کد مطلب: ۵۶۹۱۸۰

طلسم تیلور پابرجا ماند / یزدانی نقره گرفت + فیلم

طلسم تیلور پابرجا ماند / یزدانی نقره گرفت + فیلم

رضا یزدانی، کشتی‌گیر وزن ٨۶ کیلوگرم ایران با شکست در برابر رقیب آمریکایی از رسیدن به مدال طلا بازماند اما در تاریخ المپیک جاودانه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا یزدانی، کشتی‌گیر وزن ٨۶ کیلوگرم ایران با شکست برابر تیلور آمریکایی به مدال نقره وزن ٨۶ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد المپیک دست یافت.

این دومین مدال یزدانی در المپیک است. او در المپیک ریو نیز به مدال نقره رسیده بود (ایسنا).

به این ترتیب این بار نیز طلسم تیلور با پرجا ماند. او توانست با نتیجه ۴ بر ۳ یزدانی را شکست دهد و به مدال طلا دست یابد.

این فیلم، یک دقیقه پایانی مسابقه حسن یزدانی و دیوید تیلور را در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم نشان می‌دهد.

غافلگیری بزرگ؛ ۱۸ ثانیه به پایان

در شرایطی که حسن یزدانی با یک کشتی حساب شده و تاکتیکی، سه بار با بیرون بردن حریف از تشک سه امتیاز از این کشتی‌گیر پرتلاش و آماده آمریکایی گرفته بود اما دیوید تیلور در فاصله ۱۸ ثانیه تا پایان کشتی، با یک زیرگیری یزدانی را در خاک نشاند و با کسب دو امتیاز دیگر، کشتی را ۴-۳ به نفع خود تمام کرد.

این مهم‌ترین کشتی المپیک در رشته آزاد تا امروز بود که بین دو کشتی‌گیر صاحب سبک و بزرگ جهان برگزار شد. کشتی‌ای که در نهایت با دو زیرگیری سریع و قدرتمندانه تیلور به سود او به پایان رسید. در حالی که یزدانی در کشتی دیروز مقابل حریف روس نشان داده بود که کمی از این ناحیه آسیب‌پذیر است.

او که از ابتدا برای کنترل تیلور وارد تشک شده بود، چهار بار حریف آمریکایی را از تشک خارج کرد که در سه مرتبه داوران با تک امتیاز به او نمره دادند و یزدانی با این شرایط در آستانه فتح المپیک و کسب طلای دوم قرار گرفت اما در شرایطی که به نظر می‌رسید طلا در مشت او باشد، یورش غافلگیرانه تیلور به پای راست یزدانی و خاک کردن سریع او همه چیز را تمام کرد.

با دو شکست کشتی آزاد در بازی‌های امروز و کسب نقره در وزن ۸۶ کیلوگرم، کشتی آزاد امیدوار به موفقیت دو کشتی‌گیر دیگر خود در رقابت‌های فردا است. کشتی‌گیرانی که امیدواریم بتوانند طلسم طلا را مثل فرنگی در روز آخر بشکنند ( ورزش سه ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پابرجا
    در نوشتن دقت کنید
    ممنون

  • ناشناس

    یزدانی در ریو طلا گرفته ،یک طلا یک نقره

  • اسماعیل

    واقعا تیلور نشون داد که یزدانی هیچی نیست.تمام

    • ناشناس

      یک رزومه قوی با کلی مدال طلا و نقره و افتخارات بزرگ و از همه مهمتر منش پهلوانی حسن یزدانی جای هیچ حرف مفتی را باقی نمی گزارد