کد مطلب: ۵۵۷۵۶۱

صدور حکم انفصال از خدمت برای ۲ عضو شورای شهر قزوین

صدور حکم انفصال از خدمت برای ۲ عضو شورای شهر قزوین

بازرس کل استان قزوین، با اشاره به تشکیل پرونده قضائی برای پنج نفر از اعضای شورای شهر، گفت: حکم محکومیت دو عضو شورای شهر قزوین به انفصال خدمت، صادر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالله آقاعلیخانی درباره وجود آمارهای متعدد درباره جذب غیرضروری نیرو در شهرداری قزوین گفت: بسیاری از این نیروها با پارتی‌بازی و بدون هیچ آزمون و قاعده استخدامی جذب نیرو شده‌اند که نوع جذب آنها در قالب قراردادهای شرکتی و به صورت حجمی و انبوه صورت گرفته است.

وی علت اصلی این جذب‌های غیرضروری و هزینه‌زا را نقص در قانون استخدام و به‌کارگیری نیروهای شرکتی در شهرداری‌ها دانست و اضافه کرد: بنابراین آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها از نظر قانونی ناقص است که این موضوع را بارها به مراجع ذیصلاح بالادستی گزارش کردیم؛ اما با توجه به فرآیند طولانی اصلاح این قوانین در مجلس ممکن است فرآیند اصلاح زمانبر باشد.

پرداخت ماهانه ۲۰ تا ۴۰ میلیارد تومان به نیروهای اضافی شهرداری

این مسئول دستگاه قضا با اشاره به آمار مختلف و متناقض حضور نیروهای اضافی و ناکارآمد در شهرداری قزوین ادامه داد: بنا بر آنچه که خود شهرداران وقت قزوین گفته‌اند، بیش از ۳ هزار نیروی مختلف در شهرداری قزوین کار می‌کنند که حداقل ۱۵۰۰ نفر یعنی نیمی از آنها اضافی هستند که فقط پرداخت حقوق به این ۱۵۰۰ نفر ماهانه ۲۰ تا ۴۰ میلیارد تومان خرج روی دست شهرداری قزوین می‌گذارد.

این مقام قضائی استان قزوین در ادامه با بیان اینکه وجود قانون بد بهتر از بی‌قانونی است، افزود: اگر مدیری حتی از سر دل‌سوزی اقدام به کارهای غیرقانونی مانند حساب‌سازی و سندسازی برای پیشبرد امور کند، شاید بعضی فکر کنند که چنین مدیری جسور است؛ اما در بیشتر مواقع چنین اقداماتی منجر به تخلفات غیرقانونی و جرم‌های اقتصادی و اداری مانند اختلاس و ارتشاء می‌شود.

آقاعلیخانی ادامه داد: مدیرانی که به اسم جسارت کار خلاف قانون انجام می‌دهند، با مجرمان خطرناک خیلی فرقی ندارند؛ چرا که همین کارهای خلاف قانون است که منجر به ایجاد آسیب‌های اجتماعی شده و برخی افراد را به سمت کار خلاف و غیرقانونی می‌برد.

منبع: تسنیم

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمذرضا

    احسنت به اداره بازرسی استان و پرسنل شریف و زحمت کش این مجموعه و توفیق روز افزون برای مدیریت و تمامی عزیزان در سازمان بازرسی استان قزوین انشالله همیشه پیروز و با اقتدار دستهای فساد کار و رانت خوار را از امور کشور کوتاه نمایید اجرکم عندالله و عند الرسول ????????????