای A2 دقت کمتری دارند و پوزیشن داخلی ندارند.

مشخصات پک سروو موتور A2 دلتا:

رنج توان با ورودی برق تکفاز ۲۲۰VAC ، از ۴۰۰ وات تا ۱/۵ کیلووات و توان های با ورودی برق سه فاز ۳۸۰VAC از ۲ کیلووات تا ۱۵ کیلووات هست. این مدل از سروو درایوها دارای پورت ارتباطی کن اوپن (CANOPEN) میباشد. سرووهای A2 دارای پوزیشن داخلی ( ۶۳پوزیشن)هستند. همچنین قابلیت انکودر هم دارند.

کدهای انواع دسته بندی سرووهای A2 در زیر آورده شده است.

مشخصات پک سروو های سری B3:

نسل جدید سرووهای دلتا هست، در حال حاضر ۷۵۰ وات ۳۰۰۰ دور (RPM) وارد کشور میشود. رزولوشن انکودر این سرووها ۲۴ بیت هست (۱۶,۷۷۷,۲۱۶ حدود ۱۴ برابر دقت انکودرهای سری A2)، دارای تابع Safe Torque Off و ۹۹ پوزیشن داخلی دارد، به لحاظ ابعاد ۲۰ درصد سایز درایو نسبت به سری B2 کوچکتر است و ۳۱ درصد هم سایز موتورB3 نسبت به سری B2 کوچکتر هست. مزیت بعدی آن ارتباط آسان با PC با استفاده از کابل mini USB و همچنین اینکه این سرووها دارای شبکه RS485 با پورت RJ45 میباشد.

کد پک کامل ۷۵۰W-3000 B3 بصورت زیر میباشد

مشخصات پک سرووهای A3 :

کمپانی دلتا ) (DELTA نسل جدید سرووهای A2 را با نام ASDA-A3 روانه بازار کرده است. که تا کنون فقط توان ۴۰۰ و ۷۵۰ وات تکفاز وارد کشور شده است. این سرووها نسبت به همتایان خود دقت و کارایی بالاتر با رزولوشن ۲۴ بیتی (۱۶،۷۷۷،۲۱۶ پالس/ دور) از نوع مطلق میباشد. الگوریتم عالی که در این مدل هست حذف ارتعاشات یا لرزش بدون کاهش سرعت پاسخ آن ، میباشد. همچنین قابلیت پیکر بندی نرم افزاری توسط نرم افزار ASD-SOFT دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.